    From: "Krzychu" <b...@f...onet.pl.NOSPAM>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Ważność dokumentów po ślubie
    Date: Wed, 28 Jan 2004 08:37:05 +0100

    Użytkownik Konlin <k...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:z3fb9mcknyxd.1qm1qzfuqn5hs$....@4...net..
    .
    > Witam,
    >
    > Nie wiem czy piszę na dobrą grupę, jeśli nie proszę o wybaczenie.
    > Mamy z narzeczoną zamiar wziąć ślub w czerwcu a następnie skoczyć gdzieś w
    > podróż poślubną za granicę. Nie wiem jednak jak będzie wyglądać sprawa
    > paszportu mojej przyszłej żony która przecież będzie już nosić moje
    > nazwisko - czy jej paszport będzie ważny? Jeśli tak to przez jaki okres
    > czasu a jeśli nie - jak to rozwiązać? Czy można już teraz (lub za jakiś
    > czas ale przed ślubem) złożyć wniosek na nowy dokument z nowym nazwiskiem?
> [...]

    Myślę, że taki paszport ze starym nazwiskiem jest ważny do końca okresu
    ważności - Twoja żona nie będzie miała przecież nowego nazwiska wypisanego
    na czole ;-)
    Mam podobny przypadek - żona wyrobiła nowy paszport na miesiąc przed ślubem
    na stare nazwisko (w lipcu 2001 r.). W październiku 2001 r. i w maju 2002 r,
    wyjeżdżaliśmy na ten paszport do Czech - żadnych problemów :-)

    Pozdrawiam
    Krzychu