  • 51. Data: 2023-05-03 15:45:14
    Temat: Re: Oszustwo na kulsonariacie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 May 2023 21:18:23 +0200, Shrek wrote:

    > Ten biegły to jarosław b. z łodzi. Występuje w każdej głośnej sprawie ze
    > śmiarcimi spowodowanymi przez funkcjonariuszy.

    Naprawde w kazdej?

    Nawet jak go tak prokuratura lubi, to przeciez prokuratury sa rejonowe

    I to byl ten, co w drugiej sekcji stwierdzil, ze strzelano od przodu,
    a potem sie mleko wylalo, bo przyszly analizy z pierwszej sekcji?

    J.

  • 52. Data: 2023-05-03 15:50:31
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 11:54, J.F pisze:
    > No ale skoro wypłacił, to zakładam, ze był uprawniony do wypłacania,
    > wiec tylko przekroczenie uprawnien.

    Przekroczenie uprawnień, to przestępstwo urzędnicze. A Kasa, to nie
    urząd. Kasa jest osobą prawną. Osoba upoważniona do dysponowania
    środkami niekoniecznie musi ponosić jakąkolwiek winę. Przeważnie zarząd
    tam bywa wieloosobowy i jeśli dostała stosowną dyspozycję, to ma
    wypłacić. Równie dobrze ktoś mógł zapomnieć odnotować udzielenie komuś
    pożyczki i teraz brakuje.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 53. Data: 2023-05-03 15:51:10
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 15:34, Shrek pisze:

    > Jak się nie zna szczegółów to co się z taką sprawą robi?

    Poznaje szczegóły. Ale an ja, ani Ty nie jesteśmy do tego uprawnieni.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 54. Data: 2023-05-03 16:03:52
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 15:33, Shrek pisze:

    > U was każdy sobie wchodzi gdzie chce na komisariacie, czy najpierw
    > trzeba "pokonac" dyżurnego?

    U nas Dyżurny siedzi na stanowisku kierowania za pancerną szybą i nikt
    niepowołany do niego nie ma dostępu.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 55. Data: 2023-05-03 16:11:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 15:45, J.F pisze:

    > Naprawde w kazdej?

    Tak - naprawdę w każdej głośnej:

    https://wiadomosci.onet.pl/poznan/biegly-od-spraw-ni
    emozliwych-prof-jaroslaw-b-z-zms-w-lodzi-oskarzony/n
    pczw5b

    > Nawet jak go tak prokuratura lubi, to przeciez prokuratury sa rejonowe

    Jeśli ktoś wierzy w bezstronność zerokratury to w zasadzie jego sprawa.
    Prawo nie zabrania być naiwnym;)

    > I to byl ten, co w drugiej sekcji stwierdzil, ze strzelano od przodu,
    > a potem sie mleko wylalo, bo przyszly analizy z pierwszej sekcji?

    Ten sam. Przecież piszę, że to biegły do umarzania spraw
    funkcjonariuszy. Ogólnopolski. W sumie to jest kurwa skandal...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 56. Data: 2023-05-03 16:13:21
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > U nas Dyżurny siedzi na stanowisku  kierowania za pancerną szybą i nikt
    > niepowołany do niego nie ma dostępu.

    U nas cieć na wejściu przedstawia się jako dyżurny. No dobra - jak już
    trafili do ciebie to co robisz?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 57. Data: 2023-05-03 16:14:53
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 1 May 2023 15:39:12 +0200, Shrek wrote:

    > O coś będzie. Jakby przyszedł obywatel to byłby spuszczony na drzewo.

    Moze byłby, moze nie byłby - rozne sa komendy, rozne prokuratury.

    Robert ma racje, oszustwo to specyficzne przestepstwo, ktore tu raczej
    nie pasuje.

    Moze tez nie bedzie oskarzony, ale przynajmniej na razie prokuratura a
    moze i Policja nie odmowila policjantom pomocy :-)

    > A skąd - jak rozumiem ty masz stanowisko że sprawa powinna zostać
    > umorzona - jak zwykłemu obywatelowi.

    > Na razie było o kradziezy.

    Na razie bylo o oszustwie. Oraz o brakujacych pieniadzach.

    Zaraz Robercie - gdyby to z waszej Kasy zniknely pieniadze, to jakie
    przestepstwo bys wpisal w sledztwo? Bo cos trzeba wpisac,
    a oszustwo na poczatek nie, kradziez tez nie - chyba ze kasjerce
    zniknela gotówka z kasetki/szafy/biurka.

    Moze prokuratura wlasnie przygotowuje uzasadnienie jak to zgłoszone
    okolicznosci sprawy nie pasują do zgłoszonego przestępstwa, wiec
    sledztwo umarza sie, z powodu braku dowodow przestepstwa? :-)

    > Genialne;)

    jednak musisz dopasowac jakis paragraf z KK, pasujacy do czynu.

    J.

  • 58. Data: 2023-05-03 16:16:10
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Poznaje szczegóły. Ale an ja, ani Ty nie jesteśmy do tego uprawnieni.

    Sprytne. No ale szczegóły są takie, że przychodzą że kasy nie ma, nie
    wiadomo co się stało. Chyba wypada umorzonko- co?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 59. Data: 2023-05-03 16:19:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 16:14, J.F pisze:

    > Moze tez nie bedzie oskarzony, ale przynajmniej na razie prokuratura a
    > moze i Policja nie odmowila policjantom pomocy :-)

    Dziwne... powinno wyjść inaczej:P

    > Moze prokuratura wlasnie przygotowuje uzasadnienie jak to zgłoszone
    > okolicznosci sprawy nie pasują do zgłoszonego przestępstwa, wiec
    > sledztwo umarza sie, z powodu braku dowodow przestepstwa? :-)

    Ej no. Przecież numerek nie ma znaczenia:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 60. Data: 2023-05-03 16:21:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 03.05.2023 o 16:16, Shrek pisze:

    > Sprytne. No ale szczegóły są takie, że przychodzą że kasy nie ma, nie
    > wiadomo co się stało. Chyba wypada umorzonko- co?

    Jeśli nic więcej faktycznie nie wiadomo, to już ich problem. Niech się
    dowiedzą więcej. Przede wszystkim skąd wiadomo, że w ogóle brakuje. Tu
    nie ma co morzyć, nie ma co wszczynać nawet.
    --
    (~) Robert Tomasik