  • 1. Data: 2003-09-12 12:15:30
    Temat: Podatek od darowizny ziemi rolnej
    Od: MARR <u...@g...pl>

    Witam,
    Sprawa wygląda tak.
    Jest sporo ziemi rolnej. Jej wartość w gminie ok. 120$/m, na wolnym
    rynku 3 raz tyle.
    Ziemia nalezy do osoby starszej., która chce ją darować synowi.
    1) Jak obliczyć podatek od *darowizny* ziemi przekazanej najblizszemu
    czlonkowi rodziny - czyli synowi.
    2) Czy załatwiać to juz, czy czekać na odrolnienie? Obawiam się, że
    wówczas wartość ziemi wzrośnie.

    Mariusz

  • 2. Data: 2003-09-12 12:36:07
    Temat: Re: Podatek od darowizny ziemi rolnej
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    MARR wrote:

> [...]
    > czlonkowi rodziny - czyli synowi.
    > 2) Czy załatwiać to juz, czy czekać na odrolnienie? Obawiam się, że

    Czy naprawdę coś sie zmieniło i przy przekazaniu GOSPODARSTWA ROLNEGO
    następcy jest jakikolwiek podatek?

  • 3. Data: 2003-09-12 13:05:29
    Od: MARR <u...@g...pl>

    Jureq wrote:

    > Czy naprawdę coś sie zmieniło i przy przekazaniu GOSPODARSTWA ROLNEGO
    > następcy jest jakikolwiek podatek?

    hmm...no właśnie!
    Nie wiem czy to można uznać za gospodarstwo rolne...
    To jest czysta ziemia rolna.

    MARR

  • 4. Data: 2003-09-12 14:24:36
    Od: MariuszR <m...@n...post.pl>

    MARR napisał(a) Fri, 12 Sep 2003 15:05:29 +0200 na pl.soc.prawo:

    > hmm...no właśnie!
    > Nie wiem czy to można uznać za gospodarstwo rolne...
    > To jest czysta ziemia rolna.

    Hmm, ustawa mówi:
    Art 4
    1. Zwalnia się od podatku:
    1) nabycie własności i prawa użytkowania wieczystego gospodarstwa
    rolnego lub jego części oraz innych praw do takiego gospodarstwa lub
    jego części, jak również działki przyzagrodowej.

    IMHO samą ziemię można podciągnąc pod to że jest to część gospodarstwa
    rolnego, ale ręki sobie za to nie dam uciąć, może ktoś bardziej obeznany
    w tym temacie się wypowie.

    --
    Mariusz Rzepkowski
    GG: 966498 ICQ: 269817307