    From: "idiom" <i...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: nazwisko dziecka - matki czy ojca? (OT)
    Date: Sat, 23 Aug 2003 10:08:48 +0200

    Użytkownik SzerszeN <s...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:NIE1b.30433$g...@n...chello.at...

    > tak tylko w twoim wypadku dziecko bedzie mialo oboje rodzicow,
    zarabiajacych
    > i jeszcze ma dostawac jakas kase od panstwa, ktorej byc moze nie dostana
    lub
    > dostana jej mniej dzieci ktore maja tylko jedno z rodzicow i do tego
    jeszcze
    > maja problemy z uzyskaniem alimentow

    po pierwsze - wysokość i fakt otrzymywania zasiłku macierzyńskiego i
    wychowawczego (a o tym myśli igor) w żaden sposób nie zależy od tego ile
    osób otrzymuje te świadczenia - te środki pochodzą z innej puli niż Fundusz
    Alimentowy.

    Wysokość zasiłku dla samotnej matki jest jedna, bez względu na to, jakie
    nazwisko nosi dziecko - decydujący jest fakt nie bycia w związku małżeńskim
    z ojcem dziecka. I myślę, że jeśli ktoś nie czuje potrzeby zawarcia związku
    małżeńskiego, byłby idiotą, gdyby robił to, tylko po to, by uniknąć
    pobierania z budżetu 100 PLN miesięcznie więcej. Bo, igorze, różnica między
    zasiłkiem dla matki-żony i matki samotnej nie jest ogromna :(

    pozdrawiam
    Idiomka