    From: "Zebris" <B...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Osoba bez meldunku + inne: jak pomóc?
    Date: Mon, 1 Dec 2014 12:50:30 +0100

    Mam znajomą (25 lat), która pochodzi z patologicznej rodziny.
    Cała jej rodzina (mam na myśli siostrę i braci) jest b. mroczna - alkohol,
    narkotyki, ciągle jakieś problemy z policją albo pomocą społeczną.
    Także rodzice mieli problemy z alkoholem. Już nie żyją. Efektem całego tego
    bałaganu w życiu jest to, że dziewczyna nie ma ... nawet meldunku.

    Chciałbym pomóc jakoś dziewczynie ale nie wiem od czego zacząć.

    1. Meldunek
    Dziewczyna wyprowadziła się od męża i swojej siostry (tak, tak dobrze
    czytacie - tam w jednym mieszkaniu żyje chyba 7 osób) bo tam były ciągle
    libacje alkoholowe, burdy, przekleństwa, inne. W tej chwili wynajmuje
    samodzielne mieszkanie.
    Jaka jest procedura zdobycia meldunku? Gdzie ma się udać, kto może jej
    pomóc? Burmistrz, jakaś pomoc społeczna?

    2. Dziecko w przedszkolu
    Wiem, że teraz w państwowych przedszkolach rodzicom w trudnej sytuacji jest
    łatwiej zdobyć miejsce.
    Ponoć są jakieś dodatkowe punkty itd. Ale jak to wygląda z samotną matką?
    Dziewczyna pracuje od 12-22 (teraz w tym czasie dzieckiem zajmuje się były
    mąż albo siostra - oboje mają problem z alkoholem zatem wiadomo, że to
    dziecko widzi różne rzeczy).
    Takie przedszkole od przyszłego roku byłoby wybawieniem dla dziecka i jej
    mamy.
    Jak pomóc? Pismo to przedszkola już dziś? Nabory ponoć od marca? Niech idzie
    do jakiejś pomocy społecznej, tow. przyjaciół dzieci, inne?

    3. Mieszkanie od pomocy społecznej
    Wiem, że jej rodzina nie raz i nie dwa korzystała z pomocy społecznej.
    Okoliczne instytucje nie mają o nich dobrego zdania bo wiadomo ... piją.
    Odnoszę jednak wrażenie, że ta dziewczyna chce zacząć inne życie. Ma pracę,
    wynajęła mieszkanie (płaci 1000 pln), chodzi czysta, dziecko też jest
    zadbane itd.
    Czy jest jakas instytucja, która pomaga młodym i samotnym matkom (jej
    dziecko ma 2.5 roku)?
    Gdzie się udać i jak to załatwić?

    Może są jakieś instytucje, które pomagają takim osobom?
    Może znacie jakiegoś prawnika (Warszawa, okolice), który pomaga w w/w
    kwestiach bez opłat?

    Z góry dzięki za pomoc.