  • 1. Data: 2009-01-18 20:25:05
    Temat: Podpisanie oświadczenia -pytanie z krio
    Od: "AK" <w...@p...onet.pl>

    Witam,

    sytuacja wygląda tak:

    1.Zawarłem z TPSA umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych przed
    zawarciem małżeństwa, więc jestem właścicielem telefonu.
    2.Żona podpisała nieświadomie taki oto druk z jedną z firm konkurujących z
    TP:

    "Oświadczam niniejszym, iż:
    Pozostaję w związku małżeńskim z ...AK.
    Małżonek mój zawarł z TPSA umowę na świadczenie usług telekomunikacyjnych:
    a) w czasie trwania małżeństwa.
    W naszym małżeństwie obowiązuje ustawowa wspólność majątkowa (nie
    zawieraliśmy intercyzy, ani też nie zniesiono wspólności na drodze sądowej).
    Jestem zatem upoważniona do złożenia "Zamówienia abonamentu, zlecenia
    preselekcji oraz oświadczenia o wypowiedzeniu umowy z TPSA" na podstawie art
    36 paragraf 2 Kodeksu Rodzinnego i Opiekuńczego."

    Jest jeszcze punkt b - ale on nie został zaznaczony.

    3.Ja teraz dostaję (a nie żona ;-)) z firmy windykacyjnej pisma straszące
    sądem.

    Moje pytanie brzmi: czy podpisanie takiego dokumentu ma konsekwencje prawne?
    czy jest sens cokolwiek dyskutować z firmą windykacyjną? czy poprostu
    zapłacić te kilkadziesiąt PLN?

    Pozdrawiam serdecznie
    AK

  • 2. Data: 2009-01-18 21:12:36
    Temat: Re: Podpisanie oświadczenia -pytanie z krio
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AK wrote:

    > 3.Ja teraz dostaję (a nie żona ;-)) z firmy windykacyjnej pisma straszące
    > sądem.

    w związku z .... ?

  • 3. Data: 2009-01-18 22:11:01
    Od: "AK" <w...@p...onet.pl>

    > w związku z .... ?
    W związku z niezapłaceniem faktury za usługi :(. kwota jak pisałem
    kilkadziesiąt PLN.

  • 4. Data: 2009-01-18 22:59:34
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    AK napisał/a:
    > W związku z niezapłaceniem faktury za usługi :(. kwota jak pisałem
    > kilkadziesiąt PLN.

    To weż zapłać, będziesz miał spokój.

    --
    animka

  • 5. Data: 2009-01-18 23:15:29
    Od: SzalonyKapelusznik <s...@g...com>

    On 18 Sty, 21:25, "AK" <w...@p...onet.pl> wrote:
    > 3.Ja teraz dostaję (a nie żona ;-))  z firmy windykacyjnej pisma straszące
    > sądem.

    > AK

    No to im grzecznie napisz ze bardzo chetnie sie w sadzie spotkasz bo
    jak widzisz ktos z im musi urzedowo wytlumaczyc gdzie walneli byka.
    I popdpowiedz ze w tym 36 artykule jest jeszcze paragraf 3 a ty
    telefon uzywasz do wykonywania zawodu.

    Olej ich. Zakladam ze to TELE2.

  • 6. Data: 2009-01-19 02:19:28
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AK wrote:
    > W zwi?zku z niezap?aceniem faktury za us?ugi :(. kwota jak pisa?em
    > kilkadziesi?t PLN.

    a co to ma wspolnego z oswiadczeniem, ktore podpisała żona?
    wez to napisz jeszcze raz po ludzku o co chodzi, albo po prostu zapłać.

  • 7. Data: 2009-01-19 10:28:31
    Od: "AK" <1...@w...pl>

    > a co to ma wspolnego z oswiadczeniem, ktore podpisała żona?
    > wez to napisz jeszcze raz po ludzku o co chodzi, albo po prostu zapłać.

    Chodzi o to, czy żona może zmienić operatora telefonicznego bez mojej zgody
    (zaznaczam że to ja jestem właścicielem telefonu). Czy podpisanie takiego
    oświadczenia jak w pierwszym moim poście rodzi jakieś skutki prawne, gdyż
    oświadcza (tak ja to rozumiem) że "Małżonek mój zawarł z TPSA umowę na
    świadczenie usług telekomunikacyjnych:
    a) w czasie trwania małżeństwa." a to jest nieprawda, gdyż zawarłem ją
    znacznie wcześniej.

    Można zadać podobne pytanie: czy współmałżonek np. żona podpisując podobne
    oświadczenie może np. przerejestrować czy sprzedać samochód który jest
    własnością męża?

    Pozdrawiam
    AK

  • 8. Data: 2009-01-19 17:15:51
    Od: "AK" <w...@p...onet.pl>

    To weż zapłać, będziesz miał spokój.

    Mnie interesuje aspekt prawny..., a nie finansowy.

  • 9. Data: 2009-01-19 18:41:31
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    AK wrote:
    > To we? zap?aae, bedziesz mia? spokój.
    >

    > Mnie interesuje aspekt prawny..., a nie finansowy.

    to napisz zrozumiale o co ci chodzi.

  • 10. Data: 2009-01-19 19:58:29
    Od: "AK" <w...@p...onet.pl>

    > to napisz zrozumiale o co ci chodzi.
    No przecież napisałem jeszcze raz w mailu poniżej ;) bardziej zrozumiale już
    chyba nie można.
    AK