  • 1. Data: 2007-06-20 11:25:36
    Temat: Jaki jest przebieg sprawy w Sądzie Grodzkim?
    Od: Mikołaj Menke <m...@m...one.pl>

    Witam!
    Swego czasu miałem nieprzyjemne zdarzenie na drodze. W czasie jazdy na
    rowerze zostałem zepchnięty z drogi, kierowca odjechał, ale ja
    zapamiętałem numery i zgłosiłem fakt na policji. Skończyło się na tym,
    że zostałem przesłuchany w charakterze świadka, a przeciwko winowajcy
    skierowano wniosek o ukaranie do Sądu Grodzkiego. Zgłosiłem też moje
    szkody (zniszczona lampka i hak ramy), mnie się nic nie stało. Pytanie
    jest takie: jak dalej przebiega taka sprawa? Dostałem na razie dwa listy
    polecone od policji, właśnie o skierowaniu wniosku, z czego jeden
    wniosek jest o ukaranie jednego imienia i nazwiska, drugi wniosek o
    ukaranie tego samego nazwiska, ale innego imienia - to też dla mnie
    zagadka. Czy będę musiał się stawiać w sądzie na rozprawie? Czy to
    będzie jakaś sprawa zaoczna? Czy mam jakąś możliwość o dowiedzeniu się o
    przebiegu sprawy, a konkretnie czy kierowca został uznany winnym i
    ukarany? Jak mogę też odzyskać pieniądze za poniesione straty i czy w
    ogóle jeszcze mogę? Szczerze mówiąc nie zależy mi na tym bardzo, bo
    straty nie były duże, natomiast _bardzo_ zależy mi na ukaraniu kierowcy.
    Z góry dziękuję za odpowiedzi.

    --
    http://www.miki.z.pl m...@...pl
    Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846 IRC: `miki`

  • 2. Data: 2007-06-20 18:02:47
    Temat: Re: Jaki jest przebieg sprawy w Sądzie Grodzkim?
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Mikołaj Menke napisał(a):
> [...]
    > ukaranie tego samego nazwiska, ale innego imienia - to też dla mnie
    > zagadka. Czy będę musiał się stawiać w sądzie na rozprawie?

    być może tak

    > Czy to
    > będzie jakaś sprawa zaoczna?

    jeśli sprawa nie budzi wątpliwości to będzie wyrok nakazowy
    ale nie dowiesz się o nim

    > Czy mam jakąś możliwość o dowiedzeniu się o
    > przebiegu sprawy, a konkretnie czy kierowca został uznany winnym i
    > ukarany?

    idź do sądu

    > Jak mogę też odzyskać pieniądze za poniesione straty i czy w
    > ogóle jeszcze mogę?

    w sprawie o wykroczenie - nie

    > Szczerze mówiąc nie zależy mi na tym bardzo, bo
    > straty nie były duże, natomiast _bardzo_ zależy mi na ukaraniu kierowcy.

    trzeba było zgłosić się jako oskarżyciel posiłkowy, nie dostałeś pouczenia?

    KG

  • 3. Data: 2007-06-20 21:02:28
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    > w sprawie o wykroczenie - nie

    W niektórych wykorczeniach tak, ale nie drogowych.

  • 4. Data: 2007-06-20 22:17:48
    Od: "Piotr [trzykoty]" <trzykoty@[wytnij]o2.pl>

    Użytkownik "kam" <x#k...@w...pl#x> napisał

    Złożyć powództwo cywilne, jako odrębną sprawę w sądzie.