  • 1. Data: 2006-12-18 00:03:46
    Temat: Odzyskanie dokumentacji budowlanej
    Od: "r3d1" <r...@p...fm>

    Taka historia:
    Robil mi hydraulik przylacze na dzialce do kanalizacji miejskiej. Umowil
    sie, ze koszt bedzie 2300-2700. Dalem mu dokumentacje techniczna (plan
    dzialki, plan budynku, plany z wodociagow i jeszcze pare innych rzeczy).
    Zrobil, a nastepnie zazadal 5000 za wykonawstwo - inaczej nie zwroci
    dokumentow. Poszedlem grzecznie poprosic o zwrot, to rzucil sie na mnie z
    nozem (sic!). Poszedlem wiec na policje, a oni na to, ze dokumentacja to nie
    dokumenty (bo dokumenty to dowod tozsamosci i karta bankomatowa, nic
    wiecej...), a nozem kazdy sobie moze machac, na przyklad "zeby zabic muche".
    Pomijajac juz kwestie kwoty, ktorej zada - o to zapewne bede czekal, az mnie
    wezwie do sadu, z przyjemnoscia przyjde - to zastanawiam sie, czy jest jakis
    sposob (paragraf?) by zmusic faceta do oddania dokumentacji. Bede wdzieczny
    za kazda porade. TIA.

  • 2. Data: 2006-12-18 00:13:19
    Temat: Re: Odzyskanie dokumentacji budowlanej
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "r3d1" <r...@p...fm> napisał w wiadomości

    Złożyć zawiadomienie pisemnie do prokuratury. Przykro mi, ale policjanci nie
    mieli racji. Jeśli nawet uważają, że dokumentacja nie jest dokumentem, to z całą
    pewnością jest rzeczą, która ma określoną wartość. Wcale nie najmniejszą.

  • 3. Data: 2006-12-18 00:33:35
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2006 01:03:46 +0100, r3d1 napisał(a):

    > wezwie do sadu, z przyjemnoscia przyjde - to zastanawiam sie, czy jest jakis
    > sposob (paragraf?) by zmusic faceta do oddania dokumentacji. Bede wdzieczny
    > za kazda porade. TIA.

    1. Zwrócić sie na piśmie (wysłać poleconym ZPO) do wydania dokumentacji
    (która jest przecież Twoją własnością). Oznacz jakiś termin, np. 14 dni.

    2. Iść na policję i zgłosić kradzież + napaść. W razie zachowania podobnego
    jak opisałeś poprosić o pisemne oświadczenie, że odmawiają przyjęcia takiej
    sprawy. To będzie Art. 278 KK i Art. 191 KK.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 4. Data: 2006-12-18 00:34:21
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 18 Dec 2006 01:33:35 +0100, scream napisał(a):

    (...)

    Zapomniałbym:

    3. Opisać całą sprawę na http://forum.muratordom.pl i podać tam namiary na
    tego człowieka.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 5. Data: 2006-12-18 00:50:37
    Od: "r3d1" <r...@p...fm>

    O, zwlaszcza 191! Wielkie dzieki (i za reszte porady tez). Grozenie nozem
    policja olala, ale tutaj (chyba?) mozna pisac pismo prosto do prokuratury?

  • 6. Data: 2006-12-18 01:07:43
    Od: "r3d1" <r...@p...fm>

    > 3. Opisać całą sprawę na http://forum.muratordom.pl i podać tam namiary na
    > tego człowieka.

    Done. Krótko i na temat:
    http://forum.muratordom.pl/viewtopic.php?t=88650

  • 7. Data: 2006-12-18 01:37:47
    Od: "CiepliX" <c...@g...pl>

    > O, zwlaszcza 191! Wielkie dzieki (i za reszte porady tez). Grozenie nozem
    > policja olala, ale tutaj (chyba?) mozna pisac pismo prosto do prokuratury

    Można, ale i tak to policja cię wezwie na przesłuchanie wiec lepiej do nich
    :)