eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoOdstapienie od umowy, brak odebrania pisma, jaki stan prawny? › Odstapienie od umowy, brak odebrania pisma, jaki stan prawny?
  • Data: 2012-06-18 13:16:11
    Temat: Odstapienie od umowy, brak odebrania pisma, jaki stan prawny?
    Od: b2348as <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Czesc!

    Kupilem jedna rzecz na allegro. Otrzymalem zle wykonany przedmiot
    (wada). Odeslalem do sprzedawcy z pismem o odstapieniu od umowy
    sprzedazy (< 10 dni od zakupu).

    Pomimo kilku wiadomosci email i rozmowy telefonicznej (podanie nr
    przesylki, obietnica od sprzedawcy, ze odbierze przesylke itd.), sklep
    jej nie odebral. Za zwrot oczywiscie tez musialem zaplacic.

    I teraz co dalej? Sprzedawca proponuje ponowne odeslanie przedmiotu z
    koperta otrzymana od poczty z info o podwojnym awizowaniu.

    Tylko, ze na podstawie dotychczasowych doswiadczen, moge stwierdzic, ze
    jest nieslowny a otrzymywane informacje w sposob oczywisty nie sa zgodne
    z prawda. Slowem nie ufam sklepowi.

    Jaki jest status prawny?

    Moim zdaniem skoro poczta podjela probe prawidlowego dostarczenia
    przesylki, a sprzedawca nie dostarczyl zadnej wiarygodnej informacji
    uzasadniajacej brak mozliwosci jej odbioru), umowa zostala skutecznie
    wypowiedziana.

    Stad mnie przysluguje roszczenie pieniezna (zwrot ceny) a rownoczesnie
    posiadam w depozycie ow przedmiot nalezacy do sprzedawcy.

    Czy takie podejscie mozna obalic?

    I teraz czy moge odmowic zwrotu depozytu do czasu zaspokojenia mojego
    roszczenia (sprzedawca najpierw zwraca pieniadze, a pozniej ja odsylam
    mu przedmiot)?

    Jak byscie dalej rozegrali ta sprawe? Jaka podstawa prawna?

    Oczywiscie gdybym nie mial poczucia, ze sprzedawca kreci, moglbym
    odeslac mu przedmiot i byloby po sprawie. Ale na podstawie
    dotychczaswoej korespondencji, przypuszczam, ze moze wcale nie skonczyc
    sie to zwrotem zaplaconej ceny (i zostane bez wadliwej rzeczy ale
    rowniez bez pieniedzy).