    From: "Tomek" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: PKP - odszkodowanie
    Date: Mon, 17 Jul 2006 15:04:11 +0200

    Witam!

    W zeszły wtorek miałem wątpliwą przyjemność korzystać z wątpliwej jakości
    usług naszego narodowego przewoźnika kolejowego. Wsiadłem sobie do pociągu
    gdzie miałem spędzić ok 8h w drodze do domu. Pech chciał że na trasie którą
    miałem jechać zderzyły się 2 pociągi. No i zaczął się cyrk. PKP było
    oczywiście nieprzygotowane na taki rozwój akcji. Zaczęli wysadzać ludzi w
    polu i kazali im się przesiąść do autobusów. Przynajmniej tak mi się zdaje
    bo gość co wygłaszał komunikat robił to tak że nic nie można było zrozumieć.
    Autobusy przewiozły ludzi kilka miejscowości dalej i znów zapanował chaos:
    stoją 2 pociągi a nikt nie wie dokąd one są i gdzie trzeba iść. W końcu
    część ludzi zapakowała się do jednego a raszta do drugiego. Wylosowałem ten
    drugi i spędziłem uroczą godzinkę siedząc w wagonie stojącym w pełnym
    słońcu. W końcu pociąg dojechał do stacji Kraków Główny i tam postał jeszcze
    z godzinkę. Żeby było śmieszniej podróżnym którzy mieli jechać pociągiem
    papieskim do Wadowic podstawiono nowe wagony z klimatyzacją (co
    podkreślono). A podstawiono je bo wpaniały żółty pociąg papieski "się wziął
    i się zepsuł". Mniej szczęśliwym pasażerom pozostało stanie i podróżowanie w
    nagrzanych od stania w słońcu wagonach bez działającej wentylacji. Cała
    podróż trwała zdrowo ponad 3h więcej niż powinna. Czy w takiej sytuacji PKP
    nie powinno zapłacić podróżnym odszkodowania albo chociaż zwrócić kasy za
    bilety? Jeśli tak to na jakiej podstawie prawnej?

    Pozdraiwam
    Tomek