  • 1. Data: 2005-10-04 11:45:51
    Temat: Pesel w internecie ??????
    Od: "infomedyk" <i...@p...pl>

    Witam.
    Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy zamieszczenie w internecie
    danch w postaci
    PESEL <----->PLACÓWKA POZ <----->DATA ZAPISU
    jest naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych.
    Wdzięczny będę za wskazówki a szczególnie takie które odnoszą się do ww.
    ustawy.
    Pozdrawiam
    Mirek
    i...@p...pl

  • 2. Data: 2005-10-04 12:44:38
    Temat: Re: Pesel w internecie ??????
    Od: scream <n...@p...pl>

    infomedyk napisał(a):
    > Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy zamieszczenie w internecie
    > danch w postaci
    > PESEL <----->PLACÓWKA POZ <----->DATA ZAPISU
    > jest naruszeniem ustawy o ochronie danych osobowych.

    Art. 6. (1)1. W rozumieniu ustawy za dane osobowe uważa się wszelkie
    informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania
    osoby fizycznej.

    Wg mnie odpowiedź na Twoje pytanie brzmi NIE, bo po PESELu nie można Cię
    zidentyfikować - tzn. aby było można, musisz najpierw ten PESEL komuś
    podać. Prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 3. Data: 2005-10-04 13:40:33
    Od: "infomedyk" <i...@p...pl>

    Dzięki
    Mój publikowany zestaw danych w myśl Art.6 pkt 3. wyklucza jednoznaczne
    określenie osobowy bez ponoszenia dodatkowych kosztów lub zabiegów
    Pozdrawiam
    MK

  • 4. Data: 2005-10-05 06:07:11
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Dnia Tue, 04 Oct 2005 14:44:38 +0200, scream napisał(a):

> [...]
    > zidentyfikować - tzn. aby było można, musisz najpierw ten PESEL komuś
    > podać. Prawnikiem nie jestem, więc mogę się mylić.

    Hm... Mi się wydaje, że mylisz się. Przecież przy takiej interpretacji to i
    wszelkie inne informacje nie wystarczają do identyfikacji osoby. Przecież
    nawet jak znasz nazwisko, imię, pesel, i inne dane to nie jesteś w stanie
    zidentyfikować jednoznacznie tej osoby - dopuki jej nie poznasz.

    W ustawie, moim zdaniem, chodzi o wszelkie dane przypisane do konkretnej
    osoby - a PESEL jest całkowicie indywidualną daną.

    3mcie się.
    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl

  • 5. Data: 2005-10-05 10:05:22
    Od: Harry <Harry_USUNTO_@_WYTNIJTO_poczta.neostrada.pl>

    a mi sie wydaje ze to ty sie mylisz, a kolga mial racje, pesel jest w
    prawdzie indywidualna dana kazdej osoby, ale nie pozwala na
    zidentyfikowanie jej przez podanie go do publicznej wiadomosci(ale ta
    strona to chyba publiczna dos nie jest ;) )
    np napisanie muneru albumu gdzies na uczelnianych stronach nie
    identyfikuje od razu studenta, podajac jakis tam pesel np 68021502759
    nie wiadomo kto to jest, wiec jest to dana nieidentyfikujaca cie publicznie

    --
    Pozdro Harry
    gg 833844