  • 21. Data: 2012-03-02 21:53:32
    Temat: Re: Podwojny przelew pensji pracownikowi - problem ze zwrotem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/2/2012 3:20 PM, Liwiusz wrote:

    > Nawet przy przepiciu jest się wzbogaconym o tę "bezpłatną" przyjemność.
    > Gdyby, przykładowo, te pieniądze mu ukradli, to może, może ;)

    może jednak doczytaj ten kawałek KC.

  • 22. Data: 2012-03-03 06:20:38
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 22:53, witek pisze:

    > może jednak doczytaj ten kawałek KC.

    Sugerujesz, że nie czytałem?

    O tym, że po wydaniu pieniędzy nadal można być wzbogaconym - I CKN 918/97.

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2012-03-03 08:31:51
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/3/2012 12:20 AM, Liwiusz wrote:
    > I CKN 918/97.

    sugeruję, że nie rozumiesz co czytasz.

  • 24. Data: 2012-03-03 20:57:31
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.03.2012 22:22, Liwiusz pisze:

    > Takie rzeczy na etapie składnia pozwu załatwia się oświadczeniem, niby
    > jak z regulaminu, czy umowy, może wynikać, że kwota jest nienależna?

    Twierdzisz, że na twojej umowie o pracę nie ma ustalonej kwoty
    wynagrodzenia ani określonej premii (chociażby przez odwołanie się do
    regulaminu)?

    Pamiętaj, że tutaj mowa jest nie o odzyskaniu wszystkich przelanych sum,
    ale jednej z dwóch.

    Swoją drogą w umowie o pracę może być i pułapka dla pracodawcy - np.
    kilka razy widziałem już umowy zawierające "wynagrodzenie N złotych
    brutto plus premia uznaniowa/regulaminowa do 100%".

    Dla uproszczenia załóżmy, że premia jest uznaniowa a w odpowiedzi na
    pozew pozwany odpowie, że ten drugi przelew to o ile mu wiadomo te 100%
    premii, obiecanej ustnie przez szefa.

    > Zresztą, kto by się w to wczytywał? :)

    Czytać duża ból dla sędzia? ;->

    > A co miałbym przedstawiać, jeśli to ja bym Ci przelał omyłkowo 500zł?

    A mamy jakieś umowy między sobą, hmm? ;)

  • 25. Data: 2012-03-04 09:49:37
    Od: Mruk <t...@g...pl>

    W dniu 2012-02-29 13:42, Technolog pisze:
    > Witam,
    >
    > w prywatnej firmie przez pomylkę wysłano pracownikowi 31 stycznia br.
    > dwa razy przelew z wynagrodzeniem. Pomyłke odkryto po dwóch dniach.

    1. szybko wezwać i pozwać

    2. nie wypłacać za luty.

    3. ścigać tego co przelał, jak dupa to jego problem.

  • 26. Data: 2012-03-04 12:29:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 04.03.2012 10:49, Mruk pisze:

    > 1. szybko wezwać i pozwać

    Tak.

    > 2. nie wypłacać za luty.

    A tutaj to może być problem w sądzie pracy - z wynagrodzenia za luty
    można potrącić ewentualnie jakieś pobrane zaliczki albo oficjalnie
    nałożone kary finansowe.

    > 3. ścigać tego co przelał, jak dupa to jego problem.

    O, to też jest sposób na odzyskanie pieniędzy - winowajcy można potrącić
    i odzyskać od niego.

  • 27. Data: 2012-03-04 19:24:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/4/2012 3:49 AM, Mruk wrote:

    > 2. nie wypłacać za luty.

    2a przegrac w sadzie pracy zapłacić razem z odsetkami i kosztami sprawy
    sądowej i komornika.

  • 28. Data: 2012-03-05 17:24:50
    Od: Roman Rumpel <r...@g...pl>

    W dniu 2012-03-04 20:24, witek pisze:

    > 2a przegrac w sadzie pracy zapłacić razem z odsetkami i kosztami sprawy
    > sądowej i komornika.

    wcale nie koniecznie. Sady Pracy też czasem orzekają sprawiedliwie.

    --
    Jak kogoś pozywasz, to oskarżony nie składa odpowiedzi na wniosek,
    tylko przedstawia apelację. Apelacja musi być wniesiona przez

  • 29. Data: 2012-03-05 17:29:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/5/2012 11:24 AM, Roman Rumpel wrote:

    > wcale nie koniecznie. Sady Pracy też czasem orzekają sprawiedliwie.

    ale tu nie ma co dyskutowac

    wyplata za styczen poszla dwa razy
    wyplaty za luty nie było.

    decyzja moze byc tylko jedna,