  • 11. Data: 2004-05-22 10:17:10
    Temat: Re: Orzeczenie TK ???
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    > owszem likwiduje. a czytales tekst wyroku? wyraznie jest w nim napisane,
    > ze TK orzeka, iz to pkt 3 owego obwieszczenia prezesa rady ministrow jest
    > niezgodny z konstytucja, a nie brak lub obecnosc nieszczesnego przecinka
    > w art. 156 § 1 pkt 2 k.k.. dlatego, ze zgodnie z art. 87 Konstytucji,
    > zrodlem prawa nie moze byc obwieszczenie. mowiac inaczej, nie mozna
    zmienic
    > tekstu ustawy inaczej niz ustawa. nie mozna tego zrobic obwieszczeniem.

    okresklenie "likwiduje" napisalem skrotowo , nie chailo mi sie opisywac
    calej tej nieszczesnej sytuacji z przecinkiem

    > no wlasnie, ustawa poprawiona zostala inna ustawa.
    >
    > reasumujac TK nie usunal przecinka jako przecinka lecz orzekl, ze
    przecinek
    > ten nie moze byc wprowadzony obwieszczeniem.

    oczywiscie masz racje ale nie w tym rzecz.. w moim poscie chodzilo mi o cos
    zupelnie innego.. zastosowalem skrot myslowy

  • 12. Data: 2004-05-22 10:19:36
    Od: "Lookasik" <l...@o...wytnijto.pl>

    Użytkownik "Konrad vel Legislator" <g...@N...e-wro.pl> napisał w
    wiadomości news:c8kurm$qnc$1@helios.nd.e-wro.pl...

    wiec

> [...]
    przecinkiem", to
    > po orzeczeniu TK moze zadac wznowienia postepowania, bo przepis ustawy
    > na podstawie ktorej zostal skazany zostal zmieniony w sposob niezgodny
    > z Konstytucja.
    >
    > Dla mnie tresc art. 540 par. 2 KPK jest jednoznaczna:
    > " Postępowanie wznawia się na korzyść oskarżonego, jeżeli w wyniku
    orzeczenia
    > Trybunału Konstytucyjnego stracił moc lub uległ zmianie przepis prawny
    będący
    > podstawą skazania lub warunkowego umorzenia."

    to jest jasne ale wyrokowanie jest dopiero teraz wiec trzeba okreslic, ktore
    stany prawne sa korzystniejsze dla sprawcy. wiadomo mozna przyjac posrednia
    po orzeczeniu TK i przed usawa nowelizujaca /wprowadzajaca przecinek/ ale
    jak przyjac stan prawny po obwieszczeniu a do orzeczenia TK... o to mi
    chodzilo... moim zdaniem stan prawny po obwieszczeniu nalezy rownieez uznac,
    ze przecinka nie bylo a orzeczenie TK jako deklaratoryjne