eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOszust nie weźmie kredytu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 60

  • 21. Data: 2022-07-14 15:43:59
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    > Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
    >
    > > Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
    > >
    > >> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
    > >> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
    > >> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
    > >> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
    > >> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
    > >> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
    > >> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
    > >> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
    > >> "- Uspokój się! "
    > >>
    > >> No i na koniec...
    > >> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
    > >
    > > Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    > > stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
    > Z tymi ułamkami to pojechałeś...
    > Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    > w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
    > i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    > do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).

    Mundrzysz się niczym nauczyciel z podstawówki po rodzicach z podstawowym
    wykształceniem
    (inna sprawa, że rzeczywiście większość nauczycieli z podstawówki ma poważne problemy
    nie tylko z zadaniami na poziomie maturalnym - i to nie tylko z "nie swoich", ale i
    "ze swojego"
    "przedmiotu" - a przecież teraz KAŻDY nauczyciel musi mieć WYŻSZE wykształcenie,
    inaczej out - i to już od dobrych 10 lat - ale i na poziomie "egzaminu 8-klasisty").

    A te ułamki mają głęboki sens życiowy.
    Vide wypisy u notariusza - płatne od "strony" (6zł+VAT teraz czy więcej?).
    Gdyby nie zapis - chyba w KC - że za "stronę" uważa się tylko taką, która ma
    minimum 25 wierszy tekstu, to chybaby pisali te akty taką czcionką, że na
    każdej stronie byłaby jedna litera.
    I tak jest dobrze, że jednak na stronie jest więcej niż 25 wyrazów (po jednym w
    wierszu,
    jakby ktoś nie skumał ;)

    Swoją drogą ostatnio skanowałem akty z lat 1979-80 wypisywane na maszynie.
    Jeden z nich miał 18 pełnych stron tekstu...


  • 22. Data: 2022-07-14 15:48:35
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:41:18 UTC+2 dantes napisał(a):
    > Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:28:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
    >
    > > dantes napisał(a) :
    > >> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
    > >
    > > To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
    > > to za mało dla dociekliwych :-)
    > Będzie zadanie "pomocnicze"....
    > A ile "dni" wolnego masz
    > przebywając na urlopie od 2-go do 7-go?

    Np. 11 - bo pierwszy święto, i poniedziałek, a przed nim jeszcze sobota i niedziela -
    a po siódmym też jeszcze sobota i niedziela.
    Nawet "ilością wydatkowanych dni urlopu" się nie wykpisz, bo niby dlaczego czwarty i
    piąty to nie mógł być weekend?


  • 23. Data: 2022-07-14 15:49:43
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:42:25 UTC+2 Liwiusz napisał(a):
    > W dniu 2022-07-14 o 15:35, Dawid Rutkowski pisze:
    > > czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    > >> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
    > >>
    > >>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
    > >>>
    > >>>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
    > >>>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
    > >>>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
    > >>>> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
    > >>>> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
    > >>>> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
    > >>>> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
    > >>>> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
    > >>>> "- Uspokój się! "
    > >>>>
    > >>>> No i na koniec...
    > >>>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
    > >>>
    > >>> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    > >>> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
    > >> Z tymi ułamkami to pojechałeś...
    > >> Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    > >> w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
    > >> i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    > >> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
    > >
    > > No to dawaj to "równanie"!
    > > Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
    > Albo:
    > od strony ostatniej przeczytanej odejmij strony nie przeczytane, czyli:
    > 97-91.

    A dlaczego nie odejmujesz "nieprzeczytanych stron" po 97.?
    Przecież nie jest napisane, że przeczytała książkę do końca ;P


  • 24. Data: 2022-07-14 15:50:33
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:28:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):

    > ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1?

    Policz na palcach, ile stron przeczytała Małgosia, jeśli czytała od strony
    1 do 2, 1 do 3, 1 do 4, a potem możesz zastosować indukcję.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Dzięki Radiu Maryja wiadomo, jak wiele pieniędzy potrzeba do życia w
    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/


  • 25. Data: 2022-07-14 15:52:31
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:41:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    > Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:35:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
    >
    > > czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    > >> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
    > >>
    > >>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
    > >>>
    > >>>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
    > >>>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
    > >>>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
    > >>>> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
    > >>>> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
    > >>>> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
    > >>>> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
    > >>>> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
    > >>>> "- Uspokój się! "
    > >>>>
    > >>>> No i na koniec...
    > >>>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
    > >>>
    > >>> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    > >>> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
    > >> Z tymi ułamkami to pojechałeś...
    > >> Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    > >> w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
    > >> i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    > >> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
    > >
    > > No to dawaj to "równanie"!
    > > Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
    > Czego nie rozumiesz?

    Niewytłumaczone, skąd to "1+" - a o to się rozchodziło.
    Bo skoro można sobie dostawić "1+" "bo tak", to równie dobrze można sobie ułożyć
    równanie "97-91=6" (to byłoby prawie dobrze, bo jednak liczba 91 nie występuje w
    "danych",
    więc trzeba jeszcze wytłumaczyć, skąd się wzięła w "równaniu")
    albo "1506-1500=6" - przecież "wyszło dobrze".
    A może po prostu "6=6"? Źle?


  • 26. Data: 2022-07-14 15:53:43
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:43:59 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > nauczyciel z podstawówki po rodzicach z podstawowym wykształceniem

    Ale o co właściwie chodzi?
    Moja babka skończyła 4 klasy austriackiej szkoły. Nie wiem jak było z drugą
    i obydwoma dziadkami, ale raczej nie lepiej. Czy dzieci albo wnuki osób
    niewykształconych nie mogą iść na studia?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Potrzeba jednej iskry, by spalić las, ale całej paczki zapałek,
    żeby rozpalić grilla."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/


  • 27. Data: 2022-07-14 15:56:36
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 15:50:35 UTC+2 Olin napisał(a):
    > Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:28:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
    > > ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1?
    > Policz na palcach, ile stron przeczytała Małgosia, jeśli czytała od strony
    > 1 do 2, 1 do 3, 1 do 4, a potem możesz zastosować indukcję.

    Przyłaź do podstawówki tłumaczyć dzieciom indukcję.
    W sumie dobry challenge na wyjazd nad morze - trzeba będzie sprawdzić, jak sobie
    poradzi
    z tym 8-latek (kurtałka musiałem się zastanowić, czy on ma 7 czy 8 lat - to tak
    jak z tym "Zosiu, jak nasz Piotruś ma na imię?" w "Filipie z Konopii" ;)
    To coś, jak w "Mikołajku", gdy mama Kleofasa odkryła, że dzieci mają
    w szkole algebrę, więc na pewno dlatego wszyscy (tzn. Kleofas) sobie nie radzą...

    A, nie zapomnij o udowodnieniu tej zasady ;)
    Czy może już udowodnili?


  • 28. Data: 2022-07-14 15:57:18
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:43:59 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):


    > czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    >> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
    >>
    >>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
    >>>
    >>>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97. (dokładnie liczb nie
    >>>> pamiętam ale chodzi o sens) Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile
    >>>> stron przeczytała Małgosia. Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania
    >>>> domowe i sypią się same pały. Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo
    >>>> zrobione zadanie - chodzi o wynik. Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje
    >>>> i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła gdzie on i pozostali uczniowie
    >>>> popełnili błąd. W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki: "- Uspokój
    >>>> się! "
    >>>>
    >>>> No i na koniec... Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
    >>>
    >>> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej
    >>> linii na stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba
    >>> znać ułamki.
    >> Z tymi ułamkami to pojechałeś... Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem
    >> graniczącym z pewnością w książce "dla nauczyciela" nie było
    >> podpowiedzi (rozwiązania) i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić
    >> uczniom tego, że do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1
    >> (1+97-92=6).
    >
    > Mundrzysz się niczym nauczyciel z podstawówki po rodzicach z podstawowym
    > wykształceniem
    Nie za bardzo rozumiem na czym polega Twój "ból dupy"?
    To był przykład z życia. Dotyczy nauczycielki z wyższym wykształceniem.
    W nawiasie dodam, żony policjanta.

    Po kilkunastu latach "spotykam" kolejną nauczycielkę klas 1-3
    i, uwaga, tez żonę policjanta. Drukowała u mnie swoją pracę dyplomową
    (chyba jeszcze licencjat).
    Szczegółów Ci oszczędzę.......


    > (inna sprawa, że rzeczywiście większość nauczycieli z
    > podstawówki ma poważne problemy nie tylko z zadaniami na poziomie
    > maturalnym - i to nie tylko z "nie swoich", ale i "ze swojego"
    > "przedmiotu" - a przecież teraz KAŻDY nauczyciel musi mieć WYŻSZE
    > wykształcenie, inaczej out - i to już od dobrych 10 lat - ale i na
    > poziomie "egzaminu 8-klasisty").
    >
    Musi...

    > A te ułamki mają głęboki sens życiowy. Vide wypisy u notariusza - płatne
    > od "strony" (6zł+VAT teraz czy więcej?).
    > Gdyby nie zapis - chyba w KC -
    > że za "stronę" uważa się tylko taką, która ma minimum 25 wierszy tekstu,
    > to chybaby pisali te akty taką czcionką, że na każdej stronie byłaby
    > jedna litera. I tak jest dobrze, że jednak na stronie jest więcej niż
    > 25 wyrazów (po jednym w wierszu, jakby ktoś nie skumał ;)
    >
    "Ostatnio" to liczą to trochę inaczej... zwłaszcza w sądach.

    > Swoją drogą ostatnio skanowałem akty z lat 1979-80 wypisywane na
    > maszynie. Jeden z nich miał 18 pełnych stron tekstu...
    .


  • 29. Data: 2022-07-14 16:05:57
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:52:31 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):

    > czwartek, 14 lipca 2022 o 15:41:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    >> Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:35:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
    >>
    >>> czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
    >>>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
    >>>>
    >>>>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
    >>>>>
    >>>>>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
    >>>>>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
    >>>>>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
    >>>>>> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
    >>>>>> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
    >>>>>> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
    >>>>>> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
    >>>>>> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
    >>>>>> "- Uspokój się! "
    >>>>>>
    >>>>>> No i na koniec...
    >>>>>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
    >>>>>
    >>>>> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
    >>>>> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
    >>>> Z tymi ułamkami to pojechałeś...
    >>>> Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
    >>>> w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
    >>>> i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
    >>>> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
    >>>
    >>> No to dawaj to "równanie"!
    >>> Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
    >> Czego nie rozumiesz?
    >
    > Niewytłumaczone, skąd to "1+" - a o to się rozchodziło.
    Dzieci "nie musiały tłumaczyć" czegokolwiek Pani.
    Pani znała tylko wynik.
    Jeśli wynik się nie zgadzał to Pani stawiała pałę.

    > Bo skoro można sobie dostawić "1+" "bo tak", to równie dobrze można sobie ułożyć
    > równanie "97-91=6" (to byłoby prawie dobrze, bo jednak liczba 91 nie występuje w
    "danych",
    > więc trzeba jeszcze wytłumaczyć, skąd się wzięła w "równaniu")
    > albo "1506-1500=6" - przecież "wyszło dobrze".
    > A może po prostu "6=6"? Źle?
    Za dużo kombinujesz...


  • 30. Data: 2022-07-14 16:13:30
    Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2022-07-14 o 15:49, Dawid Rutkowski pisze:

    >>> No to dawaj to "równanie"!
    >>> Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
    >> Albo:
    >> od strony ostatniej przeczytanej odejmij strony nie przeczytane, czyli:
    >> 97-91.
    >
    > A dlaczego nie odejmujesz "nieprzeczytanych stron" po 97.?
    > Przecież nie jest napisane, że przeczytała książkę do końca ;P

    Bo ta dana jest nieistotna.

    --
    Liwiusz

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1