eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoJak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny › Odp: Jak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny
    From: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odp: Jak nie dac sie wymeldowac ... spadek/wspolwlasnosc/konflikt rodzinny
    Date: Sun, 28 Mar 2004 23:33:56 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pg185.rzeszow.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik Dredd <...@...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:c46eli$ce1$...@f...man.torun.pl...
    > prawnych,
    > bo nie
    > nie wie, lub
    > >

    > Przeczytaj wszystkie moje wpisy w tym wątku to może zauważysz że
    > nie pomijam owej dziwnej praktyki.

    Nie pomijasz, ale tez dystansujesz sie wobec rozwiazania problemu w sposob
    uwzledniajacy "praktyke"
    w tym sensie ze procesowi cywilnemu (czas + koszta +egzekucja) daleko do
    szybkiego skutecznego dzialania
    (co czasami mozna nazwac prakseologia prawna). I nie chodzi tu o LEGALIZM
    ale o SKUTECZNOSC mieszczaca sie
    ramach stosowanych przez ograny wykladni i metod postepowania.

    > adres
    > (doreczenie
    >
    > Nie mam pod ręką k.p.a. więc nie będę jednoznacznie potwierdzał ani
    > zaprzeczał,

    kpa pod reka znajduje sie np......w google..:)

    http://www.kodeks.wirt.pl/kpa/

    http://www.prawo.psm.pl/?x=D2000_98_1071

    szczegolnie patrz:
    Art. 41. § 1. W toku postępowania strony oraz ich przedstawiciele i
    pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji publicznej o
    każdej zmianie swego adresu.
    § 2. W razie zaniechania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod
    dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

    >ale zdaje mi się, że wszelkie ustawy proceduralne przy
    > doręczaniu mówią o miejscu zamieszkania a nie zameldowania (choć
    > jak rzekłem nie mam kpa pod ręką więc wdzięczny będę jeśli mnie
    > sprostujesz cytując stosowny przepis).
    > Jeśli jednak dobrze pamiętam z tym "zamieszkaniem" to zwróć
    > uwagę, że miejsce zamieszkania to nie to samo co miejsce
    > zameldowania

    toc to dla mnie oczywiste :DDD
    choc ciagle wywoluje emocja na listach...
    a to wlasnie przede wszystkim rozminieciu praktyki z teoria

    (choć przyznaję że w praktyce zaniedbując kwestię
    > meldunku można napytać sobie problemów w naszych uroczych
    > urzędach, ale jest to zawsze do odkręcenia)

    bywa...

    > Z meldunku wynika co najwyżej poszlaka że jest to Twoje miejsce
    > zamieszkania i dlatego np. Sądy karne szukając konkretnego
    > obywatela, którego miejsce pobytu nie jest znane - po zwróceniu się
    > do CBAlub gminnej ewidencji ludności i ustaleniu że Pan X
    > zameldowany jest pod danym adresem - zanim cokolwiek uznają za
    > doręczone pod tym adresem,

    z tego chyba raczej korzysta prokuratura w postepowaniu przygotowawczym..

    wysyłają jeszcze policję by sprawdziłą czy

    Jestes sedzia sadu karnego?

    pozdrawiam
    mdr