  • 91. Data: 2005-08-08 09:00:51
    Temat: Re: P2P
    Od: Galathea <g...@n...poczcie.w.onet.pl>

    08.08.2005 # 09:48:54, Przemek R... napisał:

    > a to niby czemu bezsensu? Microsoft to normalna firma jak kazda inna, na
    > tej samej zasadzie funkcjonuje.

    Normalna, ale dość bogata - w stosunku do innych na rynku. MS stać na pewne
    "gesty" - ustępstwa w cenach i innych kwestiach, na które niejednokrotnie
    małych firm nie stać. Póki co większość instytucji i firm jest zobligowana
    do używania systemu MS - więc zysk mają zapewniony (powód - na razie brak,
    lub niewystarczającej jakości specyficzne oprogramowanie na inne
    platformy).

    > A co ma do tego licencja ? Zmienia tylko to ze
    > Ty nabywajac program nie mozesz nim handlowac ani grzebac w zrodlach,

    Idea - za darmo i możesz się przy okazji czegoś nauczyć (ze źródeł), lub
    zaoszczędzić wiele czasu na pewnych sprawach. Zresztą zróżnicowanie cenowe
    jest potrzebne - płatne (dla użytku komercyjnego) i bezpłatne (bądź za
    symboliczną opłatą - dla użytku domowego).
    --
    pozdrawiam

  • 92. Data: 2005-08-08 09:16:39
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > do używania systemu MS - więc zysk mają zapewniony (powód - na razie brak,
    > lub niewystarczającej jakości specyficzne oprogramowanie na inne

    ja tez mam w planie za jakis czas jeden z programow wypuscic za darmo
    nie na licencji opensource a zysk prawdopodobnie bedzie z innych. i nie
    czuje sie w zwiazku z tym zlodziejem,

    > Idea - za darmo i możesz się przy okazji czegoś nauczyć (ze źródeł), lub
    > zaoszczędzić wiele czasu na pewnych sprawach.
    moze rowniez - co jest bardzo prawdopodbne- dorpowadzic do kradziezy
    pomysklu, kodu.

    To tak jak lazarus, zywcem zerznieta delphi, nie zebym mial cos do tego
    srodowiska, ale
    uwazam ze jest to niezbyt moralne.

    Zresztą zróżnicowanie cenowe
    > jest potrzebne - płatne (dla użytku komercyjnego) i bezpłatne (bądź za
    > symboliczną opłatą - dla użytku domowego).

    jezeli oprogramoawnie z zalozenia jest przeznaczone dla firm to tak w
    przeciwnym razie
    autor sie naraza na starty.

    P.

  • 93. Data: 2005-08-08 18:14:08
    Od: cricket <g...@m...hu>

    Galathea wrote:

    > Nie miałbym nic przeciwko patentom, ale to zależy od kwoty, jaką musiałbym
    > płacić za wykorzystanie. Mam obawy, że niektóre firmy mogłyby żądać dużych
    > sum (być może stanowczo za dużych).

    Masz obawy? To moze przeczytaj jak Pfizer wykolegowal Murzynow plemienia
    San w Afryce na patencie na lek z kaktusa przeciwko otylosci.

  • 94. Data: 2005-08-08 18:16:30
    Od: cricket <g...@m...hu>

    Przemek R... wrote:

> [...]
    > bedzie musiala
    > udowodnic ze jest autorem algorytmu, a nie bedzie to na takiej zasadzie jak

    Te wiedze to pewnie czerpiesz z jakichs bardzo mondrych kolorowych
    czasopism? Zeby opatentowac to trzeba byc autorem i pierwszym. W USA i w
    Europie.

    > kwetsia zainteresowania sie odpowiednich sluzb.

    A dalej kwestia udowodnienia wysokosci szkody.

  • 95. Data: 2005-08-08 18:21:12
    Od: cricket <g...@m...hu>

    Przemek R... wrote:

    > linuksa mozesz za darmo sciagnac, ale jak juc chcesz wraz z laptopem to np
    > tu:
    > http://www.arno.pl/index_1.php
    > albu tu
    > www.maxdata.pl

    A gdzie reszta sklepow? Twierdzisz ze prawie wszystkie inne wpychaja
    tylko Windows z radosci a nie z przymusu?

    > daltego ze wystawil produkt za darmo? to nazywasz czloiwieku okradaniem?
    > To jest bizness.

    Biznes nielegalnej monopolizacji, za co dostali kare. I nie wychodza z
    sadu do dzisiaj za kradzieze i oszustwa na szkode konkurencji.

    > Przyjmujac twoje rozumowanie producent firefox okrada inne firmy wystawiajac
    > przegladarke za darmo to samo openoffice

    To bylo kiedy na rynku byl Netscape i IE _tylko_

    > zalosny jestes, poczytaj sobei czym jest wymuszenie rozbijnicze.

    Prawnie moze sie troche rozni, literacko niczym.

  • 96. Data: 2005-08-08 18:22:29
    Od: cricket <g...@m...hu>

    Goomich wrote:

    > baldwin <s...@w...il> naskrobał/a w news:06dJe.151$Im1.145@trndny02:

    > Dalej sprzedawał gorącą kawę? Co za sk....n!

    NIe tylko McDonald's ignorowal, ale nawet po wyroku nie zmniejszyl
    temperatury. Nizsza temperatura zmienia smak i obniza profity. A te sa
    wazniejsze od zdrowia klientow.

  • 97. Data: 2005-08-08 18:29:54
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > no blad zrobilem i co z tego? Zmienia to cos?

    Ależ nie. Idiotą byłeś i idiotą pozostałeś.

    > jezlei ktos nabywanieleglanie oprogramowanie pozbawiajac autora zyskow to
    > twoim zdaniem to nei jest zlodziejstwo?

    "Nabywa"?

    > jak kazde inne przestepstwo

    Aha. Czyli policja powinna tak samo gorliwie ścigać kogoś, kto sobie
    przez p2p ściągnął najnowszy przebój Britney S. (po czym go - pełen
    obrzydzenia - skasował) jak brutalnego seryjnego mordercę? Ciekawe masz
    teorie...

    > to tez jest prawdziwa kardziez, tez okradasz iinego czlowieka,

    Za to pomówienie chcesz dostać w pysk czy paragrafem?

    > nie pisalem o likwidacji, odwracasz kota ogonem

    No jak to nie? Służy do popełniania przestępstw. To chyba zlikwidować,
    należy, drogi fundziaku pseudo-praworządności?

    > a dlaczego wybrales oprograowanie ktore udosteponiaja firmy a nie komercyjne
    > za ktore nalezy zaplacic

    Twierdzisz, że w to oprogramowanie nikt wysiłku nie włożył?

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 98. Data: 2005-08-08 18:45:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > bo jest dla mnie zalosnym usprawiedliwianie okradania innych
    > firm faktem ze firma X ukradla jakis algorytm.

    Ech, biedne okradane korporacje... Ledwie trzymające się przy życiu z
    dochodami osiągającym ledwie parę miliardów...

    > A zreszta z toba tez nie bede rozmawiac bo rowniez cierpisz
    > na przyapdlosc zwana zawiscia.
    > O czym swiadcza wszystkie twoje posty na temat microsoft.

    Poporoś mamusię albo kogoś innego, żeby ci wytłumaczył co trudniejsze
    słowa, których ewidentnie nie zrozumiałeś w moich wypowiedziach.

    Nie pałam zawiścią do M$. Tylko nienawiścią. Za to, że przez politykę
    marketingową tej cholernej firmy (oraz kilku jej przydupasów) jestem
    często zmuszany do korzystania z jej produktów.

  • 99. Data: 2005-08-09 08:39:45
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ech, biedne okradane korporacje... Ledwie trzymające się przy życiu z
    > dochodami osiągającym ledwie parę miliardów...

    zal dupke sciska co?
    Wez teraz pod uwage male firmy, to jest usprawiedliwienie okradania ich?

    > Poporoś mamusię albo kogoś innego, żeby ci wytłumaczył co trudniejsze
    > słowa, których ewidentnie nie zrozumiałeś w moich wypowiedziach.

    niema czego rozumiec, zal Ci dupe sciska, widac to golym okiem

    > Nie pałam zawiścią do M$. Tylko nienawiścią. Za to, że przez politykę
    > marketingową tej cholernej firmy (oraz kilku jej przydupasów) jestem
    > często zmuszany do korzystania z jej produktów.

    jezeli ci zal $ to pojdz na studia informatyczne ktore maja podpisana umowe
    MSDNAA

    P.

  • 100. Data: 2005-08-09 08:47:21
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Ależ nie. Idiotą byłeś i idiotą pozostałeś.

    powalajacy argument

    > "Nabywa"?

    kradnie.. teraz lepiej?

> [...]
    > p2p ściągnął najnowszy przebój Britney S. (po czym go - pełen
    > obrzydzenia - skasował) jak brutalnego seryjnego mordercę? Ciekawe masz

    akurat w kk nie ma mowy o "handlu" piosenkami a programami komputerowymi
    (wyraznie).
    Kazda kradziez powinna byc traktowana tak samo

    > Za to pomówienie chcesz dostać w pysk czy paragrafem?

    a Ty za grozbe karalna?
    naucz sie czytac ze zrouzmieniem. Pisze ze robiac takie rzeczy tez okradasz
    czlowieka ale czy akurat ty tak robisz
    to nie wiem.

    > No jak to nie? Służy do popełniania przestępstw. To chyba zlikwidować,
    > należy, drogi fundziaku pseudo-praworządności?

    nie dziecko, na poczatku napisalem ze JEZELI (!!!!!!!!) autor na stronie
    uimiesczza linki do oprogramowania lewego czy adres strony
    na ktorej takie linki sie znajduja to ewidentnie widac ze pomaga w
    popelnieniu przestepstwa i pokazuje ze oprogramowanie te
    sluzy do takich celow, jezeli ponadto przy linkach sa piekne zachecajace
    opisy to podpada to pod podzeganie (tak jak na polskim osiolku)

    > Twierdzisz, że w to oprogramowanie nikt wysiłku nie włożył?

    twierdze ze to oprogramowanie jest udostepniane za darmo z woli autora wiec
    przyklad toalnie do dupy,
    (jaki czlowiek taki przyklad)
    Zreszta w przypadku nowella, (pewnie o suse mowisz) nie moze byc inaczej bo
    jadro systemu jest na licencji GPL.

    P.

    --
    szukasz pięknej ziemi? http://www.swistak.pl/aukcje/1197643.html
    Anonim: "Jaki środek antykoncepcyjny jest najlepszy?"