  • 261. Data: 2010-07-28 08:59:43
    Temat: Re: Płatność kartą powyżej (...)zł
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/28/2010 10:29 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Widzisz, nie przeczytałeś dokładnie - pisałem o systemie, który był
    > testowany jakiś czas temu i nie jest powszechny.

    Jest gdzieś opisany ?
    Toto chodzi z logo VISA/MC czy to jakieś anonimowe plastiki bez żadnej
    certyfikacji ?

    --
    ... Robert Jaroszuk ...
    GCS/IT/O d- s: a- C ULB++++$ P+ L++++$ E- W++ K- N++ DI+

  • 262. Data: 2010-07-28 09:02:45
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Jaroszuk pisze:

    > Jest gdzieś opisany ?
    > Toto chodzi z logo VISA/MC czy to jakieś anonimowe plastiki bez żadnej
    > certyfikacji ?

    Anonimowe, bez certyfikacji. Opisywałem co było testowane i o czym może
    warto by pomyśleć, żeby było standardem, a nie co jest standardem.
    Dlatego prosiłem, o przeczytanie wątku, by było wiadomo o czym piszemy.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 263. Data: 2010-07-28 09:13:53
    Od: Robert Jaroszuk <z...@n...iq.pl>

    On 07/28/2010 11:02 AM, Tomasz Kaczanowski wrote:

    > Anonimowe, bez certyfikacji. Opisywałem co było testowane i o czym może
    > warto by pomyśleć, żeby było standardem, a nie co jest standardem.
    > Dlatego prosiłem, o przeczytanie wątku, by było wiadomo o czym piszemy.

    Aż jeszcze raz przekopałem cały wątek i w żadnym Twoim poście nie
    znalazłem informacji o przeprowadzonych na tym rozwiązaniu testach.

  • 264. Data: 2010-07-28 09:26:19
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    Robert Jaroszuk pisze:

    > Aż jeszcze raz przekopałem cały wątek i w żadnym Twoim poście nie
    > znalazłem informacji o przeprowadzonych na tym rozwiązaniu testach.

    no to zacytuję raz jeszcze:
    "Jeśli banki poszły by za przykładem kilku spółdzielczaków, które
    używały systemu "elektronicznych portmonetek", nie byłoby problemu
    mikropłatności. Cała operacja odbywała się offline'owo, bo to chip
    zajmował się autoryzacją. Należało jedynie pamiętać, aby doładować sobie
    kartę odpowiednią kwotą przed zakupami. Natomiast pieniądze na koncie
    sprzedawcy pojawiały się, gdy ten przyszedł do infomatu z kartą, która
    była w czytniku, więc to on decydował, kiedy pieniądze pojawiły się na
    jego koncie. "

    eksperymentalny system działał w kilku bankach spółdzielczych przed
    wieloma laty, czy działa w nowej wersji teraz, nie wiem, nie
    interesowałem się, ale możliwe, że tak, bo jak przestałem zajmować się
    tym zagadnieniem wchodziła nowsza, lepsza - przede wszystkim ciut lepiej
    zabezpieczona wersja systemu.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.republika.pl

  • 265. Data: 2010-07-28 10:43:50
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Wed, 28 Jul 2010 09:56:49 +0200, Konrad napisał(a):

    > A kolega jak widzę jeszcze w komjnistyczne przepisy o spekulacji wierzy - jak
    większośc na tej grupie zresztą ;)
    > Polecam:
    > http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80708,30797
    84.html

    I powiedz jeszcze co to ma wspólnego ze SKLEPEM?

    > No i prawdzwe życie oczywiście :D

    No tak :))
    Stary, to że są jakieś kluby do których mogą wejść tylko członkowie, itp -
    nie mają za wiele wspólnego z handlem - prawda?
    Zresztą, szkoda czasu, jak i tak nie widzisz różnicy :)))

  • 266. Data: 2010-07-28 12:26:40
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Herald" <h...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Zresztą, szkoda czasu, jak i tak nie widzisz różnicy :)))

    Nie, nie widzę - w obu przypadkach to ten sam paragra. Pozew oddalony - powtarzam
    argumentację sądu -
    "W Polsce jest wolność gospodarcza i właścicielki mogą kierować swoją ofertę, do kogo
    chcą". Causa finita :D

    K.

  • 267. Data: 2010-07-28 13:29:37
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Herald wrote:

    > Powiedz że żartujesz? :)))
    > Chyba z rozpędu coś ci się pozajączkowało wituś ;)

    Nie nie żartuję.
    Co za problem nie sprzedać ci czegoś.
    Nie i już i co mi zrobisz.
    Możesz się potem skarżyć i wygrasz.
    Co nie zmienia faktu, że tego co chciałeś nie kupiłeś.

  • 268. Data: 2010-07-28 13:41:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    witek pisze:

    > Nie nie żartuję.
    > Co za problem nie sprzedać ci czegoś.
    > Nie i już i co mi zrobisz.
    > Możesz się potem skarżyć i wygrasz.

    Nie "skarżyć". Wzywasz patrol i patrol w trybie doraźnym wystawia mandat.

    > Co nie zmienia faktu, że tego co chciałeś nie kupiłeś.

    W samoobsługowym nawet to jest niemożliwe, bo w chwili włożenia do
    koszyka towar de facto jest już twoją własnością - powstaje tylko
    roszczenie o zapłatę ze strony sklepu.

  • 269. Data: 2010-07-28 14:05:10
    Od: "Konrad" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w wiadomości

    > Nie "skarżyć". Wzywasz patrol i patrol w trybie doraźnym wystawia mandat.

    Bzdura, chyba że jest to odmowa sprzedaży "bez powodu". Jaki może być to powód
    wystarczający sądowi czytaj wyżej.
    No chyba że się spotka dwóch durniów - jeden taki mandat wystawi a drugi go przyjmie
    :D

    K.

  • 270. Data: 2010-07-28 15:21:21
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > On 2010-07-26, Maciej Bebenek (news.onet.pl) <m...@t...waw.pl>
    > wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Paypasy działają offline do 50 zł.

    Jakie offline. Po prostu nie podajesz PIN-u.
    Transakcja jest autoryzowana (bynajmniej u mnie tak było - McDonald, Żabka,
    Matras).

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski