  • 1. Data: 2009-01-29 18:30:43
    Temat: Odszkodowanie, wynajem samochodu, problem.
    Od: CUT_INZ <c...@c...pl>

    Witam,

    Moja mama miała wypadek samochodowy. Wypadek był w paź. ub. roku. Szkoda
    z OC sprawcy. Mama prowadzi działalność gosp. Samochód był
    zarejestrowany na nią (nie na firmę). Odszkodowanie za auto dostała.

    Mamie samochód jest niezbędny do prowadzenia działalność (dojazd do
    urzędów, klientów itp.) więc wynajęła samochód zastępczy do czasu
    rozpatrzenia decyzji o odszkodowaniu. Dziś dostała odpowiedz od Hestii,
    że nie zwrócą jej za wynajem samochodu bo samochód nie był wpisany do
    środków trwałych firmy.

    Czy decyzja jest słuszna? Czy człowiek nie może używać prywatnego
    samochodu podczas prowadzenia DG?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-01-29 19:25:53
    Temat: Re: Odszkodowanie, wynajem samochodu, problem.
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    CUT_INZ wrote:

> [...]
    > środków trwałych firmy.
    >
    > Czy decyzja jest słuszna? Czy człowiek nie może używać prywatnego

    pieprzą.
    Nie gadać tylko iść do sądu.
    Nieważne do czego jest jej samochód potrzebny. Ma miec samochód
    zastępczy na czas naprawy i już.

  • 3. Data: 2009-01-29 20:13:13
    Od: "pawelj" <p...@p...onet.pl>

    > pieprzą.
    > Nie gadać tylko iść do sądu.
    > Nieważne do czego jest jej samochód potrzebny. Ma miec samochód zastępczy
    > na czas naprawy i już.

    A jakieś podstawy prawne są do tego?

    --
    PawełJ

  • 4. Data: 2009-01-29 20:30:38
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    pawelj wrote:

    > A jakieś podstawy prawne są do tego?

    a poszukaj na googlach.
    pełno jest na ten temat.

  • 5. Data: 2009-01-31 11:15:55
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 29 Sty, 21:13, "pawelj" <p...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakieś podstawy prawne są do tego?

    To oni mają podać podstawę prawną. Twoją jest ogólna zasada
    odpowiedzialności sprawcy za wyrządzoną szkodę - którą to
    odpowiedzialność przejął w trybie odpowiedniej umowy ZU - wyrażona w
    Art. 415. kodeksu cywilnego:

    Kto z winy swej wyrządził drugiemu szkodę, obowiązany jest do jej
    naprawienia.