    From: "r3d1" <r...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odzyskanie dokumentacji budowlanej
    Date: Mon, 18 Dec 2006 01:03:46 +0100

    Taka historia:
    Robil mi hydraulik przylacze na dzialce do kanalizacji miejskiej. Umowil
    sie, ze koszt bedzie 2300-2700. Dalem mu dokumentacje techniczna (plan
    dzialki, plan budynku, plany z wodociagow i jeszcze pare innych rzeczy).
    Zrobil, a nastepnie zazadal 5000 za wykonawstwo - inaczej nie zwroci
    dokumentow. Poszedlem grzecznie poprosic o zwrot, to rzucil sie na mnie z
    nozem (sic!). Poszedlem wiec na policje, a oni na to, ze dokumentacja to nie
    dokumenty (bo dokumenty to dowod tozsamosci i karta bankomatowa, nic
    wiecej...), a nozem kazdy sobie moze machac, na przyklad "zeby zabic muche".
    Pomijajac juz kwestie kwoty, ktorej zada - o to zapewne bede czekal, az mnie
    wezwie do sadu, z przyjemnoscia przyjde - to zastanawiam sie, czy jest jakis
    sposob (paragraf?) by zmusic faceta do oddania dokumentacji. Bede wdzieczny
    za kazda porade. TIA.