  • 11. Data: 2012-03-02 13:30:55
    Temat: Re: Podwojny przelew pensji pracownikowi - problem ze zwrotem
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/2/2012 4:47 AM, goldi wrote:
    > A w jaki sposób pracownik udowodni, że wynagrodzenie było należne ? Bo
    > to na nim spoczywa ciężar dowodu.

    A musi?

    Niemusi. Wystarczy, ze stwierdzi, ze wydał już kasę.

    Chyba, że ty mu udowodnisz, że go skutecznie poinformowałeś, że mu się
    kasa nienależała zanim ją wydał.

  • 12. Data: 2012-03-02 14:30:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 14:30, witek pisze:

    > A musi?
    >
    > Niemusi. Wystarczy, ze stwierdzi, ze wydał już kasę.

    Wydanie kasy nie oznacza, że się już nie jest wzbogaconym.

    > Chyba, że ty mu udowodnisz, że go skutecznie poinformowałeś, że mu się
    > kasa nienależała zanim ją wydał.

    jw.

    --
    Liwiusz

  • 13. Data: 2012-03-02 14:31:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 14:14, Andrzej Lawa pisze:

    > Jeszcze nie.

    Że przelał bez podstawy prawnej.

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-03-02 14:56:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 3/2/2012 8:30 AM, Liwiusz wrote:

    > Wydanie kasy nie oznacza, że się już nie jest wzbogaconym.

    wystarczajace, zeby kasy nie musiec zwrócić.

  • 15. Data: 2012-03-02 15:34:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 15:56, witek pisze:

    > wystarczajace, zeby kasy nie musiec zwrócić.

    Nie.

    --
    Liwiusz

  • 16. Data: 2012-03-02 19:44:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 02.03.2012 15:31, Liwiusz pisze:

    > Że przelał bez podstawy prawnej.

    _Jeszcze_ nie.

    Najpierw musi o tym przekonać sąd - przedstawić umowę o pracę, regulamin
    wynagradzania.... generalnie uzasadnić, dlaczego ta kwota jest nienależna.

    A nie po prostu przyjść do sądu i powiedzieć: ja mu to przelałem
    omyłkowo i proszę mi tu zaraz dać nakaz zwrotu.

    Chociaż biorąc pod uwagę nasze sądy.,...

  • 17. Data: 2012-03-02 21:11:40
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > A musi?
    >
    > Niemusi. Wystarczy, ze stwierdzi, ze wydał już kasę.

    Przepił. Bo jeśli coś trwałego za to kupił, to nie.

    > Chyba, że ty mu udowodnisz, że go skutecznie poinformowałeś, że mu się
    > kasa nienależała zanim ją wydał.

    Pytanie, czy w momencie wypłaty mógł uważać, że mu się należała.

    MJ

  • 18. Data: 2012-03-02 21:20:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Przepił. Bo jeśli coś trwałego za to kupił, to nie.

    Nawet przy przepiciu jest się wzbogaconym o tę "bezpłatną" przyjemność.
    Gdyby, przykładowo, te pieniądze mu ukradli, to może, może ;)

    --
    Liwiusz

  • 19. Data: 2012-03-02 21:22:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-03-02 20:44, Andrzej Lawa pisze:

    > _Jeszcze_ nie.
    >
    > Najpierw musi o tym przekonać sąd - przedstawić umowę o pracę, regulamin
    > wynagradzania.... generalnie uzasadnić, dlaczego ta kwota jest nienależna.

    Takie rzeczy na etapie składnia pozwu załatwia się oświadczeniem, niby
    jak z regulaminu, czy umowy, może wynikać, że kwota jest nienależna?
    Zresztą, kto by się w to wczytywał? :)

    > A nie po prostu przyjść do sądu i powiedzieć: ja mu to przelałem
    > omyłkowo i proszę mi tu zaraz dać nakaz zwrotu.
    >
    > Chociaż biorąc pod uwagę nasze sądy.,...

    A co miałbym przedstawiać, jeśli to ja bym Ci przelał omyłkowo 500zł?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2012-03-02 21:33:28
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > Pytanie, czy w momencie wypłaty mógł uważać, że mu się należała.

    Zakładamy zatem, że on nie czyta tytułu przelewu?
    Bo jak czytał, to w momencie otrzymania wiedział,
    że mu się nie należała.