  • 1. Data: 2004-09-13 21:14:11
    Temat: PILNE pytanie o podzial spadku (i b. trudna sprawa)
    Od: Kasek <k...@f...onet.pl>

    Jest sobie kamienica (i podworze), po ktorej spadek nie byl
    dzielony sadownie od czasow mojego pradziada.
    Majatkiem administrowala w czasach PRL i administruje do dzis
    jedna z krewnych, ktorej przypada 1/10 spadku. Tyle samo - 1/10 -
    przypada mojemu ojcu. Ja jestem jego jedynym synem.
    Krewna ta - kuzynka mojego ojca - oddala sprawe do sadu -
    chodzi o podzial spadku. Bedzie szukanie 10 spadkobiorcow -
    jak naliczylismy.

    Moj ojcem uniosl sie niezrozumialym honorem i chce zrzec sie swojej
    1/10 (mniej wiecej odpowiada to 1 mieszkaniu w tej kamiennicy)
    Jak w swoim czasie juz ustalilem (z pomoca prawnikow) od smierci
    ojca mojego ojca minelo 50 lat a wiec minelo 6 miesiecy w okresie
    ktorych mogl sie zrzec majatku. Moze co najwyzej przeprowadzic
    darowizne na rzecz kuzynki, po uzyskaniu tytulu spadku.

    Ustalilem rowniez, iz sad umiesci ogloszenia i bedzie czekal 6
    miesiecy na zgloszenie sie spadkobierców. Z uplywem tego
    terminu podzieli na pozostalych spadek. Na pierwsza rozprawe
    zglosi sie gora 4 spadkobiorcow - bo tyle zdolala wskazac (z
    adresem!!!) kuzynka.

    Moje pytania.
    1) Kuzynka pisze w pismie do sadu, ktorego kopie dostal moj ojciec,
    iz chce przejac grunt i kamienice przez "zasiedzenie". Co prawda
    administrowala ona tym bogactwem przez PRL i 14 lat III RP. Czy
    sad przychyli sie do jej wniosku ? Z dziedziczenia ustawowego
    przypada jej tylko 1/10.
    Nikt z pozostalych 9 spadkobiorcow nie mieszkal ani nie uzytkowal
    w inny sposob w czasie tych kilkudziesieciu lat omawiainego majatku.

    2) Co bedzie, jesli moj ojciec nie zglosi sie na rozprawe? Czy to
    prawda, ze nic? Jesli sad zna jego dane to po prostu bez jego
    obecnosci (i bez obecnosci jego pelnomocnika, bo takiego tez nie
    ma) podzieli majatek?
    Czy moj ojciec dostanie jakies pismo do domu ? Iz nabyl majatek?

    3) Czy na taka rozprawe jako osoba krewna, ale nie majaca nic ze
    sprawa wspolnego moge przyjsc? W charakterze chyba tylko ...
    publicznosci. Czy na takiej rozprawie moze byc publicznosc i czy ja
    moge na niej byc jako publicznosc?

  • 2. Data: 2004-09-13 22:23:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kasek" <k...@f...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Nikt z pozostalych 9 spadkobiorcow nie mieszkal ani nie uzytkowal
    > w inny sposob w czasie tych kilkudziesieciu lat omawiainego majatku.

    Nie wiem.

> [...]
    > ma) podzieli majatek?
    > Czy moj ojciec dostanie jakies pismo do domu ? Iz nabyl majatek?

    Nie, musi napisać wniosek o przesłanie odpisu albo osobiście się pofatygować
    i sobie przeczytać.

> [...]
    > sprawa wspolnego moge przyjsc? W charakterze chyba tylko ...
    > publicznosci. Czy na takiej rozprawie moze byc publicznosc i czy ja

    Każdy może wejść na rozprawę, jeżeli nie jest niejawna. Ta niejawna nie
    będzie. Co najwyżej sędzia zapyta o charakter obecności, ale wystarczy
    powiedzieć, ze się jest publicznością. Sędziemu chodzi o to, by świadkowie
    nie przesłuchani w sprawie nie siedzieli podczas zeznań pozostałych osób.