  • Data: 2003-12-03 16:15:22
    Temat: Odp: Odwołanie od decyzji.
    Od: "DorianG" <o...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

    art. 132. § 1.(kpa) Jeżeli odwołanie wniosły wszystkie strony, a organ
    administracji publicznej, który wydał decyzję, uzna, że to odwołanie
    zasługuje w całości na uwzględnienie, może wydać nową decyzję, w której
    uchyli lub zmieni zaskarżoną decyzję.
    § 2. Przepis § 1 stosuje się także w przypadku, gdy odwołanie wniosła jedna
    ze stron, a pozostałe strony wyraziły zgodę na uchylenie lub zmianę decyzji
    zgodnie z żądaniem odwołania.
    § 3. Od nowej decyzji służy stronom odwołanie.

    Art. 133. Organ administracji publicznej, który wydał decyzję, obowiązany
    jest przesłać odwołanie wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu w
    terminie siedmiu dni od dnia, w którym otrzymał odwołanie, jeżeli w tym
    terminie nie wydał nowej decyzji w myśl art. 132.

    Czyli mój przedmówca trochę się zagalopował. Skoro kpa przewiduje możliwość
    zmiany decyzji przed jej przesłaniem do instancji odwoławczej, to logicznym
    jest, że zamiana ta nie może wynikać ze zwykłaego widzi-mi-się urzędnika, a
    powinna znajdować uzasadnienie w zgromadzonym materiale.
    Ja nie widzę przeszkód (kpa ich nie określa) do tego, by organ I instancji
    po otrzymaniu odwołania przewidując możliwość zmiany swojej decyzji
    zdecydował się np. sprawdzić czy okoliczności podane w odwołaniu i
    przemawiające za zmianą są prawdziwe!
    Ten sposób postępowanie sam przez się nie narusza jeszcze zasad: czynnego
    udzialu stron w postepowaniu,
    zasade prawdy obiektywnej i zasade legalnosci dzialania organu, o których
    wspomniał mój przedmówca.
    Krótko mówiąc "może".
    DG