eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOgraniczenie predkosci
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 233

  • 121. Data: 2005-12-26 09:11:16
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Czy wiesz jaka panuje hierarchia jesli chodzi o znaki i sygnaly drogowe??

    jaka?

    KG


  • 122. Data: 2005-12-26 09:16:43
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "Ajgor" <n...@d...m>


    Użytkownik "Leszek" napisał w wiadomości news:doo3st$uim$1@opal.icpnet.pl...

    > W wątkowej sytuacji mówi o tym przepis mówiący, że znak poziomy stanowi
    > jedynie
    > powtórzenie znaku pionowego a nie samodzielny znak. Pionowy jest
    > samodzielny i samowystarczalny;) a więc zgodnie z logiką ważniejszy.

    No dobra... Rozumiem z tego, ze stoi sobie znak pionowy, a dla slabo
    rozgarnietych, albo na wypadek zasloniecia pionowego - obok jest namalowany
    taki sam na jezdni. Wszystko OK. Proste i logiczne. Ale co w sytuacji, kiedy
    na tym namalowany jest co innego? Jak u nas? Na pionowych 50km, a na
    poziomym 70... To juz nie jest powtorzenie.
    A jesli nadal ktos sie upiera ze poziome to sa tylko niewazne malunki, to
    niech mi odpowie na proste pytanie - KTO i na jakiej podstawie w takim razie
    je maluje? Bo przeciez musi je malowac jakis uprawniony organ na podstawie
    odpowiednich przepisow.
    Jakos nie chce mi sie wierzyc, ze drogowcy maluja na jezdni znaki nie majace
    mocy prawnej.



  • 123. Data: 2005-12-26 11:04:14
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    news:43af2488$1@news.home.net.pl...
    > AB napisał(a):
    >
    > > Pamiętam i do niczego takiego nie namawiam.
    > > Sznur tirow mial byc przykladem na to, ze znaki pinowe latwo moga byc
    > > zaslaniete, dlatego tez stosuje sie poziome przypomninacze/przyblizacze
    tego
    > > co jest napisane na pionowych
    >
    > Jaki sznur tirow??
    > Rozumiem ze to droga z dwoma pasami w jednym kierunku??
    > Wiec w takim wypadku znaki musza byc ustawione po obu stronach jezdni,
    > tak aby uniknac przypadkow zasloniecia przez sznur tirow.

    Musi jeszcze być 2-jezdniowa.

    neelix


  • 124. Data: 2005-12-26 11:19:26
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> napisał w wiadomości
    news:domhbr$ovu$1@inews.gazeta.pl...
    > Paragrach o powtórzeniach został dodany celowo, aby uniknąć wymieniania
    > jeszcze raz tych samych znaków w paragrafie o znakach poziomych.

    Tak to odebrałem. Nie ma sensu powtórnie drukować tego samego czyli
    dodatkowo ok. 80 znaków. Wystarczy zapis, który nie zawiera
    ograniczeń/wyróżnień.

    > Daje on możliwość namalowania każdego znaku pionowego na jezdni, z takim
    > ograniczeniem, że musi tam również stać znak pionowy.

    To znaczy na początku musi. Poziomy działa jak jest pionowy. Niestety u nas
    jest tak, że pionowy zdejmą, a poziomy zostaje i wtedy nie działa.

    > Zrobiono to celowo, a stosuje się go w miejscach, gdzie wiele pasów
    > ruchu w jednym kierunku może spowodować, że jadąc po środkowych pasie
    > znaki pionowe stające po lewej, czy po prawej stronie drogi mogą być
    > zasłonięte przez inne samochody.
    > Wówczas znak na własnym pasie trudno przegapić.
    > Również w miejscach niebezpiecznych często powtarza się ten sam znak.

    Z pewnością taki był cel, ale u nas wszystko zmienia się zbyt szybko i nikt
    nie może nadążyć: ani drogowcy, ani kierowcy.

    > Sam sobie odpowiedz na ptanie, czy w Warszawie pracują sami idioci
    > malując przy wjeździe do Warszawy ograniczenie prędkości do 50 km/h na
    > wszystkich pasach.

    Po wprowadzeniu 50 kph wynikającego z obszaru zabudowanego tam gdzie były
    60-tki to zostały na jezdni.

    neelix


  • 125. Data: 2005-12-26 11:21:04
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    wiadomości news:43aec9d5@news.home.net.pl...
    > witek wrote:
    >
    > > Sam sobie odpowiedz na ptanie, czy w Warszawie pracują sami idioci
    > > malując przy wjeździe do Warszawy ograniczenie prędkości do 50 km/h na
    > > wszystkich pasach.
    >
    > To, że malują coś nieobowiązującego, nie oznacza, że to idioci - prosty
    > efekt psychologiczny...

    Prosty efekt psychologiczny to dają bilbordy z napisem "50 zwolnij". Co jest
    na jezdni musi być zgodne z prawem.

    neelix


  • 126. Data: 2005-12-26 12:01:08
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:domhu7$s91$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > neelix [###a...@w...pl.###] napisał:
    > > Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał w
    > > wiadomości news:domfpa$kms$1@inews.gazeta.pl...
    > >> Znaku poziomego ograniczającego prędkość faktycznie w
    > rozporządzeniu
    > >> nie ma
    > > I tu się mylisz. Jest. Poza tym już na początku jest mowa o znakach
    > > ostrzegawczych i zakazu. Nie ma żadnego wybiórczego
    > wyszczególnienia, ani
    > > ograniczenia co do konkretnego znaku.
    >
    >
    > Masz rację. Zasugerował mnie SQL, który nie ma racji. Rozporządzenie
    > przewiduje takie powtórzenie w §2.6. Ale i tak uważam, że z uwagi na
    > to, że znak poziomy ma być powtórzeniem pionowego, więc teoretycznie w
    > razie rozbieżności należy stosować się do pionowego.

    Oczywiście, że należy stosować się do pionowego, a jak go nie ma to do
    przepisów płynących z ustawy PoRD. Rozporządzenie o znakach to kolejny
    bubel, choćby ze względu na zapis, że znaki poziome są białe lub żółte.
    Wykonawcy zapisów prawa na ulicach/drogach też zasługują na rozstrzelanie.
    Zamiast prostoty mamy ogólny bajzel i pole do popisów dla policji i
    prawniczego cwaniactwa. Jak się nie podoba to wniosek do sądu grodzkiego i
    klient wymięka. Poza tym nie ma też wiary w sprawiedliwość wymierzaną przez
    sądy.

    neelix


  • 127. Data: 2005-12-26 12:05:41
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "Padre" <s...@e...wroc.pl>

    Użytkownik "Leszek" <l...@p...fm> napisał,,,

    > W wątkowej sytuacji mówi o tym przepis mówiący, że znak poziomy stanowi jedynie
    > powtórzenie znaku pionowego a nie samodzielny znak. Pionowy jest samodzielny i
    > samowystarczalny;) a więc zgodnie z logiką ważniejszy.

    :-D
    Ależ ten przepis mówi o znakach uzupełniających i powtórzeniu,
    a nie o hierarchii. Po co hierarchia, skoro oba znaki oznaczają to samo? ;-)

    Ja pytałem o przepis, który mówi o hierarchii w przypadku *różnicy*
    między znakiem poziomym a pionowym. (analogiczny np. do art. 5.3 PoRD)

    Sławek







  • 128. Data: 2005-12-26 12:10:11
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "Padre" <s...@e...wroc.pl> napisał w wiadomości
    news:don2dt$u5$1@news.dialog.net.pl...
    > Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał ...
    >
    > > A czy rozporzadzenia ministrow tez leza na stronie sejmowej?
    >
    > Słuszna uwaga, choć i tam (w wersji niepełnej) leży.
    > Całość jest na stronach ministerstwa:
    > http://www.mtib.gov.pl/rozporzadzenia/723.html
    > Chodzi o załącznik 2.5
    > Jest to ten sam plik .pdf do którego link już podawałem.

    Ja na ten załącznik powołuję się od początku dyskusji. Właśnie w nim są
    przykłady poziomego znaku ostrzegawczego i zakazu. Są to tzw. znaki
    uzupełniające.

    neelix


  • 129. Data: 2005-12-26 12:35:42
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "Ajgor" <n...@d...m> napisał w wiadomości
    news:don10t$vkp$1@news.dialog.net.pl...
    >
    > Użytkownik "SQLwysyn" napisał w wiadomości news:43aebaa4$3$17936
    >
    > > Ja bym nawet wystąpił o ich usuniecie ze względu na zagrożenie jakie
    > > powodują (możliwość poślizgu) i bezprawność.
    > > To NIE SĄ znaki poziome.
    >
    > I pewnie jeszcze sfinansowal bys usuniecie tych tysiecy, jesli nie
    milionow
    > znakow w calej Polsce. Namalowanych pewnie przez graficiarzy. Bo przeciez
    > drogowcy nie malowali by nie dopuszczonych przepisami znakow. Chyba ze z
    > nudow. Albo w celach dekoracyjnych przed swietami.

    Ogólnie rzecz biorąc to jest argument, ale czasem tylko pozorny. Wyobraź
    sobie ulicę, przy której ludzie mają działki z budynkami mieszkalnymi i
    bramy wjazdowe. Na takiej ulicy postawiono znaki B-36 (zakaz zatrzymywania
    się). Samochody powinny mieć śmigła, bo nie ma szans na wjechanie na działkę
    bez zatrzymania się. Chyba, że brama będzie non-stop otwarta.
    Znaki poziome inne niż linia czy strzałka np. ograniczenie prędkości, na
    dodatek jajowate/wydłużone są dużo trudniejsze do "zainstalowania" niż
    pionowe i nie montuje się tego dla żartu, ale zgodnie z prawem. Oczywiście u
    nas prawo i pomysły drogowców zmieniają się często, a położony znak
    pozostaje i robi zamieszanie, jak 30-tka przy jezdni (nie mylić z tirówką)
    przez pół roku po zimie.
    Dla ścisłości znaki chyba nie są malowane tylko klejone, wtapiane itp. czyli
    nanoszone gotowe.

    neelix


  • 130. Data: 2005-12-26 12:44:09
    Temat: Re: Ograniczenie predkosci
    Od: "neelix" <a...@w...pl>


    Użytkownik "castrol" <j...@w...blumen.pl> napisał w wiadomości
    news:43af2296@news.home.net.pl...
    > Ajgor napisał(a):
    >
    > > 1. Znaki pokazywane przez osobe kierujaca ruchem
    > > 2. Znaki swietlne
    > > 3. Znaki poziome - malowane na jezdni
    > > 4. Znaki pionowe.
    >
    > Kolejnosc jest taka:
    >
    > 1.
    > 2.
    > 4.
    > 3.
    >
    > IMO slusznie zostal ukarany, powinien sie dostosowac do znaku pionowego

    Pionowy równie dobrze mogli w nocy ukraść. Jak się nie widzi pionowego tylko
    poziomy to lepiej dmuchać na zimne i zastosować się do zasad ogólnych PoRD.

    neelix

strony : 1 ... 12 . [ 13 ] . 14 ... 20 ... 24


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1