    From: "Sandra" <d...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Pytanie - utworzenie nowej fundacji "Fajne Dzieci"
    Date: Thu, 28 Nov 2002 17:21:25 +0100

    Użytkownik Magdalit <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as5d9n$sjp$...@n...tpi.pl...
    > Umieszczajac dziecko w D. Dz. nie pozbawia sie rodzicow tych dzieci wladzy
    > rodzicielskiej! A szkoda ogromna, bo ulatwiloby to wiele spraw,

    jesteś tego pewna w każdym przypadku rodzice mają pełnie władzy?

    , gdyz rzadko kto decyduje sie na rodzine zastepcza bez uregulowanej
    > sytuacji prawnej, pomimo tego, iz jest taka mozliwosci, by przy
    > ograniczonej wladzy sprawowac te funkcje.

    nie zgadza się rodzina zastępcza nie powstaje tylko z ramienia sądu o tym
    sądze obie wiemy :-)
    i wierz mi ,że rodziny zastępcze powstają choc teraz zaostrzyło sie prawo
    pod tym wzgledem ale jeszcze istnieje ...
    odn. rodz.zastępczych i nie mów mi ,że to zła forma i koniecznie każdy chce
    mieć uregulowaną sytuację prawno ?
    powiedz mi w takim układzie co o tym sądzisz ? przykład ...rodzina
    zastępcza, rodzice ,matka mają ograniczoną władze np. matka sobie gdzies
    tam w świat robi wypady i nie ma czasu 24 na dobe być przy swoim swoim
    dziecku ,ale wpadają na genialny pomysł ,babcia występuje o rodzine
    zastępczą , niby pod jednym dachem ale rodzina zastepcza bo co? bo sprawdz
    ile dostaje rodzina taka / może to niewiele/ ale nie o wys.kw. chodzi tylko
    o samo to ile takich rodzin w Polsce jest ...i nie mów mi ,że rodzina
    zastępcza powstaje na bazie odpowiadzialności ale na bazie korzyści ...a
    takiego pionka jak ja aż coś zalewa ,że to prawo, z którym się spotykam
    wychodzi mi ...
    choć musze uzupełnić tą powyższą inf. ,ze w końcu troszeczke się zabrali za
    powyższe i rodzice odn. rodzin zastępczych musze w większości zwrócic to co
    zostało wypłacone , jeśli jeszcze nie zostali wezwani to mogą sie tego
    spodziewać,

    > Zazwyczaj ogranicza sie wladze rodzicielska poprzez umieszczenie w
    placowce
    > opiekunczo - wychowawczej.
    Pozbawienie wladzy, nawet w przypadkach bardzo
    > patologicznych jest bardzo trudne i skomplikowane, ciagnie sie dlugo,
    > zazwyczaj ponad rok, a i tak sedziowie daja zazwyczaj szanse rodzicom i
    > oddalaja wniosek o pozbawienie wladzy.

    zgodzę się z tym ale nie w pełni ,zależy w jakim okręgu ...widziałaś
    ostatnie dane statystyczne minist. o szybkości postępowanie w poszczególnych
    okręgach... fakt ,ze wiele czynników wpływa na te dane, ale bierzmy sie
    wszyscy do roboty nad niechcianymi dziećmi a i kłopot będzie mniejszy ...

    > W sumie w D. Dz. przewazaja dzieci wlasnie majacy rodzicow z ograniczona
    > wladza. Natomiast rodzice sa zazwyczaj tzw. rodzinami patologicznymi,
    wiec
    > srodkow by placic w jakiejkolwiek postaci nie maja. Chyba, zeby ich
    > zatrudniac do prac na rzec miejsca pobytu dzieci. Co wiecej zdarzaja sie
    > sytuacje, ze tata sam domaga sie od dziecka umieszczonego w D. Dz., a
    ktore
    > ma platne praktyki obowiazku alimentacyjnego! Wygoda czesci tzw rodzicow
    > jest niebywala, a poziom bezczelnosci chwilami wrecz kosmiczny.

    wiem to wszystko wiem, ale też wiem,że należałoby w tej kwestii coś wiecej
    zrobić, nie zgodze się ,że o pozbawienie władzy sprawa ciągnie się długo
    ,sporadycznie tak ale nie wszystkie...

    > Sierot natomiast prawie zupelnie nie ma w D. Dz. Zdarzaja sie polsieroty.
    > Wiekszosc dzieci ma jednak rodzicow. Niektore widuja tychze raz na dwa
    > lata... Bo w sumie pomyslmy, czy to nie wygodne zycie? Urodzic 6 dzieci, z
    > czego 5 jest w D. Dz. ale miec w domu ta najmlodsza. I po co kontakty z
    tymi
    > 5? Jest jedno, reszta panstwo sie zajmie! Prawda, ze ciekawe, aczkolwiek
    > autentyczne podejscie?

    o tym wszystkim wiem,ale też wiem ,że do sądu wpływały wnioski przedst.
    placówek wychowawczych o przyznanie alimentów...

    > Z drugiej strony rodzice tez 5 dzieci, z czego kontakt utrzymuja z 4,
    piata
    > dziewczynka pomimo, iz przebywa w D. Dz. okolo pol kilometra od domu
    > rodzicow od ponad roku nie byla przez nich odwiedzona. Powod? "Ano
    > wybieralismy sie, ale nie bylo czasu" etc.... I to jest wlasnie proza
    zycia.

    jestem zdania,że wiecej aktywności w działaniu pań personalnych domów
    dziecka dawałaby wieksze możliwości...
    dobrze wiemy ,że są osoby ,które mają bezpośredni i stały kontakt z sądami
    i kuratorami, wiem ,że wiecej znajomości prawa i aktywności pomogłoby w
    jakieś części domom dziecka... no i gdy dostaje sie pismo z ministerstwa co
    by się zmieniło w zakresie prawa tego czy tego , to myśle,gdyby ludzie
    pracujący w tych istytucjach nie byli leniwi to swoje projekty również
    zgłaszaliby by to zmienić na art. dosadnie mówiący o tym ,że rodzic któremu
    ogranicznono bądz pozbawiono czy zawieszono ma obowiązek w cześci utrzymać
    małoletniego...

    Sandra