    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: pozew, wpis tymczasowy- ile i jak?
    Date: Sun, 19 Jan 2003 01:46:36 +0100

    Użytkownik Alf/red/ Dziewulski <w...@p...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:X...@2...17.34.34...
    > Sad wezwal do uiszczenia wpisu tymczasowego. Kwota 600 zl czyli max
    > przewidziany przepisami, ale mniejsza o to.
    > Pytanie: jak? (odreczny dopisek: "w znakach sadowych")

    hm ciekawe co to za sąd :-) przyszło takie pismo do sądów,że takiej kwoty
    nie można przyjmowac w znakach sądowych no ale cóz :-) dalej praktykuja co
    niektóre ...

    > Czy to znaczy ze mam pojsc do jakiejs kasy sadu, wylozyc 600zl gotowy na
    > lade, dostac znaczki podobne do znanych mi skarbowych...

    nie myslić ze znakami skarbowymi są to znaczki opłaty sądowej tak nalezy
    mówić...

    > I co dalej? Czy pani z biura podawczego ucieszy sie sygnatura akt?

    co to znaczy pani biura podawczego? przeciez z tymi znakami masz udać sie do
    sekretariatu sądu i tam pani przyjmie na oryginale opłate sądową w twojej
    obecnosci ...opisze odpowiednio ...

    > Czy i gdzie moge zaplacic karta? (jestem uczulony na noszenie gotowki i
    > bezsensowna organizacje)
    > Czy moge zaplacic przelewem? (nie pasuje mi zrywanie sie z roboty)

    możesz zaznaczajac sygn. akt zeby było wiadomo do jakies sprawy i o co
    wpływa tak opłata...

    > Przy okazji: ten wpis jest jakby zaliczka na pokrycie oplat sadowych "za
    > proces". Po zakonczeniu sprawy Sad ustali ile ta akcja ma mnie (nas?)
    > kosztowac i doplace nadwyzke albo zostanie mi zwrocone.

    to piekny sen :-) no ale cóz i niekiedy sny sie sprawdzają :-)

    > Od czego zalezy wysokosc tej oplaty? (poza moimi zarobkami)
    od majątku

    > Na swoje usprawiedliwienie podaje ze nie jestem czestym gosciem w sadach,
    > odroznieniu od archiwum niusow ;-)

    najwyższy czas poznac prawo obowiązujace w twoim kraju :-)
    powodzenia w poznawaniu...

    Sandra