  • 41. Data: 2006-10-27 11:58:57
    Temat: Re: Odpowiedzialność rodziców - a sprawa w szkole w Gdańsku.
    Od: "KRZYZAK" <k...@g...com>

    Daniel Chlodzinski wrote:

    > Jak doszedles do takich wnioskow ? Izolowanie takich uczniow to nie jest
    > zamiatanie smieci pod dywan,
    > tylko wywalanie smieci do smieci.

    To jest wlasnie zamiatanie pod dywan. Uciekanie od problemu, a nie jego
    rozwiazywanie.
    Chyba, ze przestajemy calkowicie wspominac o funkcji wychowawczej
    szkoly.
    Bo takie zachowania i tacy ludzie to nie tylko genetyka. Oni sie
    ksztaltuja poprzez srodowisko.
    Maja swoja nisze ekologiczna. Jesli jednych sie pozbedziesz to pojawia
    sie na ich miejsce nastepni.
    Nie tedy droga.

  • 42. Data: 2006-10-27 12:04:58
    Od: "KRZYZAK" <k...@g...com>

    Henry (k) wrote:

    > Moim zdaniem pierwszą osobą której należy postawić zarzut o
    > złe wychowanie są rodzice tej dziewczyny - bo wychowali samobójczynię.
    > Dopiero na drugim miejscu rodzice tych gówniarzy.

    Jeszcze inaczej. Najpierw zarzut trzeba postawic twoim rodzicom, bo
    wychowali kretyna.

  • 43. Data: 2006-10-27 16:53:57
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > w swietle tego co wiemy, to sie nie dowiedziala, dzieciaki powiedzialy jej
    > tylko ze "chlopcy dokuczali ani" czy cos w tym stylu, i nauczycielka
    > zareagowala tak jak powinna, natychmiast powiadomila rodzine

    Zastrzegam, że nie znam szczegółów. Ale czy nie należało się dzieciaków albo
    samej zainteresowanej jednak dopytać, na czym to dokuczanie polegało?

    > a tu juz inna sprawa, wiedzial o samobojstwie w sobote, kuratorium powiadomil
    > we wtorek

    Kuratorium, to on mógł w ogóle nie powiadamiać, jeśli chodzi o odpowiedzialność
    karną. Ale jeśli wiedział o zgwałceniu, to powinien natychmiast powiadomić
    policję i za to ewentualnie grozi mu odpowiedzialność karna.

    > dokuczali jej od kilku miesiecy, jednak trudno okreslic na czym te dokuczania
    > polegaly
    Wiesz, jeśli posunęli się do rozebrania dziewczynki przed klasą, to śmiem
    twierdzić, że czuli się bezkarnie. A poczucie bezkarności mogło wynikać tylko i
    wyłącznie z braku reakcji na poprzednie pomniejsze wydarzenia. Tylko, ze ja się
    zastanawiam, bo w sumie to, jak to wyglądało wiemy z relacji co bardziej
    brukowych mediów. Mówi się o tym, że dziewczynkę rozebrano targając jej
    bieliznę. No to, przed przyjściem nauczyciela pozszywała ubranie? Dobra, mogła
    ubrać ubranie bez bielizny i pewnie by nie było nic widać. Ale to dziwne, ze nie
    potargali ubrania. Ściągnięcie ciuchów z wierzgającej i wyrywającej się
    dziewczynki w ten sposób, by ich nie potargać wydaje mi się trudne. Coś mi tu
    nie pasuje i tyle.

  • 44. Data: 2006-10-27 17:34:08
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    No to, przed przyjściem nauczyciela pozszywała
    > ubranie?

    Przecież ona uciekła ze szkoły.

> [...]
    > ciuchów z wierzgającej i wyrywającej się dziewczynki w ten sposób, by
    > ich nie potargać wydaje mi się trudne. Coś mi tu nie pasuje i tyle.

    W czterech? Jeszcze dali radę się opędzać od próbujacych pomóc
    koleżanek.

    Justyna

  • 45. Data: 2006-10-27 18:27:14
    Od: i...@w...pl

    Witam wszystkich. Nie odpowiadam tu na konkretny post, ale na zdanie,
    które gdzieś tu padło, a traktowało o wychowawczej roli szkoły.
    Jeżeli są jeszcze na świecie ludzie, którzy wierzą w ideę, że
    szkoła ma wychowywać, to nic sie nie zmieni na lepsze aż do końca
    świata. Uważam, że ta idea jest przyczyną całej porażki
    wychowania w sensie globalnym. Stwarza złudę, że ktoś w ogóle
    wychowuje. Ktoś - czyli NIE rodzice, ktoś - czyli nikt.
    Szkoła NIE POSIADA narzędzi ani środków do wychowywania. Szkoła
    jest biedna i błędnie zarządzana, a nauczyciele kalecy psychicznie,
    zastraszeni i niedokształceni, słabi ekonomicznie. To zawęża
    możliwości wychowywania do zera. Jedyna nadzieja, ze ktoś w rodzaju
    Giertycha da radę spełnić szereg postulatów w rodzaju "szkoły dla
    trudnej młodzieży" itp.
    Jedyną prawdą jest, że tylko ci, co spłodzili, powinni wychowywać.
    Jesli nie umieją lub nie mogą - powinno to robić państwo, ale nie w
    szkole, lecz w powołanych specjalnie do tego placówkach. I tu kolejny
    próg: te placówki sa tak samo kalekie, jak szkoła. Z tym trzeba coś
    zrobić. Dzieci chodza samopas, nie mają żadnych
    hobby/zainteresowań, tania elektronika i "brukowa" kultura zastępują
    rodziców w wychowywaniu, dzieci szukają idoli wśród papierowych
    postaci, najgorsze jeśli wśród marginesu. To jest chore. Jestem
    załamana. Z tym nic się nie da zrobić. Błagam - pilnujmy swoich
    dzieci, to jedyne, co zrobić można. Dajmy im całych siebie, cały
    możliwy do dania czas i siły. Tylko to stworzy prawdopodobieństwo,
    że nie staną sie potworami lub ofiarami.
    A matki dziewczynki-samobójczyni nie potępiajcie, że nie ma
    pretensji. Ona jest jeszcze w szoku, ona nie zrozumiała jeszcze, co
    zrobiono jej dziecku...

  • 46. Data: 2006-10-27 19:24:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Przecież ona uciekła ze szkoły.

    A tego nei wiedziałem.

    > W czterech? Jeszcze dali radę się opędzać od próbujacych pomóc
    > koleżanek.

    Nie chodzi mi o to, ze dali sobie z nią radę. Tylko o to, ze ubrania nie
    potargali przy tym.

  • 47. Data: 2006-10-27 20:10:24
    Od: "Aska" <a...@o...pl>

    >Uważam, że ta idea jest przyczyną całej porażki
    > wychowania w sensie globalnym. Stwarza złudę, że ktoś w ogóle
    > wychowuje. Ktoś - czyli NIE rodzice, ktoś - czyli nikt.

    Idea jest dobra,ale we WSPÓŁPRACY RODZICÓW ZE SZKOŁĄ- obecnie tylko nieliczni
    rodzice współpracują ze szkołą w przypadku gdy n-le zauważą problemy wychowawcze
    z dzieckiem i interweniują, czyli ustalaja wspólnie z rodzicaaami sposób
    postępowania - więkoszość rodziców teraz ma do szkoły roszczeniową postawę ,
    potrafią zrobic awanturę o 1 postawioną za dajmy na to nieodrobioną pracę
    domnowa czy ze po co im sie głowę zawraca , moje dziecko nic nie zrobiło to n-le
    sie na nią/jego uwzięli itd A jaki jest tego efekt ?? skoro rodzic nie szanuje
    nauczyciela , dziecko to widzi to jaak wymagać zeby ono szanowało i nauczyciel
    miał u niego autorytet ???nijak sie tego nie da wymagać Dobrze ze jes tez inny
    rodzaj rodziców, tych mądrze wychowujących swoje dzieci - szkodaa tylko ze jest
    ich tak niewielu

    > Szkoła NIE POSIADA narzędzi ani środków do wychowywania. Szkoła
    > jest biedna i błędnie zarządzana, a nauczyciele kalecy psychicznie,
    > zastraszeni i niedokształceni, słabi ekonomicznie.

    a tu to juz obrażasz nauczycieli mówiąc ze sa kalecy psychicznie i
    niedokształceni- jest mnóstwo wspaniałych pedagogów dobrze wykształconych kt sa
    nauczycielami bo lubia swoją pracę a nie ze musza i nie kazdaa szkoła jest
    błędnie zarządzana

    >To zawęża
    > możliwości wychowywania do zera. Jedyna nadzieja, ze ktoś w rodzaju
    > Giertycha da radę spełnić szereg postulatów w rodzaju "szkoły dla
    > trudnej młodzieży" itp.

    szkoły dla trudnej młodzieży nie wystarczą aby ten problem rozwiązać, mamy
    poprawczki - młodzi ludzie z nich wychodzący są GORSI niz przed przyjściem

    > Jedyną prawdą jest, że tylko ci, co spłodzili, powinni wychowywać.
    > Jesli nie umieją lub nie mogą - powinno to robić państwo, ale nie w
    > szkole, lecz w powołanych specjalnie do tego placówkach.

    placówkowe wychowanie ;) widać ze nigdy nie byłas w domu dziecka, zresztą
    odchodzi sie od modelu domów dzieckaa na rzecz rodzinnych domów dziecka i rodzin
    zastępczych - tylko jakos nie widać chętnych za wielu do taakiego modelu -
    dlatego takie instytucje jak domy dzieckaa nadal istnieją

    > Dzieci chodza samopas, nie mają żadnych
    > hobby/zainteresowań, tania elektronika i "brukowa" kultura zastępują
    > rodziców w wychowywaniu, dzieci szukają idoli wśród papierowych
    > postaci, najgorsze jeśli wśród marginesu.

    własnie chodzą samopas a rodzice w biegu i pogoni za pieniądzem zapominają co
    sie w życiu liczy

    sama mam w szkole dzieci kt. wstaja o 5 raano bo rodziec prowadzą firmy od 7
    rano juz sa w szkole , niewyspane przewaznie ale co kogo to obchodzi wazne ze
    kasa i biznes sie kręci a dzieciaak mimo ze ma wszystko piękne zabawki ubrania
    komputery komórki ( juz te najmniejsze ) to nie ma rzeczy nawjwazniejszej CZASU
    poświeconego przez rodziców na jego rozwój

    temat bardzo szeroki i jak to podsumował dzis dyrektor jednej ze szkoł za duzo
    mowi sie o prawach uczniach a za mało daje sie tych praw nauczycielom

    pozdr.
    Aska

  • 48. Data: 2006-10-27 20:39:33
    Od: "mr.all" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Aska" <aska.>

    > szkoły dla trudnej młodzieży nie wystarczą aby ten problem rozwiązać, mamy
    > poprawczki - młodzi ludzie z nich wychodzący są GORSI niz przed przyjściem

    Oczywiscie, nie jest to rozwiazanie sensowne.
    Na poczatek proponuje kamery w kazdej klasie. Taniej to bedzie niz budowa,
    utrzymanie szkol specjalnej troski.

    > temat bardzo szeroki i jak to podsumował dzis dyrektor jednej ze szkoł za
    duzo
    > mowi sie o prawach uczniach a za mało daje sie tych praw nauczycielom

    Tyz prawda.

    --
    --pozdr.czes

  • 49. Data: 2006-10-27 20:52:08
    Od: "starkes" <s...@i...pl>

    > Nie było bezpośredniego ryzyka ciężkiego uszczerbku na zdrowiu, ani
    > śmierci. Wróćmy do rzeczywistości: oni jej nie zabili, ona popełniła
    > samobójstwo.

    Ja nie pisałem, że oni ją zabili.

    Pierwsza wiadomość w wątku:
    Czy poza trudną do wyegzekwowania odpowiedzialnością cywilną -
    istnieje możliwość przedstawienia zarzutów rodzicom sprawców
    "innej czynności seksualnej"?
    Natomiast skutkiem tej czynności było samobójstwo dziewczyny.
    Ale nie o tym chciałem dyskutować.

    Dla mnie już sam fakt napastowania tej dziewczyny jest podstawą do
    ukarania.
    Jako, że to młodzi gówniarze to nic (istotnego) im nie można
    zrobić.
    Przeraża mnie ich poczucie bezkarności (i każdy kto chce może to
    zaobserwować w swoim otoczeniu).
    To jasny komunikat - macie 15 lat - wszystko wam wolno.
    To komunikat dla rodziców - dalej możecie mieć w dupie to co robią
    wasze dzieci dopuki nie skończą XX lat (chyba 17).
    To jest chore - ja nie potrafię się z tym pogodzić - dlatego pytam.

    Jestem przekonany, że można ich pozwać cywilnie i byłoby dobrze aby
    jakaś kancelaria zrobiła to w zamian za % z odszkodowania czy za
    reklamę ...

    Ale i tak uważam (z powodu ww. opisanych komunikatów), że powinni
    odpowiadać z KK.

  • 50. Data: 2006-10-27 21:29:45
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia 27 Oct 2006 13:52:08 -0700, starkes napisał(a):

    > Ale i tak uważam (z powodu ww. opisanych komunikatów), że powinni
    > odpowiadać z KK.

    Zauważ, że taka kara odniesie odwrotny skutek. Co będzie w takim człowieku?
    "Oni wszyscy byli przeciwko mnie, nikt mnie nie ochronił a byłem młody i
    głupi, je*ać system". Wyrokiem złamiemy życie młodemu człowiekowi (mniejsza
    o to co on zrobił) - nie znajdzie pracy, nie wyedukuje sie, zawsze bedzie
    kulą u nogi społeczeństwa. Skutek wychowawczy? Gość w poprawczaku/więzieniu
    skuma sie z innymi kryminalistami, tak więc żaden! Resocjalizacja? Sama z
    siebie, no, niebardzo. Musiałby ktos sie nim zajac, a pewnie nikt sie nie
    zajmie. Odsiadka? Watpliwe zeby odnioslo jakis skutek poza narastaniem
    wkur*ienia na "system" i innych ludzi, w dodatku to wszystko opłacane przez
    podatników.

    Więc co? Rozwiązaniem są prace na rzecz społeczeństwa. Rozmaite. Jest tyle
    rzeczy które trzeba zrobić. Choćby zamieść psie gówna z trawników. To
    wszystko w pomarańczowym mundurku z napisem "jestem młodym gwałcicielem".
    Za recydywe albo ucieczkę - gorsza praca. I tak do skutku. W końcu się taki
    nauczy, a cale zycie bedzie mial nad soba bat.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl