-
111. Data: 2005-12-25 22:58:29
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: castrol <j...@w...blumen.pl>
Andrzej Lawa napisał(a):
> Do znudzenia - był jeden znak i jedno malowidło.
Nawet jesli przyjmujac ze oba znaki sa prawnie dopuszczone to PORD jasno
okresla zasady ich przestrzegania i znaki poziome w tej hierarchi sa na
samym koncu, wiec kierujacy tak czy inaczej powinien stosowac sie do
znaku pionowego
--
Pozdrawiam
Jacek
-
112. Data: 2005-12-25 23:00:25
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: castrol <j...@w...blumen.pl>
AB napisał(a):
> Pamiętam i do niczego takiego nie namawiam.
> Sznur tirow mial byc przykladem na to, ze znaki pinowe latwo moga byc
> zaslaniete, dlatego tez stosuje sie poziome przypomninacze/przyblizacze tego
> co jest napisane na pionowych
Jaki sznur tirow??
Rozumiem ze to droga z dwoma pasami w jednym kierunku??
Wiec w takim wypadku znaki musza byc ustawione po obu stronach jezdni,
tak aby uniknac przypadkow zasloniecia przez sznur tirow.
--
Pozdrawiam
Jacek
-
113. Data: 2005-12-25 23:01:49
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: castrol <j...@w...blumen.pl>
Ajgor napisał(a):
> 1. Dwa wykluczajace sie znaki (wiem wiem... malunek slonia)...
Nie ma tu mowy o wykluczajacych sie znakach.
Czy wiesz jaka panuje hierarchia jesli chodzi o znaki i sygnaly drogowe??
--
Pozdrawiam
Jacek
-
114. Data: 2005-12-25 23:24:06
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>
Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał ...
> > 1. Znaki pokazywane przez osobe kierujaca ruchem
> > 2. Znaki swietlne
> > 3. Znaki poziome - malowane na jezdni
> > 4. Znaki pionowe.
>
> Kolejnosc jest taka:
>
> 1.
> 2.
> 4.
> 3.
A reguluje to jakiś przepis, czy to tylko taka Twoja teoria?
Sławek
-
115. Data: 2005-12-25 23:52:29
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: "AB" <a...@o...pl>
> Jaki sznur tirow??
Tak sobie wymysliłem...
> Rozumiem ze to droga z dwoma pasami w jednym kierunku??
> Wiec w takim wypadku znaki musza byc ustawione po obu stronach jezdni, tak
> aby uniknac przypadkow zasloniecia przez sznur tirow.
Nie wiem czy muszą i czy na pewno są.
Ja nie znam tej konkretnej drogi, ale mogę sobie wyobrazić trzy pasy jezdni
i to że skrajnymi jadą sznury tirów, a ja jestem na środkowym i tak jedziemy
już od 5 minut. Mogę sobie to wyobrazić.
-al
-
116. Data: 2005-12-26 00:18:45
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: "Ajgor" <n...@d...m>
Użytkownik "AB" napisał w wiadomości news:donc0u$h38$2@news.onet.pl...
> Nie wiem czy muszą i czy na pewno są.
> Ja nie znam tej konkretnej drogi, ale mogę sobie wyobrazić trzy pasy
> jezdni i to że skrajnymi jadą sznury tirów, a ja jestem na środkowym i tak
> jedziemy już od 5 minut. Mogę sobie to wyobrazić.
Na tej konkretnej drodze to jest w miejscu, gdzie dojezdza sie do
skrzyzowania ze swiatlami. Jakies 200 metrow przed skrzyzowaniem (pisze z
pamieci i nigdy tego nie mierzylem, ale chyba tyle bedzie). Po prawej jest
jeden pas, po lewej drugi, a po srodku dodany pas dla skrecajacych w lewo. I
tam rzeczywiscie moze ciezarowka zaslonic.
-
117. Data: 2005-12-26 00:19:58
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: Agryppa <j...@t...pl>
Robert Tomasik wrote:
> ograniczono prędkość do 70 km/h, a nie 50 km/h. Znak poziomy jest
> większy więc się zasugerował.
w momencie gdy mijał znak pionowy leciała koło niego duża ciężarówka,
wydedukował, że był to znak 70km/h TYM bardziej, że znak poziomy
"powtórzył" tę informację na ziemi.
Uważam, że gostek może wykrać w sądzie. Adwokat jest tylko potrzebny.
--
pzdr
Agryppa
Cyfrowy klucz publiczny / Digital public key
http://agrypa1.atspace.com/klucze/agrypa_onet-public
.asc
-
118. Data: 2005-12-26 01:08:06
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
castrol wrote:
>
> Nawet jesli przyjmujac ze oba znaki sa prawnie dopuszczone
Są.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRÓW INFRASTRUKTURY ORAZ SPRAW WEWNĘTRZNYCH I
ADMINISTRACJI
z dnia 31 lipca 2002 r.
w sprawie znaków i sygnałów drogowych.
Par 2. pkt 6
Znaki poziome odzwierciedlające znaki pionowe
ostrzegawcze lub zakazu stanowią powtórzenie zastosowanych
znaków pionowych.
> to PORD jasno
> okresla zasady ich przestrzegania i znaki poziome w tej hierarchi sa na
> samym koncu, wiec kierujacy tak czy inaczej powinien stosowac sie do
> znaku pionowego
>
No to teraz ty dopisz paragraf do tego co napisałeś.
-
119. Data: 2005-12-26 06:51:13
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: "Leszek" <l...@p...fm>
Użytkownik "Padre" <s...@e...wroc.pl> napisał w wiadomości
news:don9cc$658$1@news.dialog.net.pl...
> Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał ...
>
>> > 1. Znaki pokazywane przez osobe kierujaca ruchem
>> > 2. Znaki swietlne
>> > 3. Znaki poziome - malowane na jezdni
>> > 4. Znaki pionowe.
>>
>> Kolejnosc jest taka:
>>
>> 1.
>> 2.
>> 4.
>> 3.
>
> A reguluje to jakiś przepis, czy to tylko taka Twoja teoria?
W wątkowej sytuacji mówi o tym przepis mówiący, że znak poziomy stanowi jedynie
powtórzenie znaku pionowego a nie samodzielny znak. Pionowy jest samodzielny i
samowystarczalny;) a więc zgodnie z logiką ważniejszy.
--
Pzdr
Leszek
"Masz prawo odmówić odpowiedzi na ten post. Jeżeli z tego prawa nie
skorzystasz, wszystko co napiszesz może być użyte przeciwko tobie."
-
120. Data: 2005-12-26 07:04:20
Temat: Re: Ograniczenie predkosci
Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
Leszek wrote:
>
> W wątkowej sytuacji mówi o tym przepis mówiący, że znak poziomy stanowi
> jedynie
> powtórzenie znaku pionowego a nie samodzielny znak.
Nie do końca.
Znak pionowy może być powtórzony w postaci znaku poziomego, ale znak
poziomy sam w sobie też istnieje.
Pionowy jest
> samodzielny i samowystarczalny;)
Poziome też są samodzielne i wystarczające.
> a więc zgodnie z logiką ważniejszy.
>
logikę zostaw na później, teraz znajdź paragrafy.