  • Data: 2002-11-27 21:14:23
    Temat: Odp: Pytanie - utworzenie nowej fundacji "Fajne Dzieci"
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Magdalit <m...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:as39uv$pcf$...@n...tpi.pl...
    > Szanowni grupowicze,
    >
    > Zwracamy sie z prosba o wsparcie naszych dzialan zmierzajacych do
    utworzenia
    > fundacji poswieconej dzieciom z domow dziecka, ale nie tylko o nazwie
    "Fajne
    > Dzieci" [ F@jne Dzieci :-) ].
    > Celem fundacji zamierzamy uczynic pomoc dziedziom z domow dziecka, rodzin
    > ubogich i patologicznych, wspieranie ich rozwoju, rozwijanie ich zdolnosci
    > artystycznych (np. zapewnianie materialow, czy finansowanie lekcji) i
    > sportowych, a takze zainteresowan.
> [...]

    czytając ten przeraziłam się... nasuwa mi się pytanie,dlaczego te dzieci nie
    są utrzymywane przez swoich rodziców?
    Od dłuższego czasu nad tym się zastanawiam, skoro np. ojca pozbawia sie praw
    do sprawowania władzy ale obowiazek alimentacyjny dalej na nim ciąży ...
    stąd moje zamyślenia na ten temat... Nad dzieckiem przebywającym w domu
    dziecka na podst. orzeczenia o pozbawieniu władzy ustanawia się opiekę
    prawną , opiekun z chwilą powierzenia mu tej funkcji ma umocowanie jak
    rodzic reprezentujacy małoletniego w sprawie o alimenty , wiem ,że to może
    wywołać teraz w niektórych burze, wydaje mi się jednak ,że jak nie od
    każdego prawie rodzica ale od większości wpływały by takie środki na rzecz
    małoletniego, nie byłoby w Polsce biedy w domach dziecka ..../oczywiście
    pomijam sieroty/.

    Sandra