-
11. Data: 2022-07-14 15:03:28
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
Olin napisał(a) :
> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
>
>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
>>
>> No i na koniec...
>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
>
> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
Cienias. Dzieci miały ułożyć równanie. Nie podać intuicyjną
odpowiedź, choćby i prawidłową. Sam nie wiem, jak takie równanie
miało by wyglądać :-D
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65
-
12. Data: 2022-07-14 15:05:34
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: dantes <d...@q...com>
Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
>
>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
>> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
>> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
>> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
>> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
>> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
>> "- Uspokój się! "
>>
>> No i na koniec...
>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
>
> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
Z tymi ułamkami to pojechałeś...
Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
-
13. Data: 2022-07-14 15:25:26
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: Olin <k...@a...w.stopce>
Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:03:28 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
> Cienias. Dzieci miały ułożyć równanie. Nie podać intuicyjną
> odpowiedź, choćby i prawidłową.
Ale ja miałem tylko podać odpowiedź.
Dzieci mogą robić, co chcą.
--
uzdrawiam
Grzesiek
adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl
"Dzięki Radiu Maryja wiadomo, jak wiele pieniędzy potrzeba do życia w
ubóstwie."
autor nieznany
http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/
-
14. Data: 2022-07-14 15:28:23
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
dantes napisał(a) :
> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
to za mało dla dociekliwych :-)
--
Pozdrawiam
Zbyszek
PGP key: 0xDCEF4E65
-
15. Data: 2022-07-14 15:29:36
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
czwartek, 14 lipca 2022 o 10:53:57 UTC+2 Olin napisał(a):
> Dnia Wed, 13 Jul 2022 14:41:38 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
>
> > Coś jak zmora obecnych szkół, czyli PESELe z zerem na początku - które to zero z
upodobaniem zjada excel
> Nieco bardziej rozgarnięty użytkownik Excela bez trudu ustawi odpowiedni
> format komórki, żeby nie zjadało.
Jak ktoś używa excela to nie jest rozgarnięty ;>
Zaś prostsze od szukania rozwiązania tak wyrafinowanego problemu jest poczekanie 10
lat (no dobra, 17) (a to wariant pesymistyczny, dla 8-letniej podstawówki, licea i
studia krócej ;)- problem sam minie.
Taka podróż w czasie w świetlaną przyszłość ;>
-
16. Data: 2022-07-14 15:34:20
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
czwartek, 14 lipca 2022 o 15:29:18 UTC+2 Zbynek Ltd. napisał(a):
> dantes napisał(a) :
> > do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
> To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
> to za mało dla dociekliwych :-)
Jakby numerowano strony tak jak się powinno, czyli od zera, to każdy by to wiedział
"intuicyjnie" ;>
A prawie prawie się udało - na stronie tytułowej nie ma numeru strony (czyli stronę
nr 1 rzadko trafisz - choć nie zawsze
strona tytułowa jest liczona jako ta pierwsza...).
Sprawdzić czy nie word - ale w wordzie numer strony na stronie tytułowej zasłania się
białym prostokątem
(usenet przewodnikiem w życiu - przeczytane na śp. p.r.h.n. ;)
-
17. Data: 2022-07-14 15:35:27
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>
czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
>
> > Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
> >
> >> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
> >> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
> >> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
> >> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
> >> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
> >> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
> >> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
> >> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
> >> "- Uspokój się! "
> >>
> >> No i na koniec...
> >> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
> >
> > Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
> > stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
> Z tymi ułamkami to pojechałeś...
> Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
> w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
> i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
No to dawaj to "równanie"!
Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
-
18. Data: 2022-07-14 15:42:23
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
W dniu 2022-07-14 o 15:35, Dawid Rutkowski pisze:
> czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
>>
>>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
>>>
>>>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
>>>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
>>>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
>>>> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
>>>> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
>>>> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
>>>> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
>>>> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
>>>> "- Uspokój się! "
>>>>
>>>> No i na koniec...
>>>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
>>>
>>> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
>>> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
>> Z tymi ułamkami to pojechałeś...
>> Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
>> w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
>> i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
>> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
>
> No to dawaj to "równanie"!
> Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
Albo:
od strony ostatniej przeczytanej odejmij strony nie przeczytane, czyli:
97-91.
--
Liwiusz
-
19. Data: 2022-07-14 15:43:11
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: dantes <d...@q...com>
Dnia Thu, 14 Jul 2022 15:28:23 +0200, Zbynek Ltd. napisał(a):
> dantes napisał(a) :
>> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
>
> To wiemy, ale jak wytłumaczyć matematycznie to dodane 1? "Bo tak",
> to za mało dla dociekliwych :-)
Będzie zadanie "pomocnicze"....
A ile "dni" wolnego masz
przebywając na urlopie od 2-go do 7-go?
-
20. Data: 2022-07-14 15:43:48
Temat: Re: Oszust nie weźmie kredytu
Od: dantes <d...@q...com>
Dnia Thu, 14 Jul 2022 06:35:27 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski napisał(a):
> czwartek, 14 lipca 2022 o 15:03:49 UTC+2 dantes napisał(a):
>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:45:23 +0200, Olin napisał(a):
>>
>>> Dnia Thu, 14 Jul 2022 14:03:31 +0200, dantes napisał(a):
>>>
>>>> "Małgosia przeczytała książkę od strony 92 do 97.
>>>> (dokładnie liczb nie pamiętam ale chodzi o sens)
>>>> Ułóż równanie, rozwiąż je i odpowiedz ile stron przeczytała Małgosia.
>>>> Na kolejnej lekcji, pani sprawdza zadania domowe i sypią się same pały.
>>>> Na 20 osób tylko 2 miały prawidłowo zrobione zadanie - chodzi o wynik.
>>>> Jeden z dzieciaków, nie wytrzymuje i prosi nauczycielkę by ta wyjaśniła
>>>> gdzie on i pozostali uczniowie popełnili błąd.
>>>> W odpowiedzi usłyszał od nauczycielki:
>>>> "- Uspokój się! "
>>>>
>>>> No i na koniec...
>>>> Wiesz ile stron przeczytała Małgosia?
>>>
>>> Stawiam, że 6, ale może są jakieś haczyki, bo zaczęła od ostatniej linii na
>>> stronie 92, a i na stronie 97 było mało tekstu, więc trzeba znać ułamki.
>> Z tymi ułamkami to pojechałeś...
>> Chodzi o to, że z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością
>> w książce "dla nauczyciela" nie było podpowiedzi (rozwiązania)
>> i pani nauczycielka nie potrafiła wyjaśnić uczniom tego, że
>> do różnicy ww. numerów stron należy dodać jeszcze 1 (1+97-92=6).
>
> No to dawaj to "równanie"!
> Czy może ma być to to "1+97-92=6"?
Czego nie rozumiesz?