  • 1. Data: 2005-05-13 22:11:50
    Temat: Otworzenie przesyłki pocztowej
    Od: "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>

    Iksiński prosi Ygrekowskiego, aby ten poszukał mu pewnych informacji,
    podzwonił popytał się, bo sam nie ma czasu.
    Ygrekowski znalazł co trzeba, posiadł wiedzę, wykonał kilka telefonów i
    poniósł jakieś tam koszty np. 100 zł które Iksiński zgodził się mu zwrócić
    (umowa ustna).
    Ponieważ panowie mieszkają od siebie 400km Ygrekowski wysyła do
    Iksińskiego list za pobraniem. W liście są informacje.
    Iksiński w zmowie z doręczycielem pocztowym otwiera w delikatny sposób
    list pobraniowy, zapoznaje sie z informacjami, a doręczyciel zwraca list
    do nadawcy z adnotacją: "ADRESAT NIEZNANY"
    Iksiński unika Ygrekowskiego, nie odbiera telefonów.

    Ygrekowski coś podejrzewa i stwierdza, że przesyłka jest uszkodzona.

    Czy Iksiński dopuścił się jakiegoś wykroczenia lub przestępstwa otwierając
    list ?
    Z jakiego paragrafu można pociągnąć doręczyciela ?

    wogóle jak "ugryźć" sprawę ?

    --
    Krzysztof 'kw1618' z Warszawy
    http://grupy.3mam.net

  • 2. Data: 2005-05-13 22:46:57
    Temat: Re: Otworzenie przesyłki pocztowej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'kw1618' z Warszawy" <a...@j...w.stopce.pl>
    napisał w wiadomości news:opsqqil0ndrdstuz@a-ih8sfmaky7pen.chello.pl...

    Moim zdaniem Xiński dopuścił się oszustwa na szkodę Ygrekowskiego. W
    chwili, gdy podstępnie zapoznał się z treścią odsyłając list z
    adnotacją, ze adresat nieznany dał wyraz temu, że jego celem jest
    doprowadzenie Ygrekowskiego do niekorzystnego rozporządzenia jego
    mieniem.

    Co do listonosza, to wydaje mi się, że odpowiedzialność dyscyplinarna mu
    grozi na pewno. Powinien odesłać list z adnotacją adresat odmówił
    podjęcia. To na pewno. Również chyba nie ma prawa tego listu wydać
    adresatowi przed uiszczeniem zapłaty - no przynajmniej taka jest
    praktyka i stąd sporo przekrętów poprzez Allegro i tego typu serwisy
    polegających na wysyłaniu "cegieł".

    Można by ewentualnie rozważyć pomocnictwo z jego strony, albowiem
    conajmniej godził się na to, że Xińskiemu wystarczy samo zapoznanie się
    z treścią i w ten sposób oszuka nadawcę.

  • 3. Data: 2005-05-13 23:07:15
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > Co do listonosza, to wydaje mi się, że odpowiedzialność dyscyplinarna mu
    > grozi na pewno. Powinien odesłać list z adnotacją adresat odmówił
    > podjęcia. To na pewno. Również chyba nie ma prawa tego listu wydać

    Czy mozna odmowic przyjecia i otworzyc przesylke??? :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2005-05-13 23:15:43
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Czy mozna odmowic przyjecia i otworzyc przesylke??? :D

    Teoretycznie nie, ale przy porozumieniu z listonoszem w praktyce jest to
    możliwe przecież.