  • 41. Data: 2005-08-07 10:03:20
    Temat: Re: P2P
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    07.08.2005 # 10:56:02, Przemek R... napisał:

    > bardzo trefny przyklad, bron mozna uzywac posiadajac na nia zezwolenie.
    > Bron sluzy nie tylko do zabicia, takze do odstrazszenia, jezlei wydawca
    > namawial by, do zabicia niewinnego czlowieka to bylo by to podzeganiem

    faktycznie trochę trefny ;)

    > W przypadku stron z lnkami p2p do oprograowania nie ma szans na
    > wykrecenie sie ztego (chodzi o oprogramowanie komercyjne)
    > bo nabywanie takiego z "lewego" zrodla jest zawsze przestepstwem.

    Masz rację. A co, jeśli wrzucimy tylko hash, np:
    |128515860|4CA3652C569020E71931B900086C75A9|
    to osoba znająca się na temacie jest sama w stanie zrobić z tego
    link - ZTCW struktura linku jest dosyć prosta. Program odpowiednio
    go interpretuje. Czy wówczas też byłoby (lub mogło zostać potraktowane)
    jako przestępstwo, jeśli na czymś takim nie można kliknąć, a prowadzi do
    nielegalnych zasobów ? Pewnie tak, ale nie jestem do końca przekonany.
    --
    pozdrawiam

  • 42. Data: 2005-08-07 10:42:21
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > jako przestępstwo, jeśli na czymś takim nie można kliknąć, a prowadzi do
    > nielegalnych zasobów ? Pewnie tak, ale nie jestem do końca przekonany.

    tu nie chodzi o to ze link musi byc do klikniecia a o zamiar sprawcy, jezely
    ten w taki sposob podaje sciezki do nieleglanych plikow to jezeli tylko uda
    sie tego dowiesc powinien zostac "udupiony", powinien ale pewnie dlugo nie
    bedzie
    bo policja (jak zreszta wiele gazet juz pisalo) sama czesto uzywa lewego
    oprogramowania
    i sami sa pewnie czestymi gosciami takich stron

  • 43. Data: 2005-08-07 10:44:02
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    wiadomości news:dd3928$njm$2@opal.futuro.pl...

    > Z moralną oceną to sp*.*aj na pl.soc.religia

    kultura oraz wyczucie moralne protoplazmy, brawo

    P.

  • 44. Data: 2005-08-07 11:14:54
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    07.08.2005 # 11:42:21, Przemek R... napisał:

    > pewnie dlugo nie bedzie bo policja (jak zreszta wiele gazet
    > juz pisalo) sama czesto uzywa lewego oprogramowania
    > i sami sa pewnie czestymi gosciami takich stron

    I właśnie o to chodzi. Ludzie, którzy mogliby coś z tym zrobić,
    często nie chcą, bo sami tego używają. I dlatego IMO ciężko będzie...

    PS. Niestety... mi też czasem jest wygodnie ;).
    --
    pozdrawiam

  • 45. Data: 2005-08-07 13:58:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    W wiadomości news:dd5417$r2d$1@inews.gazeta.pl Przemek R...
    .pl> pisze:

    > a naprawde znaczenie ma gdzie stoi serwer jezlei np loguje sie na niego z
    > polski, i z polski
    > umieszcza takie linki ?
    Oj, widzę że z wiedzą w tej materii u Ciebie cieniutko... ;)
    Powiem prosto. Szanse, na dowiedzenie się skąd (nie mówiąc już o tym - kto)
    loguje się, ba - jest właścicielem konta na serwerze stojącym np. Nowej
    Zelandii są przy umiejętnym postępowaniu praktycznie zerowe.

    Jotte

  • 46. Data: 2005-08-07 15:03:52
    Od: free <r...@h...com>

    Galathea wrote:

    > Podam trochę naciągany przykład ;) - wydawnictwo - ogłoszenia firm
    > zajmujących się sprzedażą broni. Jedynym przeznaczeniem broni w
    > dużym skrócie, jest jej użycie (no, chyba że dla kogoś szpanowanie),
    > więc można by posądzić wydawcę o podżeganie do popełnienia przestępstwa.

    Podzegania nie, o odpowiedzialnosc za szkody tak. Wszystko rozbija sie o
    to ile sprzedawca wiedzial i co robil. Moga to byc rowne dobrze cegly.
    Jezeli sprzedawca wie ze kupujacy wykorzystuje do nieleglanej
    dzialalnosci (zabijania) to ponosi odpowiedzialnosc.

    > Takich przykładów dla porównania możnaby podać wiele.
    > P2P to "technologia" połączeń wykorzystywanych przez wiele komunikatorów
    > i innego oprogramowania korzystającego z dobrodziejstw internetu, również
    > służącego do współdzielenia plików. Nie ma jednak podstaw do określenia
    > P2P nielegalnym, ze względu na powyższy fakt.

    Blad. W sprawie Grokstera ustalono we wstepnej fazie procesu ze wg
    rozezniania firmy _zdecydowana wiekszosc_ (jezeli nie prawie wszystkie)
    sluzyla do nielegalnej wymiany. Ile dokladnie nie ma wiec wiekszego
    znaczenia dla ustalenia samego faktu czy producent Grokstera odpowiada.
    A odpowida w takm wypadku. Nie tylko wiedzial, ale swiadomie pomagal
    kradziezy.

    Malo tego, Grokster pakuje reklamy ktorych oplaty sa uzaleznione od
    ilosci wymiany plikow. Im wiecej kradna, tym wiecej zarabiaja biznesmeni
    Grosktera. Dlatego przegrali w Sadzie Najwyzszym. Sprawa zostala
    odeslana do pierwszej instancji do rozprawy.

    > Trochę tak, jakby uznać
    > stal za nielegalną, bo służy również do produkcji broni. Wybaczcie za
    > te przykłady ;P ;).

    Jezeli wiedze bierzesz z serwisu PAP, to tak.
    Fakty sa troche inne:
    http://www.eff.org/IP/P2P/MGM_v_Grokster/04-480.pdf

    Jezeli chcesz porownac do stali, to producent stali tez by odpowiadal,
    gdyby wiedzial ze sluzy ona w _zdecydowanej wiekszosci_ do nieleglanej
    dzialalnosci, wyrzadza szkody, a w dodatku zarabial wiecej, im wiecej
    szkod wyrzadzila stal.

  • 47. Data: 2005-08-07 15:20:47
    Od: MarcinS <s...@w...pl>

    free napisał(a):

> [...]
    > gdyby wiedzial ze sluzy ona w _zdecydowanej wiekszosci_ do nieleglanej
    > dzialalnosci, wyrzadza szkody, a w dodatku zarabial wiecej, im wiecej

    nie jestem pewien czy na podstawie naszego prawa normalnym następstwem
    produkcji stali jest popelnianie przestępstw.

    pozdr.

    ms

  • 48. Data: 2005-08-07 15:31:32
    Od: free <r...@h...com>

    MarcinS wrote:

    > nie jestem pewien czy na podstawie naszego prawa normalnym następstwem
    > produkcji stali jest popelnianie przestępstw.
    >
    > pozdr.
    >
    > ms

    nie ma znaczenia czy jest. Ma znaczenie czy producent wiedzial ze
    produkt jest uzywany do celow nieleglanych i czy swiadomie pomagal w
    tym. Reszta to juz kwestia stopnia winy.

  • 49. Data: 2005-08-07 15:54:17
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sat, 6 Aug 2005 17:38:27 +0200, "Nothingman"
    <n...@p...onet.pl> wrote:

    >Mowie to glownie ze wzg. ze wiekszosc osob uzywa ich
    >do sciagania nielegalnych rzeczy...
    Prowadzisz w tym kierunku jakies badania? Skad twierdzenie o
    wiekszosci?

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 50. Data: 2005-08-07 15:54:38
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > loguje się, ba - jest właścicielem konta na serwerze stojącym np. Nowej
    > Zelandii są przy umiejętnym postępowaniu praktycznie zerowe.

    to czy uda sie ten fakt udowodnic w tym momencie jest dl amnie sprawa
    drugorzedna
    (bo jak sie policja zainteresuje i otrzyma odpowiednie zgody to moze na
    biezaca
    monitorowac, a nie pozniej grzebac w logach ktore pewnie po kilku godzinach
    zostaly wykasowane)
    chopdzi o to czy w ogole ma to znaczenie gdzie stoi ten serwer (przy
    zalozeniu ze wszystkie dane zebrali).

    P.