  • 31. Data: 2017-12-28 10:05:15
    Temat: Re: Pieniądze emerytów na premie w ZUS
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-22 o 15:35, J.F. pisze:
> [...]
    >
    > Moze, ale przy pewnej ilosci pr-stwo jest juz niewielkie.
    > Co nie znaczy ze sie nie zdarza.
    >
    > Pr-stwo wygrania jest jak 1:14mln, jesli jest tych zakladow np 5 mln, to
    > musza byc kumulacje.
    >
    > Nawiasem mowiac - zaklad juz chyba z 10 zl ?
    > To tak  statystycznie 140mln wplywa na kazda wygrana ... jak organizator
    > zabiera polowe, na inne wygrane troche idzie ... wiecej musi zabierac
    > niz polowe :-)
    >
    > Kiedys najwyrazniej ludzie wiecej grali, kumulacje byly rzadziej, jak
    > byly to sie czesto trafialo dwoch czy trzech ... a zaklad mogl kosztowac

    Kiedyś standardem było wysyłanie 6 zakładów na jednym kuponie, teraz
    zazwyczaj jedna osoba wysyła 1-2 zakłady (zdarzają się oczywiście ci co
    wysyłają więcej). Kiedyś było to spowodowane tym, że tak chyba nawet
    taniej na zakład wychodziło, że 6 zakładów lepiej było wysłać, niż 1 na
    jednym kuponie.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 32. Data: 2017-12-28 10:15:57
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 10:05, Tomasz Kaczanowski pisze:

> [...]
    > wysyłają więcej). Kiedyś było to spowodowane tym, że tak chyba nawet
    > taniej na zakład wychodziło, że 6 zakładów lepiej było wysłać, niż 1 na

    Nigdy (tj. od lat '90, jak zacząłem grywać) nie było tak, aby 6 zakładów
    na 1 kuponie było tańsze niż 6 zakładów na 6 kuponach.

    Podejrzewam, że powodem tego, że teraz wysyła się 1-2 zakłady jest to,
    że teraz 1 zakład kosztuje bodajże 3zł, czyli 6 zakładów kosztuje 18zł -
    sporo. Za moich czasów jak grałem, te 6 zakładów kosztowało coś koło
    5zł, i się tak utarło ze zwyczaju, że się wysyłało po 6, bo cena za 1
    zakład to była naprawdę jakaś drobnostka rzędu obecnych 50gr. Potem
    podwyżki spowodowały, że ludzie zaczęli się ograniczać.

    --
    Liwiusz

  • 33. Data: 2017-12-28 10:16:59
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 10:15, Liwiusz pisze:
    > tak utarło ze zwyczaju, że się wysyłało po 6

    A to z kolei wynika z tego, że na karcie do skreślania było 6 tabel na 6
    zakładów.

    --
    Liwiusz

  • 34. Data: 2017-12-28 12:45:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 10:15:57 +0100, Liwiusz napisał(a):
    > Nigdy (tj. od lat '90, jak zacząłem grywać) nie było tak, aby 6 zakładów
    > na 1 kuponie było tańsze niż 6 zakładów na 6 kuponach.

    Nawet te "systemowe" byly bez rabatu, o ile pamietam.

> [...]
    > zakład to była naprawdę jakaś drobnostka rzędu obecnych 50gr. Potem
    > podwyżki spowodowały, że ludzie zaczęli się ograniczać.

    A moze milion przestal robic wrazenie ?

    Przypominam matematyke - wygrywa 6-tke 1 na 14mln kuponow.

    Po zlotowce - mamy 14 mln wplywu, polowe zabiera organizator, doplata
    do sportu, inne trafienia ... no i te 2 mln na glowna wygrana powinny
    byc. A po 3 zl pieniadze jednak 3 razy wieksze ...
    moze lepiej, jak mozemy reklamowac kumulacje po 10 mln :-)

    J.

  • 35. Data: 2017-12-28 13:01:07
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > Nigdy (tj. od lat '90, jak zacząłem grywać) nie było tak, aby 6 zakładów
    > na 1 kuponie było tańsze niż 6 zakładów na 6 kuponach.

    Sądziłem, że rozmawiamy o dawniejszych czasach, gdy nalepiano Tobie
    banderolę na kupon. Na początku lat 90 niektórzy jeszcze z rozpędu
    wysyłali więcej zakładów, bo tak byli przyzwyczajeni

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 36. Data: 2017-12-28 14:36:11
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 13:01, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Sądziłem, że rozmawiamy o dawniejszych czasach, gdy nalepiano Tobie
    > banderolę na kupon.

    Pamiętam te czasy z małego dzieciaka, ale nie na tyle, aby teraz o nich
    dyskutować.

    > Na początku lat 90 niektórzy jeszcze z rozpędu
    > wysyłali więcej zakładów, bo tak byli przyzwyczajeni

    Z lat '90 pamiętam, że na jednym kuponie było maksymalnie 6 zakładów i
    kosztowały one na tyle niedużo, że jak się już ten kupon kupowało, to z
    6 zakładami, bo mniej to już było dziadowanie (z wyjątkiem tych, co
    grali systemem 7-12 skreśleń na zakład).

    Pamiętam osobę, która specjalnie kupowała właśnie 1 zakład, i było to
    raczej dziwne zachowanie - na tyle dziwne, że wówczas to komentowano, a
    do dziś to pamiętam :)

    --
    Liwiusz

  • 37. Data: 2017-12-28 14:38:33
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 12:45, J.F. pisze:

    > Nawet te "systemowe" byly bez rabatu, o ile pamietam.

    No nie, bo system (7-12 liczb) można było rozpisać na określoną liczbę
    zakładów 6-liczbowych, i cena systemu dokładnie odzwierciedlała to
    przełożenie.

    > A moze milion przestal robic wrazenie ?

    Może. W końcu im większa cena losu, tym więcej idzie na wygraną.

> [...]
    > byc. A po 3 zl pieniadze jednak 3 razy wieksze ...
    > moze lepiej, jak mozemy reklamowac kumulacje po 10 mln :-)

    No tak, to wszystko prawda, tylko nie dyskutujemy tutaj dlaczego wygrywa
    się tyle, ile się wygrywa, tylko dlaczego ludzie kupują po 1 zakładzie -
    kupują dlatego, że zakład kosztuje 3zł, a nie 50gr. Wyższe wygrane to
    już tylko prosta konsekwencja tych cen.

    --
    Liwiusz

  • 38. Data: 2017-12-28 14:40:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-28 o 14:36, Liwiusz pisze:
    > Nigdy (tj. od lat '90, jak zacząłem grywać) nie było tak, aby 6 zakładów
    > na 1 kuponie było tańsze niż 6 zakładów na 6 kuponach.

    Poprawię się - przez pewien krótki czas było tak, że pobierano jakieś
    grosze (dosłownie) za wydruk kuponu. Czyli - przykładowo - 1 zakład
    kosztował 1zł+0,02zł, a 6 zakładów na kuponie 6zł+0,02zł.

    --
    Liwiusz

  • 39. Data: 2017-12-28 18:43:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 28 Dec 2017 14:38:33 +0100, Liwiusz napisał(a):

> [...]
    > się tyle, ile się wygrywa, tylko dlaczego ludzie kupują po 1 zakładzie -
    > kupują dlatego, że zakład kosztuje 3zł, a nie 50gr. Wyższe wygrane to

    Ale Lotto to dobrze wie, wiec moze trzeba sie zapytac dlaczego zaklad
    kosztuje 3zl, a nie 50gr :-)

    Czemu nie 50gr to chyba wiem - pewnie nie starczyloby nawet na milion,
    a to juz powazna wada psychologiczna :-)

    J.