  • Data: 2003-01-28 00:16:19
    Temat: Odp: Kodeks pracy.
    Od: "Sandra" <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych
    napisał:Pine.WNT.4.50.0301272055220.-34979841-100000
    @k6-2.portezjan.zabrze.p
    l...
    > On Mon, 27 Jan 2003, Sandra wrote:
    > Sandro, wzbudziłaś mój podziw !

    a Ty mój !

    > Jak wyciągnęłaś z tego wniosek nt. dopuszczalnej minimalnej
    > przerwy między 1 a 2 "dniówką" ??

    skoro kodeks pracy podaje ,ze podst. normą jest 8 godzn .na dobe a jezeli
    jest to uzasadnione można wydłużyć wymiar czasu do 12 godz.na dobę ....przy
    równoważnym czasie pracy przerwa miedzy zmianami wyniesie 12 godzin
    ...równoważny czas pracy o wydłużonym czasie w ciągu doby wymaga jednak
    zgody organizacji związkowej lub inspektora pracy ...ten wlasnie przepis
    dopuszcza przedłużenie pracy do 12 godzin na dobe / np.w
    gastronomii,handlu,usługach/.

    > Bo mi się wydawało że znam osoby które pracują tak że ów
    > odstęp wynosi zero :[ - ale może dziś już tak nie pracują.
    > Konkretnie - 3. zmiana 1. dnia i 1. zmiana 2. dnia...

    ja też i nawet słyszałam o czterobrygadowym systemie !
    ale ten system pracy prowadzi do zmniejszenia czasu pracy na jednego
    pracownika...

    > W którym miejscu cytowany przepis zabrania ??

    pytanie dot.przerwy miedzy zmianami ...kodeks okresla ogólnie pozostawiając
    czas pracy konkretnemu ukształtowaniu przez pracodawcę wszystko zalezy od
    rodzaju pracy i jej organizacji...rozpatrywany jednak był system
    równoważny...

    > [...]
    >
    > No toż czekam :), ułamki, całki i rachunek zbiorów to pikuś
    > przy naszych przepisach :( więc się nawet nie zdziwię ;)

    na co czekasz ?

    j.w w zależności od zrozumienia i niepotrzebne są tu całki czy zbiorów...

    Sandra