  • Data: 2003-05-11 20:49:27
    Temat: Odp: zwrot kasy przez komornika
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik marcin <a...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:b9m1f1$bcf$...@a...news.tpi.pl...

    > Mam w związku z tym pytanie. W jakim czasie komornk jest zobowiązany do
    > zwrotu nieslusznie pobranych środków??

    Natychmiast.

    > I ewentualnie czy mogę wytoczyć mu
    > jakąś sprawę bądź czy przysługują mi jakieś odsetki z tego tytułu
    przecież
    > obraca moimi środkami).

    Oczywiscie ze tak.

    > Ewentualnie gdzie mogę znaleźć podstawę prawną do
    > zwrotu w określonym terminie.

    Hem... Nie bardzo widze jakas konkretna. Po prostu jest to nienalezne
    swiadczenie, ktore nienalezne, a wiec tez wymagalne, jest od samego
    poczatku. W najgorszym wypadku mozesz powolac sie na art. 455 KC, ktory
    mowi, ze swiadczenie winno byc spelnione niezwlocznie po wezwaniu dluznika
    do jego spelnienia. Nie sadze, aby w ustawie o komornikach byly jakies
    regulacje szczegolne ( a nie mam jej, aby sprawdzic ).
    Dodam, ze tlumaczenie sie jakimis problemami bankowymi nie jest z punktu
    widzenia prawa zadnym tlumaczeniem.

    Depi.