  • 21. Data: 2017-12-22 07:23:17
    Temat: Re: Pieniądze emerytów na premie w ZUS
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 23:13, witek pisze:

    > Morze jest szerokie i głębokie.
    >
    > Równie dobrze może być tak ustawiony, żeby wylosować literkę Z.
    > Szkopuł w tym, że nie jest.

    Kiedyś było tak że na wygrane szedł stały procent wpływów.
    Pojawiające się co jakiś czas kumulacje potwierdzały by to
    i udowadniały że tak jest do dziś.
    No ale Animka i tak wie lepiej. :-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2017-12-22 09:04:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Kiedyś było tak że na wygrane szedł stały procent wpływów.
    >Pojawiające się co jakiś czas kumulacje potwierdzały by to
    >i udowadniały że tak jest do dziś.

    Udowodnic trudno, bo oni nie bardzo chca sie pochwalic wszystkimi
    liczbami.
    Np jak reklamuja kumulacje, to podaja _przewidywana_ wysokosc glownej
    wygranej.
    Czyli razem z tymi, co sie na tę reklamę skusza.

    Maja tez regulamin, ale zapisy są tam nieprecyzyjne.

    Tak czy inaczej - statystyka z grubsza sie zgadza, a przy okazji
    wychodzi z niej, ze coraz mniej osob gra, stad i kumulacje.

    No i "stopa zwrotu" w totolotku niewielka - ok 50% idzie na wygrane, a
    moze i 25%, lepiej pojsc do kasyna na ruletke :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-12-22 09:28:57
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-21 o 23:04, Animka pisze:

    > Mniej więcej w ten "deseń" napisałam.
    >
    > Prrogram może być tak ustawiony, że sam wyliczy ile było skreśleń na
    > dane cyferki i wybierze te korzystniejsze dla Lotto.

    To miałoby sens, gdyby lotto zarabiało w zależności ile osób wygra...
    Ale tak nie jest, maja pulę i ja rozdysponowują, więc im to wszystko
    jedno... Kombinacje o których piszesz,to kosztowna zabawka by była, a
    więc niepotrzebne kombinowanie przy czymś, przy czym kombinować nie
    trzeba (chyba, że byśmy chcieli, aby ktoś konkretny wygrał, ale wtedy
    też można zrobic to prościej....)

    --
    http://zrzeda.pl

  • 24. Data: 2017-12-22 09:31:58
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    W dniu 2017-12-21 o 23:13, witek pisze:
    > Równie dobrze może być tak ustawiony, żeby wylosować literkę Z.
    > Szkopuł w tym, że nie jest.

    To jest rzecz, której - bez dostępu do źródeł programu - nie da się
    zweryfikować.

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 25. Data: 2017-12-22 13:37:02
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 09:28, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > więc niepotrzebne kombinowanie przy czymś, przy czym kombinować nie
    > trzeba (chyba, że byśmy chcieli, aby ktoś konkretny wygrał, ale wtedy

    To nie kombinacje. Program przecież wylicza ile jest skreśleń na każdą
    cyferkę.

    --
    animka

  • 26. Data: 2017-12-22 13:57:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 13:37, Animka pisze:

    > To nie kombinacje. Program przecież wylicza ile jest skreśleń na każdą
    > cyferkę.

    Wyliczyć to jedno, ale sprawić, aby mieszane kulki nie dawały losowych
    wyników, to już cięższy kaliber przekrętu, a i możliwość ujawnienia
    spisku spora, bo w to trzeba zaangażować wiele osób.

    I po co? Jak już wspomniano, lotto zarabia tyle samo, bez względu na to,
    ile wygranych jest.

    Można mówić, że zwiększając liczbę kumulacji lotto może więcej zarobić,
    bo więcej ludzi zagra.

    Tyle że... na studiach miałem statystykę. Liczyliśmy tam z założonym
    poziomem ufności (np. 95%, 99%) na ile możliwe są określone zdarzenia
    statystyczne. I gdyby wyniki w lotto były w taki sposób fałszowane, to
    podejrzewam, że można byłoby matematycznie podać dowód na to, że wyniki
    nie są losowe.

    Jak na razie, teorie takie snują tylko wariaci i głupcy pokroju Animki.

    --
    Liwiusz

  • 27. Data: 2017-12-22 15:13:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Pojedyncze cyferki to nas nie interesuja - licza sie uklady szesciu.
    Te sprytne komputery bardzo szybko wyszukaja jakich kombinacji nie ma
    i moze jeszcze dopasuja falszywy do statystyk ktore powinny wyjsc.

    >I po co? Jak już wspomniano, lotto zarabia tyle samo, bez względu na
    >to, ile wygranych jest.
    >Można mówić, że zwiększając liczbę kumulacji lotto może więcej
    >zarobić, bo więcej ludzi zagra.

    Cos w tym jest ... tylko, ze to ma i bez falszowania, wystarczy ze
    niezbyt duza ilosc ludzi gra, a juz beda kumulacje.

> [...]
    >statystyczne. I gdyby wyniki w lotto były w taki sposób fałszowane,
    >to podejrzewam, że można byłoby matematycznie podać dowód na to, że

    Nie mozna, bo poziom ufnosci - moze i na 99% sa sfalszowane, ale kto
    losowi zabroni wejsc w 1% ?

    Poza tym ilosc losowan nie jest zbyt duza, wiec statystyki niepewne, a
    co pare lat zmieniaja maszyne i na dobra sprawe trzeba liczyc od nowa
    :-)

    >Jak na razie, teorie takie snują tylko wariaci i głupcy pokroju
    >Animki.

    Albo ci, co sie dziela zyskiem po rowno :-)

    J.

  • 28. Data: 2017-12-22 15:21:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 15:13, J.F. pisze:

    > Cos w tym jest ... tylko, ze to ma i bez falszowania, wystarczy ze
    > niezbyt duza ilosc ludzi gra, a juz beda kumulacje.

    Może nawet grać dużo, a i tak kumulacje mogą być, przecież nawet przy
    zwykłym rzucaniu monetą może się zdarzyć seria orłów albo reszek...

    > Nie mozna, bo poziom ufnosci - moze i na 99% sa sfalszowane, ale kto
    > losowi zabroni wejsc w 1% ?

    Nooo, jeśli będzie 99% pewności, że jest to ustawka, to będzie to bardzo
    poważna "zastawka". Ale można też zastosować poziom ufności taki jak
    przy badaniach leków - 99,99% :) Skoro jest dokonywane oszustwo, i to w
    sposób ciągły, to i przy takim poziomie ufności można coś uzyskać.

    Generalnie przy takich zwykłych losowych piłeczkach, uzyskanie
    statystycznie dowodu, że z poziomem ufności >95% dochodzi do oszustw, to
    już bardzo poważny zarzut.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2017-12-22 15:35:34
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Może nawet grać dużo, a i tak kumulacje mogą być, przecież nawet przy
    >zwykłym rzucaniu monetą może się zdarzyć seria orłów albo reszek...

    Moze, ale przy pewnej ilosci pr-stwo jest juz niewielkie.
    Co nie znaczy ze sie nie zdarza.

    Pr-stwo wygrania jest jak 1:14mln, jesli jest tych zakladow np 5 mln,
    to musza byc kumulacje.

    Nawiasem mowiac - zaklad juz chyba z 10 zl ?
    To tak statystycznie 140mln wplywa na kazda wygrana ... jak
    organizator zabiera polowe, na inne wygrane troche idzie ... wiecej
    musi zabierac niz polowe :-)

    Kiedys najwyrazniej ludzie wiecej grali, kumulacje byly rzadziej, jak
    byly to sie czesto trafialo dwoch czy trzech ... a zaklad mogl
    kosztowac zlotowke :)

> [...]

    >Generalnie przy takich zwykłych losowych piłeczkach, uzyskanie
    >statystycznie dowodu, że z poziomem ufności >95% dochodzi do oszustw,

    Moze powazna podstawa do rozpoczecia sledztwa, ale jesli to ma byc
    dowod ... wezmy 20 podobnych gier, uczciwych ... i co - zamkniesz
    jednego dyrektora, bo on ukradl, statystyka to pokazuje ?

    A pamietasz loterie paragonową ?
    Tam tez jakas szyszka wygrala, i co - ustawka czy slepy traf ?
    A szansa ze wygra pewnie jak 1 do paru mln ...

    J.

  • 30. Data: 2017-12-23 13:23:37
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 13:57, Liwiusz pisze:
    > Jak na razie, teorie takie snują tylko wariaci i głupcy pokroju Animki.

    Gdybyś ty był madry to miałbyś swoją kancelarię adwokacką czy radcowską,
    a że jesteś jeszcze głupszy to klepiesz swoimi ostatnimi klepkami na
    grupach dyskusyjnych.

    --
    animka