  • Data: 2002-11-30 02:02:51
    Temat: Odp: Pytanie - utworzenie nowej fundacji "Fajne Dzieci"
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Magdalit <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as8a5h$d72$...@n...tpi.pl...

    Nie mam nic przeciw fundacjom jednak nie mogę do końca się zgodzić co do
    niektórych,które mogłyby pokierować zdobyciem środków skuteczniej we
    właściwych miejscach a takimi są sądy, właśnie nie zarzucania sądów swoimi
    potrzebami co
    do poszczególnych dzieci...stąd moje informacje ,nie z pięknie napisanej
    książki lecz z rzeczywistości nas otaczającej...

    Różnice ? To zależy z której strony patrzeć, wiadomo nam,że niektóre takie
    instytucje mają swoich stałych sponsorów ...wiem ,że to kropla w morzu do
    potrzeb ale jednak a co powiesz na taki apel do ludzi dobrej woli...
    zbliżają się święta może,któryś z bogatych się obudzi i podrzuci paczkę
    gotową np.z zawartością ,jakieś taniej czekolady lub wyrobu czekoladowego
    ,pomarańczy z tych kg.,które jak
    nam wiadomo będą zakupywane na święta...

    Rodzina zastępcza to przecież dodatkowy dochód dla dziecka...skoro mamy
    takie dobre serca ...a co do kwestii paszportu i kłopotu w jego wyrobieniu
    to stwierdzam ,że rodziny zastępcze,domy dziecka ,które planują jakieś
    wyjazdy poza granice kraju są z lekka ospali... robią to na ostatnią chwile
    , miałam wypadki ,że kilka dni przed wyjazdem ,nawet nie dano możliwości na
    wysłania pisma co do dobrowolności przez rodzica ,a co tu mówić o później
    wydawanym szybko na kolanie postanowieniu o zezwoleniu na wydanie....

    Co do czerpania informacji czerpie je ze swojego podwórka ...

    Lektury do czytania ,czy inne opowiadania zazwyczaj są pisane przez ludzi,
    którzy robią duże pieniądze na samym problemie a ciekawa jestem czy choć
    część jest przekazywana na żródło z ,którego czerpali informacje...ale
    zgodzę się ,poruszają serca ,wywołują u bardziej wrażliwych płacz...

    Dobrze wiem,że takim domom ,placówkom pomaga państwo ,może to nie są
    faktycznie duże środki ale jakieś są a co powiesz o rodzinach gdzie
    występuje przemoc, biednych maluchach ,które zobaczą w święta połówke na
    stole lub będą musiały święta spędzić za domem ,piwnica,ulica a znieczulica
    nasza nie pozwala nawet napisania anonimu do sśdu o takiej rodzinie no bo co
    tam,my mamy ciepło, co do gara włożyć,siedzimy przed kompami i próbujemy
    przemówić do ludzkich serc ...

    Więc pozwolę sobie na Apel do ludzi dobrej woli ,zróbcie małe paczki
    ,szczególnie Ci we Wrocławiu na mikołaja i wyślijcie lub zanieście

    Dając innym wzbogacamy siebie?

    Fundacja ?NON LICET? Pomoc Ofiarom Przemocy w Rodzinie z siedzibą we
    Wrocławiu zwraca się z prośbą o udzielenie wsparcia finansowego lub
    rzeczowego na działalność statutową Fundacji.
    Fundacja prowadzi Ośrodek Interwencji Kryzysowej dla Ofiar Przemocy w
    Rodzinie w nowej siedzibie przy ul. Stalowej 6a (boczna Hallera), oraz
    świetlicę środowiskową dla dzieci zaniedbanych. Ośrodek świadczy bezpłatną
    pomoc psychologiczną, pedagogiczną, socjalno - prawną. Korzystający z pomocy
    to przede wszystkim kobiety, dzieci i młodzież z rodzin dysfunkcyjnych i
    patologicznych. Dzięki pomocy uzyskiwanej w Ośrodku osoby te mają szansę na
    zmianę własnej sytuacji życiowej, podniesienie poczucia własnej wartości
    oraz powrotu do godnego życia.
    W związku ze zbliżającym się okresem świątecznym i corocznym tradycyjnym
    zwyczajem organizacji paczek żywnościowych dla rodzin doświadczających
    przemocy, zwracamy się do Państwa z uprzejmą prośbą
    o pomoc w realizacji wspólnego przedsięwzięcia.
    Dzięki Państwa wsparciu uśmiech zagości na twarzach zaniedbanych dzieci oraz
    ich bliskich.

    Czy to nie jest coś pięknego ? Wrocław i ludzie,którzy mają pełne brzuchy
    jak zrobią małą paczkę to wierzcie nie zbiednieją a ich interesy tak się
    będą kręciły ...

    Wyobraś sobie,że każdy człowiek rzuciłby przysłowiową zł. czy zbiednieje ?
    nie sądze ,więcej wydaje na rzeczy,które niekiedy idą do koszalina...
    A co do kolegi o,którym piszesz właśnie też kolega poprosił mnie bym podała
    konto dla ludzi ,którzy mają jeszcze ten kawałek czegoś co się nazywa serce
    ...bo oni np. udzielają pomocy darmowej, braki w papierze przy pomocy
    pisania pozwu, czy innego pisma do wydziału lokalowego ,czy wiele innych
    czynności ale pomagają, mają zatrudnionych specjalistów na potrzeby takiej
    pomocy ale cóż ludzi,którzy mogliby pomóc jest niewielu wiesz- jak się ma
    pełny brzuch to o innych ciężko myśleć wygodniejsza jest wtedy kanapa by się
    lepiej ulezało ....

    Wywołując dyskusje nie miałam zamiaru zniechęcać kogokolwiek do pomocy
    ...jedynie zastanawiam się gdzie udać się z tymi prośbami do ludzi ...czy
    oby to jest odp. grupa ? chyba nie ,grupa uzna pewnie ,że to jakieś
    trolowanie albo nie wiem jak to jeszcze kto nazwie? ale co mi tam ...niech
    mnie opieprzą ,a kto będzie chciał to i tak pomoże ...

    poniżej podaje adres dla osób we Wrocławiu ,które przed świętami chciałyby
    jakieś pomocy ....
    Fundacja ,, NON LICET?? Pomoc Ofiarom Przemocy w Rodzinie informuje, że w
    Ośrodku Interwencji Kryzysowej przy ul. Stalowej 6a osoby doświadczające
    przemocy mogą nieodpłatnie skorzystać z następujących usług:
    pomocy psychologicznej,
    pomocy prawnej,
    pomocy pedagogicznej,
    Ośrodek jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach 16:00-19:00,
    telefon (071) 361 97 70
    Prosimy o kierowanie do ośrodka osób i rodzin z problemami przemocy.
    Zapraszamy do współpracy.

    z całym poważaniem dla grupy dyskusyjnej

    Sandra