  • 21. Data: 2010-06-14 18:46:41
    Temat: Re: Paszport, a brak meldunku
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > To jak temu co zależy to niech szuka i się stara.

    no stara się, dlatego wpradzi sobie zapis, że pisma wysłane na adres
    znajdujący sie "w systemie" uwaza sie za doręczone prawidłowo.

    bo jak inaczej ma sie starac.

  • 22. Data: 2010-06-14 19:20:00
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 20:46, witek pisze:

    > no stara się, dlatego wpradzi sobie zapis, że pisma wysłane na adres
    > znajdujący sie "w systemie" uwaza sie za doręczone prawidłowo.

    Ale chodzi o to, że urzędy jeszcze nic do Ciebie nie mają. Przez 30 lat
    albo do końca Twojego życia może nie być potrzeby na kontakt z Toba, a
    mimo to Jacek_P twierdzi że najlepiej gdyby "pod sankcją, obowiązek
    aktualizacji w bazie PESEL adresu korespondencyjnego.". Ja mówię - nie
    mam takiego adresu ponieważ nie wiem gdzie jutro będę przebywać.
    Niewolnictwo jakieś czy co?

    > bo jak inaczej ma sie starac.

    Może wcale nie będzie musiał się starać bo nie będzie miał takiej
    potrzeby. Zapytasz, a jak będzie? To ja zapytam, a jak policja będzie
    chciała Cię znaleźć, to może powinieneś meldować się na komisariacie
    codziennie, na wszelki wypadek.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 23. Data: 2010-06-14 20:51:48
    Od: Matt <m...@g...com>

    On 14 Cze, 11:25, Piotr M <x...@x...xx> wrote:
    > BTW
    > Kiedyś w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie można było przejechać do
    > innego miasta bo trzeba było mieć papier.

    W Polsce chwilowo tez - chyba podczas stanu wojennego, ale glowy nie
    dam. Rodzice musieli miec papiery z pracy zeby przechac do innego
    miasta.

    --
    Regards
    Matt

  • 24. Data: 2010-06-14 21:21:53
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

> [...]
    > aktualizacji w bazie PESEL adresu korespondencyjnego.". Ja mówię - nie
    > mam takiego adresu ponieważ nie wiem gdzie jutro będę przebywać.

    poczatkowy adres zapewne bylby skopiowany z adresu rodzicow.
    potem to bedzie twoj biznes, zeby go uaktualniac
    a sankcją bedzie to, ze jak pisma bede szly gdzies, bo nie chce ci sie
    uaktualnic adresu, to sam sobie bedziesz winien.

    Uwazam, ze takie pismo powinno byc uwazane za doręczone.

    > Może wcale nie będzie musiał się starać bo nie będzie miał takiej
    > potrzeby.

    to nie bedzie siegal po twoj adres.
    Co tam wpiszesz twoja sprawa.

  • 25. Data: 2010-06-14 22:08:04
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 23:21, witek pisze:

    > poczatkowy adres zapewne bylby skopiowany z adresu rodzicow.

    Niby z jakiej racji? Adres rodziców to przykładowo mieszkanie
    wynajmowane od 20 lat.

    > potem to bedzie twoj biznes, zeby go uaktualniac

    Rozumiem, że lubisz być niewolnikiem i być pozbawiany wolności i tym
    samym zmuszany do różnych rzeczy jak przykładowe profilaktycznie
    tłumaczenie się z adresu korespondencyjnego. Rozumiem, że jak
    profilaktycznie każą Ci wstawiać się co tydzień na komisariat, też
    będziesz to wykonywać, bo to jest Twój biznes aby to robić.

    > a sankcją bedzie to, ze jak pisma bede szly gdzies, bo nie chce ci sie
    > uaktualnic adresu, to sam sobie bedziesz winien.

    Nie chodzi o aktualizację a w ogle przymus podania adresu.
    I tu jest sedno. Dać ludziom wybór. Jak ktoś chce to podaje adres
    korespondencyjny albo z osobistych powodów tego nie robi. Nie rozumiesz,
    że forma nakazu jest bublem, nieżyciowym i niemożliwym do zrealizowania
    przepisem i w dodatku naruszającym wolność człowieka? Powiedz jaki to ma
    jeszcze sens w praktyce, kiedy jeździsz np po świecie. Albo mieszkasz w
    Polsce w samochodzie turystycznym lub na jachcie.

  • 26. Data: 2010-06-15 00:08:34
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > Niby z jakiej racji? Adres rodziców to przykładowo mieszkanie
    > wynajmowane od 20 lat.

    A co proponujesz?

    Niech rodzice uaktualnią adres dziecku skoro swojego nie potrafią
    dopilnować.

> [...]
    > profilaktycznie każą Ci wstawiać się co tydzień na komisariat, też
    > będziesz to wykonywać, bo to jest Twój biznes aby to robić.

    Ależ wpisz sobie adres do korespondecji cioci basi z warszawy, adres
    skrzynki pocztowej lub swojego adwokata.

    To nie ma być adres gdzie mieszkasz, tylko skrzyneczka do której można
    do ciebie wysłać list.

    Wolność niekoniecznie musi od razu oznaczać wolnoamerykankę.

    > Nie chodzi o aktualizację a w ogle przymus podania adresu.

    A gdzie ty widzisz przymus?
    Rób z nim co chcesz.
    Na niego będzie wysyłana korespondencja i uznana za doręczoną.

> [...]
    > jeszcze sens w praktyce, kiedy jeździsz np po świecie. Albo mieszkasz w
    > Polsce w samochodzie turystycznym lub na jachcie.

    A mieszkaj sobie gdzie chcesz i jeździj gdzie chcesz. Nikogo to nie
    obchodzi.
    Powiedz tylko gdzie ci wysyłać listy.

  • 27. Data: 2010-06-15 01:18:29
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 02:08, witek pisze:

    > A co proponujesz?
    >
    > Niech rodzice uaktualnią adres dziecku skoro swojego nie potrafią
    > dopilnować.

    A to dziecko też musi mieć adres korespondencyjny? Łomatko.

    > Ależ wpisz sobie adres do korespondecji cioci basi z warszawy, adres
    > skrzynki pocztowej lub swojego adwokata.
    >
    > To nie ma być adres gdzie mieszkasz, tylko skrzyneczka do której można
    > do ciebie wysłać list.

    Ale niestety nie ma takiej osoby ani takiego miejsca. Niestety jestem
    samotnikiem. Tak sobie jeżdżę po kraju samochodem i chwytam się różnych
    zleceń, oczywiście z tych umów odprowadzając podatek do dowolnie
    wybranych przeze mnie US.

    > Wolność niekoniecznie musi od razu oznaczać wolnoamerykankę.

    Nie wiem co masz na myśli.

    > A gdzie ty widzisz przymus?
    A nie wiem, a jest? Cały czas się odnoszę do niemającego sensu a nawet
    IMO ograniczającego prawa człowieka stwierdzenia Jacka_P "Wystarczyłoby
    wprowadzić, i pod sankcją, obowiązek aktualizacji w bazie PESEL adresu
    korespondencyjnego."

    > Rób z nim co chcesz.
    > Na niego będzie wysyłana korespondencja i uznana za doręczoną.

    Ale z czym? Może nie być adresu korespondencyjnego. Od samego początku
    może nie być, więc jaki sens jest wprowadzać przepis o obowiązku jego
    aktualizacji?

    > A mieszkaj sobie gdzie chcesz i jeździj gdzie chcesz. Nikogo to nie
    > obchodzi.
    > Powiedz tylko gdzie ci wysyłać listy.

    Nie mogę mieć takiego obowiązku, bo nie mogę wskazać takiego miejsca.

  • 28. Data: 2010-06-15 03:53:41
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > Nie mogę mieć takiego obowiązku, bo nie mogę wskazać takiego miejsca.

    No to będziesz marginesem bez adresu i juz. Ustanowią za ciebie
    pełnomocnika do doręczeń i wpiszą jego adres i cześć.
    W sumie nie da się wszystkich zadowolić.

    zreszta juz masz taki obowiązek w KPK, wiec nic nowego nie by wymyślili.
    Natomiast umieszczenie tego w jednym miejscu, tak aby urzędy samie sobie
    ten adres pobierały, a nie trzeba było wszystkich powiadamiac w razie
    czego znacznie by ułatwiło życie, a najbardziej ludziom mobilnym.

    Bo wystarczyłoby wykazać, że korespondencja została wysłana na adres
    inny niż figurujący w bazie i już.

    teraz kazdy urząd może ci to wysłać "byle gdzie" uzasadniając, że taki
    adres mieli w ostatnij korespondencji 10 lat temu, a ty się możesz bujac.

  • 29. Data: 2010-06-15 10:13:36
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 15 czerwca 2010 05:53, witek pisze:

> [...]
    >
    > teraz kazdy urząd może ci to wysłać "byle gdzie" uzasadniając, że taki
    > adres mieli w ostatnij korespondencji 10 lat temu, a ty się możesz bujac.

    Czyli IMO ograniczający prawa człowieka i bezsensowny przepis o
    przymusowym meldowaniu się jest takim samym idiotycznym przepisem, jak
    ewentualne przymusowe podawanie adresu korespondencyjnego.
    To wszystko powinno być dobrowolne, a nie w dodatku pod karą grzywny.
    Wiadomym jest, że najczęściej ludzie mają swoje mieszkanie/dom i
    prowadzą osiedleńczy tryb życia i w swoim interesie jest podanie takiego
    adresu korespondencyjnego, bo to ułatwia im życie. Ale nie pod
    przymusem. Mam nadzieję że potrafiłem swoje argumenty przedstawić. Hej.

  • 30. Data: 2010-06-15 12:55:14
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > Czyli IMO ograniczający prawa człowieka

    Na każdym kroku ograniczają twoje prawa człowiek bo ci każą w majtkach
    chodzić. Idź się przejść na golasa to zobaczysz co się stanie.
    a weź ty się idź powieś z takimi argumentami.