    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: po sprawie o alimenty
    Date: Sun, 29 Dec 2002 00:51:55 +0100

    Użytkownik Brodek <B...@O...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:auko29$os4$...@S...icm.edu.pl...
    > Użytkownik "Sandra" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ale tu nie.
    > Znakomita część chodzących w tym kraju wspaniałych kobiet, matek, żon,
    córek
    > choć nikt by ich o to nie podejrzewał i najczęściej ze stosunkowo błachych
    > powodów zabiła co najmniej raz (a niektóre wielokrotnie) swoje dziecko
    > (dokonała aborcji) i dalej są wspaniałymi kobietami, matkami, żonami,
    > corkami.. I co?..

    i to ,że mówimy o opinii na,którą się powołuje i nie jest to bezwzgledne
    stwierdzenia ,ze musi być złym człowiekiem ale powoływanie się na opinię
    środowiska niekiedy może dać mylną ocenę sprawy...

    > To, że jakiś mężczyzna coś, gdzieś kiedyś zrobił nie może być argumentem
    by
    > sprawdzać innego do jego upodlenia.

    piszac swoje zdanie na ten temat nie miałam zamiaru nikogo upodlać tylko
    wskazać ,że ktoś może myśleć innymi kategoriami niż sam zainteresowany ...

    Czy Twoim zdaniem jest to jakikolwiek argument,

    nie jest to jakikolwiek argument ale obojętne nie jest gdy dochodzi do
    analizy postępowania dwóch nienawidzących siebie osób...

    by dręczyć
    > wielokrotnymi sprawdzeniami kobiety, które chcą rozwodu i również chcą
    > opiekować się swoimi dziećmi?.. Chyba nie. To dlaczego wyjeżdżasz z tym
    > facetem, co zgwacił. Jakie to ma znaczenie?!!

    dlaczego? ponieważ powołał się na opinię srodowiska ,która wcale nie musi
    być opinią obiektywną a przykł.? właśnie był taki przykładny i nikomu się
    nawet nie śniło, że faktyczne zachowania odbiegały od normy...

    Podpowiem ci: podobne
    > opowiastki o tych złych facetach siedzą w głowach sędzin decydujących o
    > sprawach rozwodowych i opiece nad dziećmi.

    nie zgodzę się z tą opinią bo wiem ,że wielu mężczyzn rozsądnie
    postępujących mogłoby się wypowiedzieć ,że ich sprawy nie spotkały tylu
    problemów na swojej drodze, przeważnie występują one w rodzinach gdzie do
    władzy dochodzi zawiść jednej czy drugiej strony...ale to nie jest do końca
    powiedziane ,że muszę pozwolić sobie na takie zakończenie , wiele możliwości
    jest z których strona może skorzystać / wyłączenie sędziego, skarga do
    wizytatora, skarga do ministerstwa, rzecznika praw itp./.Z doświadczenia
    wiem ,że im większy rozgłos nadasz sprawie tym sędziowie delikatnie
    podchodzą do tematu no chyba ,że działasz sam niezgodnie z prawem i na oślep
    twierdzisz,że to ty właśnie masz racje...

    > I stąd pojawia się to, co Ty nazywasz 'niedorosłością do pełnienia pewnych
    > funkcji'. Problem nie tkwi jednak w tych ludziach a w Kulturze.. Jak
    wygląda
    > na przykład skala rozwodów w zależności od wykształcenia?

    zróżnicowanie i powiem więcej im wyższe niekiedy masz wykształcenie to w tej
    kwestii jestes zaślepionym fanatykiem i pałasz większą nienawiścią z uwagi
    na pozycje i braku odwagi przyznania się ,że dobry to ty jesteś w swojej
    dziedzinie ale z życiem niekiedy masz ogromne kłopoty ...

    I czy jest jakaś
    > istotna różnica w samych rozwodach w zależności od wykształcenia?..

    tak prosty człowiek wchodząc do samego gmachu już czuje strach / oczywiście
    nie mówie tu o sprawach karnych,recydywistach itp./ mówie o tych normalnych
    sprawach ,tam gdzie jest bieda tam i jest wstyd mówienia głośno o upodleniu
    , znecaniu się i podobnych sytuacjach...
    tam gdzie jest wykształcenie jest niekiedy większa podłość a przyznanie się
    do swoich błędów jest wrecz niemożliwe ...

    nie obwiniam mężczyzn , zgadzam się ,że kobiety są bardziej podłe w swym
    działaniu ale i mężczyźni zawsze są pokrzywdzeni przez los ...ciekawa jestem
    z czego wynika ich słabość?

    i fakt to nie temat na tą grupe:-)

    Sandra