  • 41. Data: 2008-02-12 00:24:04
    Temat: Re: Opakowanie ważniejsze od FV?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 11 Feb 2008, mvoicem wrote:

    > Na świecie są głównie nieporządni producenci. A HP o którym mówisz 3 lata
    > temu miało gwarancję door2door za dopłatą.

    wKF: nie wiem co było 1. powodem wycofania się z produkcji cyfrówek, ale
    właśnie gwarancją (warunkami) w tym segmencie zrobili sobie wtedy (ze 3
    lata temu, później zmienili) raczej kiepską reklamę.

    pzdr, Gotfryd

  • 42. Data: 2008-02-12 08:43:14
    Od: <s...@a...pl>

    > No broni. Bo serwis daje gwarancję dla konsumenta.

    Sporo gwarancji miałem, ale w żadnej nie było ograniczeń do konsumenta. Były
    czasami 2 okresy gwarancyjne, w zależnosci kto użytkuje. No ale warunki
    gwarancji to prawie wolna amerykanka, więc wszystko mozliwe.

  • 43. Data: 2008-02-12 09:35:02
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 12 luty 2008 01:04
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0802120100390.2732@athlon64>):

    > A to, że część kupujących *nadużywa* statusu "konsumenta" też wiemy
    > (znaczy kupują dla celów zawodowych, a w sklepie odgrywają konsumenta).

    A co to znaczy ,,dla celów zawodowych''.

    > Wyłapanie takiego przypadku, szczególnie jak klient chlapnie sam
    > że "wesele zawalił" :P daje IMHO podstawy do oskarżenia o oszustwo,
    > prawda?

    Nie wiem, bo dla mnie rozróżnianie jest trudne nawet na warunek DG kontra
    OF, bo wystarczy nie podać dodatkowej nazwy i wtedy firma jest tożsama z
    nazwiskiem, co zresztą sam pokazywałeś.

    Ogólnie na mój gust powinni zostać zniesione takie podziały i kombinacje i
    mogą dotyczyć tylko drobnicy. Wszystko droższe niż powiedzmy 50zł powinno
    mieć obowiązkowo gwarancję, przy czym oczywiście warunki gwarancji powinny
    być dowolne, w tym również ,,Brak jakiejkolwiek gwarancji - widziały gały
    co brały''. Jakby był jasny i klarowny dokument gwarancyjny, klient mógłby
    sam ocenić jego przydatność.

    --
    Tristan
    napisz tu: w...@g...biz.pl i...@k...com.pl

  • 44. Data: 2008-02-12 12:59:44
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 10 Feb 2008, Tristan wrote:

    > Niekoniecznie. Jak ja sprzedaję 1 laptopa to mam inną sytuację niż jak
    > sprzedaje to Medialny Marek.

    W czym masz ją inną?
    Bo jak chcesz powiedzieć, że oni mają na sklepie wszystko, co mają
    w ofercie, to musisz skłamać ;)
    Więc masz taką samą sytuację :)

    > No ale to nie chodzi o ostrożność. Sprzedaję drukarkę HP. Producent daje
    > świetną gwarancję. Dlaczego ja mam być w plecy na ,,niezgodności''?

    Jak producent daje świetną gwarancję, to możesz z niej skorzystać, nie?
    ;)

    Swoją drogą, czekam i czekam na pierwszy proces, kiedy sprzedawca w końcu
    pociągnie kupującego do sądu "za nadużycie zakupu konsumenckiego" i nic...
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 45. Data: 2008-02-12 13:03:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Feb 2008, Tristan wrote:

    > (autor Henry(k)
    >
    > No dobrze.... A jak nie? Jak towar jest fajny, serwis producenta dupolizny?
    > Przyjeżdża, zabiera, odwozi naprawione i w ogóle cycuś glancuś?

    Logic error.
    Jak serwis producenta jest taki na glanc, to z niego skorzystaj,
    ktos broni???

    Uprzedzę w tym miejscu w którym spodziewam się Twoich obiekcji:
    NIE MASZ OBOWIAZKU wydawać gwarancji producenta, prawda? :>
    Możesz tamtą zatrzymać (do "wykorzystania wewnętrznego") i ew.
    wystawiać swoją.

    > A i tak,
    > jak klient jest złośliwy, to zareklamuje jako niezgodność

    ...i Ty, sprzedawca, łapiesz za kartę gwarancyjną producenta,
    i dowiadujesz jak bardzo glancuś był ten serwis, co to
    klientowi wciskałeś...
    ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 46. Data: 2008-02-12 13:07:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Feb 2008, Tristan wrote:

    > (autor Liwiusz
    >
    > No właśnie. I sprzedawca jest ta świnia, prawda? Bo sprzedał ci coś, na czym
    > zarobił 100zł a kosztów ma przy reklamacji np. 1000. I potem się dziwić, że
    > towar drogi.

    W kwestii formalnej, to oczywiście masz rację.
    WSZYSTKO KOSZTUJE - i ustawa "o ochronie niektórych praw..." (czy jak
    jej tam) nie jest wyjątkiem.
    Co mnie dziwi, to brak dużej ilości ofert, w których byłyby wyraźnie
    wyróżnione dwie ceny:
    - dla kupujących "konsumencko"
    - dla kupujących "dla celów zawodowych i gospodarczych", przy czym
    kupujący składałby oświadczenie (że "zawodowo").

    Byłoby widać różnicę :>
    IMVHO - prawo nie stoi na przeszkodzie.
    I podkreślam, że "cel zawodowy" to NIE JEST to samo, co zakup "na
    firmę" (dla celów gospodarczych!).

    pzdr, Gotfryd