  • 1. Data: 2007-01-10 18:27:52
    Temat: Oprogramowanie OEM
    Od: Marcin Szczepaniak <s...@t...nie.sieradz.info>

    Witam !

    Czy kupujac takie oprogramowanie:
    http://allegro.pl/item154603744_coreldraw_graphics_s
    uite_11_oem_mysz_fvat_poznan.html

    moge legalnie korzystac z niego zarobkowo w firmie ?

  • 2. Data: 2007-01-10 18:30:56
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    Użytkownik "Marcin Szczepaniak" <s...@t...nie.sieradz.info> napisał w
    wiadomości news:eo3b78$gs0$1@news.task.gda.pl...
    > Witam !
    >
    > Czy kupujac takie oprogramowanie:
    > http://allegro.pl/item154603744_coreldraw_graphics_s
    uite_11_oem_mysz_fvat_poznan.html

    > moge legalnie korzystac z niego zarobkowo w firmie ?

    ja sie tam nie znam, ale zapewne tylko do czasu az Ci ta myszka nie siadzie.
    Jak sie popsuje i kupisz nowa to i Corela uzywac nie mozesz.

  • 3. Data: 2007-01-10 20:40:23
    Od: "50+8" <r...@m...or>

    uite_11_oem_mysz_fvat_poznan.html

    > ja sie tam nie znam, ale zapewne tylko do czasu az Ci ta myszka nie
    > siadzie. Jak sie popsuje i kupisz nowa to i Corela uzywac nie mozesz.

    Nic podobnego. Nawet popsutą może mieć podłączoną do komputera a korzystać z
    nowej np. na USB. Sprawdzałem nawet kiedyś, że obydwoma myszkami da się
    pracować naraz (pomijając sens takiego działania).

    SOTB

  • 4. Data: 2007-01-10 20:52:15
    Od: "50+8" <r...@m...or>

> [...]
    > http://allegro.pl/item154603744_coreldraw_graphics_s
    uite_11_oem_mysz_fvat_poznan.html

    > moge legalnie korzystac z niego zarobkowo w firmie ?

    Mam wrażenie, że należałoby jednak przeczytać tekst licencji. Ponadto da się
    zauważyć na płycie napis "NOT FOR SALE OR RESALE" Co jakoś mi nie za bardzo
    wskazuje na to, że program może być w jakikolwiek inny sposób sprzedany niż
    tylko z nowym kompem. Ale może się mylę.

    SOTB

  • 5. Data: 2007-01-10 21:19:26
    Od: "Moonwalker" <t...@m...pl>

    Użytkownik "50+8" <r...@m...or> napisał w wiadomości

> [...]
    > z nowej np. na USB. Sprawdzałem nawet kiedyś, że obydwoma myszkami da się
    > pracować naraz (pomijając sens takiego działania).

    to ze to dziala nie oznacza ze spelnia warunki licencji oem? ale ok, nie
    wypowiadam sie wiecej bo akurat nie wiem na 100% :)
    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-01-11 04:41:46
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    50+8 wrote:

> [...]
    > wskazuje na to, że program może być w jakikolwiek inny sposób sprzedany niż
    > tylko z nowym kompem. Ale może się mylę.

    Mylisz się.

    W Polsce prawo stanowią przepisy, a nie napisy na towarze.

    Najwyżej sprzedający mógłby ewentualnie być ścigany cywilnie za złamanie
    umowy, ale to już jego "broszka" - pomijając taki detal, że druga strona
    umowy za chiny ludowe nie udowodni poniesienia strat (jedna kopia to
    jedna kopia).

  • 7. Data: 2007-01-11 04:44:05
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Szczepaniak wrote:
    > Witam !
    >
    > Czy kupujac takie oprogramowanie:
    > http://allegro.pl/item154603744_coreldraw_graphics_s
    uite_11_oem_mysz_fvat_poznan.html

    > moge legalnie korzystac z niego zarobkowo w firmie ?

    Oczywiście - żaden przepis ci tego nie zabrania.

    Powielanie lub nabywanie nielegalnie powielonych utworów/programów jest
    karalne - ale tu masz legalne kopie.

  • 8. Data: 2007-01-11 12:26:04
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    uite_11_oem_mysz_fvat_poznan.html

    > Oczywiście - żaden przepis ci tego nie zabrania.

    A co z art. 278 par. 2 kk? Czy osoba uprawniona to a) posiadacz
    egzemplarza programu, b) posiadacz autorskich praw majątkowych do
    programu? Bo ,,w celu osiągnięcia korzyści majątkowej'' to ewidentnie
    będzie.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 9. Data: 2007-01-11 13:39:33
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Piotr Kubiak wrote:

> [...]
    > egzemplarza programu, b) posiadacz autorskich praw majątkowych do
    > programu? Bo ,,w celu osiągnięcia korzyści majątkowej'' to ewidentnie

    Ustawodawca wyraźnie sprowadza program do "rzeczy ruchomej". Wnioski są
    dość oczywiste :)

  • 10. Data: 2007-01-11 15:53:52
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Ustawodawca wyraźnie sprowadza program do "rzeczy ruchomej". Wnioski
    > są dość oczywiste :)

    Czyli kupując piraty na giełdzie ten art. też nie będzie miał
    zastosowania? W końcu to jest *za zgodą sprzedającego*. Zakładam, że ma
    on prawo do dysponowania nośnikiem, na którym jest egzemplarz programu.