    From: Wojciech Szweicer <w...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Piractwo?
    Date: Thu, 10 Jul 2003 12:01:25 +0200
    Sender: w...@p...onet.pl@chello212186144189.chello.pl

    Witam!
    Załózmy taką sytuację:

    Poszedłem do jakiegoś Gigamarketu muzycznego i kupiłem płytę mojego
    ulubionego piosenkarza. Ponieważ korzystanie z płyty CD jest dla mnie
    niewygodne (mam odtwarzacz CD w innym pokoju niż komputer), postanowiłem
    przegrać sobie tę płytę na komputer do formatu MP3 (oczywiście, nie
    zamierzam tego rozprowadzać, wszystko na własny użytek). Program do
    robienia MP3 jest freeware.

    Któregoś dnia poślizgnąłem się tak nieszczęśliwie, że płyta CD wraz z
    pudełkiem i książeczką wpadła mi do wanny z gorącą wodą. Niestety,
    uległa ona trwałemu uszkodzeniu, więc postanowiłem wyrzucić płytę do
    śmietnika, w końcu po co mi ona, jak i tak słucham MP3 z komputera?

    Pewnego dnia przychodzi do mnie Policja i sprawdza mój dysk twardy
    sugerując, że te pliki MP3, które mam na dysku, są nielegalne.
    Tymczasem, ja przecież zapłaciłem byłem za tę nieszczęsną płytę, a to co
    oni widzą to własnie "kopia na własny użytek" (tak na marginesie widać,
    że dobrze postąpiłem robiąc tę kopię!). Dodatkowo funkcjonariusze
    uważają, że programy, które mam na dysku, również są nielegalne (a np.
    pudełko od programu (...) wpadło mi razem z tą płytą do tej samej
    wanny). Czy muszę udowodnić swoją niewinność?
    - Szwejk

    --
    www.wielkawojna.prv.pl

    1914-1918