  • 1. Data: 2004-09-13 22:29:25
    Temat: PKD a usługi prawne
    Od: "Marcin Borowicz" <m...@o...pl>

    Witam.
    Drzewo PKD pod pozycją 74.11.Z przewiduje DZIAŁALNOŚĆ PRAWNICZĄ. W
    wyjaśnieniach czytamy, iż odnosi sie ona do "reprezentowania interesów(...)
    przed sądem lub innym ciałem orzekającym, prowadzone przez adwokatów, radców
    prawnych lub pod ich nadzorem: - doradztwo i reprezentowanie w sprawach
    cywilnych(...), działalność notariuszy, komorników, rzeczników patentowych,
    radców prawnych, rzeczoznawców, sędziów polubownych".
    A gdybym zamierzał prowadzić działalność zajmującą się udzielaniem porad
    prawnych (oczywiście nie dotyczy to elemtów wyraźnie zastrzeżonych dla
    adwokatów czy radców prawnych jak np. reprezentowanie przed sądem czy też tzw.
    przymus adwokacki) nie będąc przedstawicielem któregoś z tych zawodów, ani nie
    prowadziłbym jej pod nadzorem adwoakta czy r. prawnego, czy mógłbym podać tą
    pozycje jako rodzaj prowadzoinej działaności, czy też należałoby
    zakwalifikować to do czegoś innego.
    Chyba że jest ona podobnie jak np reprezentowanie przed sądem zarezerwowana
    dla wspominanych wyżej zawodów. Wydaje mi sie jednak że "zwykłe" doradctwo czy
    też pomoc prawna nie jest (w przeciwienistwie do doradztwa podatkowego ) w
    taki sposób reglamentowana.
    Pozdrawiam
    Marcin B.

  • 2. Data: 2004-09-13 23:02:07
    Temat: Re: PKD a usługi prawne
    Od: "Robert.Detzner" <m...@n...pl>

    nie chce cie wprowadzać w blad, ale niestety bede cie musial zmartwic.
    Istnieje orzeczenie sadowe, ktore zabrania osoba z poza :kasty: wykonywania
    tego typu dzialalnosci. Musisz jednak sam poszperac, bo nie jestem w stanie
    ci podac zadnych namiarow. Jestem szczery- nie pamietam czy owe orzeczenie
    dotyczylo li tylko studentow prawa, czy rowniez wyksztalconych prawnikow,
    ale wydaje mi sie ze to drugie tez.
    Użytkownik "Marcin Borowicz" <m...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:0bd2.00000397.41461f45@newsgate.onet.pl...