  • 11. Data: 2010-06-14 16:25:07
    Temat: Re: Paszport, a brak meldunku
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 18:09, r...@m...com pisze:

    > to wtedy sie ma meldunek tymczasowy na czas pobytu w powyższych, natomiast nie
    > wiem jak z noclegownią dla bezdomnych, mieszkaniu na dworcu czy pod mostem.

    Ale jak mieszkasz w hostelu czy hotelu, to na tobie spoczywa meldunek
    tymczasowy? No chyba nie. Jak mieszkasz na dworcu czy pod mostem, to co
    tu nie potrzeba wiedzy :) A co do noclegowni dla bezdomnych to sam
    jestem ciekaw.

    A tymczasowy meldunek to jest w postaci jakiegoś papieru co przy sobie
    trzeba nosić? :)

    A tymczasowy meldunek na terenie RP dotyczy tylko obywateli RP?

    BTW
    Kiedyś w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie można było przejechać do
    innego miasta bo trzeba było mieć papier.

    --
    pzdr, Piotr M

    "Najczęstsze kłamstwo w Internecie?
    - Szukałem, ale nie znalazłem."

  • 12. Data: 2010-06-14 16:51:17
    Od: Jan <j...@w...pl>

    Piotr M pisze:

> [...]
    > jestem ciekaw.
    >
    > A tymczasowy meldunek to jest w postaci jakiegoś papieru co przy sobie
    Czynność organu

    > A tymczasowy meldunek na terenie RP dotyczy tylko obywateli RP?
    Nie

    > BTW
    > Kiedyś w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie można było przejechać do
    > innego miasta bo trzeba było mieć papier.

    W tym czasie w PRL (stan wojenny) było podobnie.

    Sprawy meldunku reguluje ustawa o ewidencji ludności i dow. osob. a w
    sprawach sankcji odsyła do kodeksu wykroczeń.

  • 13. Data: 2010-06-14 16:58:19
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 18:22, Jacek_P pisze:

    > Wystarczyłoby wprowadzić, i pod sankcją, obowiązek aktualizacji
    > w bazie PESEL adresu korespondencyjnego.

    A dlaczego obowiązek?
    To powinny być sprawy dobrowolne, jak Ci zależy być w kontakcie z jakimś
    urzędem to podajesz adres kontaktowy i już.

  • 14. Data: 2010-06-14 16:59:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

> [...]
    > tymczasowy? No chyba nie. Jak mieszkasz na dworcu czy pod mostem, to co
    > tu nie potrzeba wiedzy :) A co do noclegowni dla bezdomnych to sam

    1. Hotele same prowdzą ewidencję gości. Wystarczy.
    2. Bezdomny oczywiscie nigdzie nie mieszka, wiec nie może się
    zamledować. Formalnie i teoretycznie jest ok, ale czasami ciężko
    przebrnąć przez biurokrtyczne bariery.
    3. Czy w noclegowniach meldują to nei wiem.

    > A tymczasowy meldunek to jest w postaci jakiegoś papieru co przy sobie
    > trzeba nosić? :)

    nie przerabialem, czy wymieniaja dowod, czy tez tylko wystwiaja
    zaświadczenie o meldunku tymczasowych.

    > A tymczasowy meldunek na terenie RP dotyczy tylko obywateli RP?

    Nie. Osób przebywających na terenie RP.

    > BTW
    > Kiedyś w latach 80tych, na terenie ZSRR to nie można było przejechać do
    > innego miasta bo trzeba było mieć papier.

    I nic sie nie zmieniło. W Moskwie nawet musisz miec pozwolenie, żeby do
    miasta wjechac jeśli w nim nie mieszkasz, a i bez pozwolenia w nim nie
    zamieszkasz.
    Nie wiem, na ile sie zmieniło na dzień dzisiejszy, ale sądzę, że niewiele

  • 15. Data: 2010-06-14 17:00:08
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > Obowiązek istnieje, ale nie istnieje żadne prawo mówiące że bez meldunku
    > czegoś nie załatwisz.

    To zapisz dzieci do przedszkola :)

  • 16. Data: 2010-06-14 17:09:09
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 19:00, witek pisze:

    > To zapisz dzieci do przedszkola :)

    A jest podstawa prawna co by nie można było?

  • 17. Data: 2010-06-14 17:52:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Piotr M wrote:

    > A jest podstawa prawna co by nie można było?

    główną podstawą prawną jest brak miejsc

    i uchwała rady miasta, że przyjmujemy tylko dzieci zameldowane w danym
    miescie. We wrocławiu dołożyli jeszcze "i dzieci rodziców rozliczających
    PIT w tym mieście".

    I co nam pan zrobi?

  • 18. Data: 2010-06-14 18:03:14
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 19:52, witek pisze:

    > główną podstawą prawną jest brak miejsc
    >
    > i uchwała rady miasta, że przyjmujemy tylko dzieci zameldowane w danym
    > miescie.

    A to draństwo i niesprawiedliwość.

    > We wrocławiu dołożyli jeszcze "i dzieci rodziców rozliczających
    > PIT w tym mieście".

    To Wrocław jeszcze chociaż malusi plusik załapał. Bo przecież może być
    rodzina bezdomna, żyjąca w szałasie czy w przyczepie i tym samym
    niezameldowana, ale pracująca i odprowadzająca podatki.

  • 19. Data: 2010-06-14 18:18:07
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl>

    Piotr M napisal:
    > A dlaczego obowiązek?
    > To powinny być sprawy dobrowolne, jak Ci zależy być w kontakcie z jakimś
    > urzędem to podajesz adres kontaktowy i już.

    A jak urzędowi zależy na kontakcie z tobą? ;)
    Choćby skarbowemu lub np. sądowi albo policji?

    Kontakt prawnie skuteczny powinien być wymuszony,
    choćby po to, abyś nie musiał być zatrzymany przy okazji
    mandatu do czasu uiszczenia należności.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek

  • 20. Data: 2010-06-14 18:42:13
    Od: Piotr M <x...@x...xx>

    W dniu 14 czerwca 2010 20:18, Jacek_P pisze:

    > A jak urzędowi zależy na kontakcie z tobą? ;)
    > Choćby skarbowemu lub np. sądowi albo policji?

    To jak temu co zależy to niech szuka i się stara.

    > Kontakt prawnie skuteczny powinien być wymuszony,
    > choćby po to, abyś nie musiał być zatrzymany przy okazji
    > mandatu do czasu uiszczenia należności.

    Cóż za troska państwa :)
    To obywatel musi być inwigilowany przez urzędy, bo a nóż będą chciały w
    przyszłości skontaktować się z nim? Może od razu dozór policyjny :)
    To najlepiej niech każdy kończąc 18 lat idzie na rok do paki, bo później
    już ewentualnie nie będzie musiał.