  • 11. Data: 2008-05-29 05:38:31
    Temat: Re: Odnowienie domeny - domeny.pl
    Od: Tapatik <t...@b...adresu>

    Użytkownik mvoicem napisał:

    > Jest możliwość. Np. w Az.pl (swoją drogą - bardzo nie polecam)

    Dlaczego nie polecasz?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 12. Data: 2008-05-29 10:44:52
    Temat: [OT]Re: Odnowienie domeny - domeny.pl
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Tapatik wrote:

    > Dlaczego nie polecasz?

    Pokonwersuj sobie z ich BOKiem na mailu, to zrozumiesz.

    Dość powiedzieć że wyrazy "klijenta" oraz "utwuż" nie są czymś niezwykłym w
    mailach z ich strony. Do tego barbarzyńsko dziwne cytowanie, oraz to że
    mail o tym że została wystawiona faktura, ma temat: "Zmiana ID faktury"
    oraz zaczyna się od słów "POTWIERDZENIE ZMIANY DANYCH W PANELU Gratulacje!
    Operacja została wykonana poprawnie! Dziękujemy!" daje pewien obraz
    profesjonalizmu :)

    p. m.

  • 13. Data: 2008-05-29 10:49:31
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 28 May 2008, Roman Rumpel wrote:

    > Faktura proforma jest jedynie trikiem księgowym pozwalającym uchronić sie od
    > płacenia podatków, w sytuacji, gdy odbiorca faktury jej nie zapłaci,
    > natomiast jeśli umowa była zawarta i została przez wystawcę faktury wykonana,
    > to pieniądze sie należą

    Podatki też (się należą). Niezależnie, czy odbiorca zapłaci.
    Proforma wcale nie jest "trikiem związanym z podatkami", lecz formą
    dowodu rachunkowego (nie mylic z podatkowym), pełniącym rolę wiążącej
    oferty!

    pzdr, Gotfryd

  • 14. Data: 2008-05-29 11:38:18
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Podatki też (się należą). Niezależnie, czy odbiorca zapłaci.

    Za proformę, która...

    > Proforma
    > wcale nie jest "trikiem związanym z podatkami", lecz formą
    > dowodu rachunkowego (nie mylic z podatkowym), pełniącym rolę wiążącej
    > oferty!

    ...jak sam piszesz jest rodzajem oferty, nie faktury?

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 15. Data: 2008-05-29 11:40:34
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    T pisze:

    > ...jak sam piszesz jest rodzajem oferty, nie faktury?

    Obowiązek podatkowy powstaje w momencie wykonania usługi, a nie w
    momencie wystawienia faktury. Tak więc nie można wystawiać faktury pro
    forma i żądać zapłaty (czyli twierdzić, że usługa była wykonana), a
    jednocześnie czekać z podatkami do momentu wystawienia faktury VAT.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 16. Data: 2008-05-29 13:01:50
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Liwiusz pisze:

> [...]
    > forma i żądać zapłaty (czyli twierdzić, że usługa była wykonana), a
    > jednocześnie czekać z podatkami do momentu wystawienia faktury VAT.

    Dlatego też fakturę proforma się wystawia PRZED wykonaniem usługi.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl

  • 17. Data: 2008-05-29 13:07:49
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    T pisze:

    > Dlatego też fakturę proforma się wystawia PRZED wykonaniem usługi.

    Zgadza się. Jak jednak przeczytasz pierwszy post w tym wątku, to
    zauważysz, że tutaj firma zaczęła świadczyć usługę, a wystawiła fakturę
    pro forma, która była potem podstawą wezwania do zapłaty.

  • 18. Data: 2008-05-29 21:51:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 29 May 2008, T wrote:

    > Gotfryd Smolik news pisze:
    [...komuś, dla jasności, na cytat: ]

    > Za proformę, która...

    Za jaką proformę??
    Toż tłumaczę, że proforma NIC DO TEGO NIE MA. Może niezbyt szczęśliwie
    dobrałem tekst tłumaczenia, mea culpa :)
    Podatki należą się z okazji wykonania usługi (lub wydania towaru).

    > ...jak sam piszesz jest rodzajem oferty, nie faktury?

    Ano właśnie. Protestuję przeciw *jakiemukolwiek* mieszaniu "proformy"
    do podatków. Patrz na cytat - przedpiśca pisał o "triku pozwalajacym
    uchronić się od podatków".
    A to jest równie ortogonalne do podatków, jak powiedzmy prawo
    Bernoulliego!

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2008-05-29 22:30:01
    Od: T <...@t...warszawa.pl>

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Ano właśnie. Protestuję przeciw *jakiemukolwiek* mieszaniu "proformy"
    > do podatków. Patrz na cytat - przedpiśca pisał o "triku pozwalajacym
    > uchronić się od podatków".

    Pewnie nie wziął pod uwagę kontekstu, bo zasadniczo taki jest cel
    proformy -- często wystawia się ją przed wygaśnięciem umowy i jeśli
    zostanie opłacona to umowa jest przedłużana, wystawiana faktura VAT i
    opłacany podatek.

    Istotnie trudno sobie wyobrazić sytuację w której firma wysuwa roszczenia
    "popierając" je proformami. Jeśli uznaje, ze umowa dalej obowiązuje, a
    usługi są świadczone to powinna wystawić fakturę VAT.

    --
    http://tomasz.warszawa.pl