    From: "Piotr \"PitLab\" Laskowski" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Odmowa wypłaty odszkodowania za skradzony samochód
    Date: Fri, 30 Nov 2007 13:17:22 +0100

    Jakiś czas temu skradzono mi Fabię Kombi. Dopełniłem wszystie formalności i
    wczoraj dostałem informację od ubezpieczyciela że nie wypłacą mi
    odszkodowania, bo wykonana przez nich ekspertyza mechanoskopowa kluczy
    wykazała zarysowania na kluczu roboczym podobne do tych jakie powstają
    podczas kopiowania klucza. Bezpośrednią przyczyną odmowy jest to że nie
    oddałem wszystkich kompletów kluczy. Oddałem obydwa komplety jakie dostałem
    przy zakupie nowego samochodu w salonie.
    Nie wykonywałem żadnej kopii klucza, mogę co najwyżej rozważać nieuczciwą
    stację kontroli pojazdów (łącznie 4 wizyty), lub zakład naprawczy (1
    wizyta), gdzie zostawiałem pojazd na dłużej i oddawałem kluczyk.

    Druga sprawa. Do uruchomienia samochodu potrzebny jest jeszcze transponder.
    Ekspertyza nie wykazała żadnej ingerencji w transponder. Dodatkowo przy
    kluczu zapasowym miałem przywieszkę zawierajacą dane potrzebne do wykonania
    kopii klucza i zaprogramowania transpondera. Nie otwierałem tej przywieszki
    a z tego co się dowiedziałem to w środku jest kod umieszczony pod zdrapką,
    która powinna być nienaruszona. Klucz z przywieszką był cały czas w domu,
    nie ma szans aby te dane gdzieś "wyciekły".

    Będę musiał się procesować z ubezpieczycielem. Co zrobic aby wygrać tai
    proces? Czy sa jakieś rzeczy, o których powinienem wiedzieć?
    Znajomy doradza mi wykonanie własnej ekpertyzy mechanoskopowej.

    --
    Piotrek.
    http://www.pitlab.pl