  • Data: 2002-11-27 09:58:57
    Temat: POLSPAM i art. 268 kk
    Od: "Łukasz Łukasiewicz" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > O jakim prawie piszesz? Jakie prawo KAZE przyjmowac serwerowi listy od
    > kogokolwiek? To jakie listy sa odrzucane jest suwerenna decyzja
    WLASCICIELA
    > serwera.

    Piszę o prawie użytkownika końcowego do decydowania od kogo CHCE otrzymywać
    przesyłki - jest to takie samo prawo jak to do decydowania od kogo NIE CHCĘ
    otrzymywac przesyłek.

    Jeżeli administrator odbiera mu takie prawo bez pytania o zgodę i bez
    uprzedzenia, to domyślam się (choć nie jestem prawnikiem), że popełnia
    przestępstwo z art. 268 KK:

    "Kto, nie będąc do tego uprawnionym, niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia
    zapis istotnej informacji albo w inny sposób udaremnia lub znacznie utrudnia
    osobie uprawnionej zapoznanie się z nią,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2."

    Jeżeli polspam podżega do popełnienia tego przestępstwa i udostępnia
    techniczne środki ułatwiające jego popełnienie, to domyślam się, że również
    ponosi odpowiedzialność - jak każdy, kto publikuje treści w internecie.

    pozdrowienia
    Łukasz Łukasiewicz