  • 61. Data: 2009-07-02 08:07:22
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "Easy" <e...@m...nospam.org> napisał

    > oczywiscie ze nie, szukam jak najtaniej i szukam dobrej ( zazwyczaj
    > jakosci) ale nie obrazam sie jesli ktos broni swoich interesów. Proste.

    Problem w tym, że interesów bronić można jedynie w zgodzie z prawem.
    A ja się właśnie o te podstawy prawne zapytałam.
    Na nikogo się nie obrażam, ani żadnych pretensji nie mam.
    Jeśli prawo w sposób oczywisty mówiłoby, że sprzedawca nie ma obowiązku
    ujawniać producenta, to przyjęłabym to do wiadomości.

    > nie, byłoby mi łatwiej zrozumiec tok myslenia.

    A co Cię obchodzi mój tok myślenia? :)

    > P.S. czesto szukam tanszego producenta/importera/dostawcy, ale jeszcze mi
    > sie nie zdarzyło na forum publicznym miec pretensje do kogos ze broni
    > swoich interesów czy tez ze ma duza marze.

    Coś sobie uroiłeś, bo nie mam do nikogo żadnych pretensji.

    > Poza tym akurat w przypadku płytek wystarczy wziac do reki i spojrzec na
    > druga strone.

    Powiedz Mistrzu jak mam wziąć do ręki płytkę przyklejoną do ekspozycji? ;-)

    E.

  • 62. Data: 2009-07-02 08:09:34
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    "to" <t...@a...xyz> napisał

    > A wydaje Ci się właściwe jeśli najpierw zawracasz głowę sprzedawcom,
    > zużywasz ich czas, a potem kupujesz ten sam towar bezpośrednio od
    > producenta, "bo taniej"?

    Tak, wydaje mi się to bardzo właściwie.
    Mnie też klienci zawracają głowę, każą sobie sporządzać pracochłonne oferty,
    a potem zamawiają u konkurencji.
    Na nikogo się nie obrażam, bo to normalna kolej rzeczy - na tym polega
    robienie interesów.

    E.

  • 63. Data: 2009-07-02 08:11:19
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "spp" <s...@o...pl> napisał

    > Ma prawo znać, są jednak przypadki gdy sprzedawca nie ma obowiązku
    > udzielania takiej informacji.

    Jakie to przypadki i co wówczas uzasadnia tę odmowę?
    Chodzi mi oczywiście o wyjaśnienie z punktu widzenia prawa, a nie, "bo tak"
    ;-))

    E.

  • 64. Data: 2009-07-02 08:23:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Emka napisał(a):

    > Jakie to przypadki i co wówczas uzasadnia tę odmowę?
    > Chodzi mi oczywiście o wyjaśnienie z punktu widzenia prawa, a nie, "bo tak"
    > ;-))

    Odwrotnie: sprzedawca ma obowiazek udzielania wymaganych prawem
    informacji. Wszystkie inne: moze ale nie musi.

    j.

  • 65. Data: 2009-07-02 08:36:44
    Od: spp <s...@o...pl>

    Emka pisze:

    > Jakie to przypadki i co wówczas uzasadnia tę odmowę?
    > Chodzi mi oczywiście o wyjaśnienie z punktu widzenia prawa, a nie, "bo
    > tak" ;-))

    Są wypadki kiedy sprzedawca musi podać takie informacje bo wynika to z
    obowiązków udostępniania np. certyfikatów, aprobat, atestów itp.
    W przypadkach kiedy nie ma takiego wymogu to ... nie ma i tu wyjaśnienie
    'nie bo nie' jest prawidłowe choć niegrzeczne. ;)

    --
    spp

  • 66. Data: 2009-07-02 08:37:23
    Od: zwi <z...@o...pl>

    to pisze:

> [...]
    >
    > A wydaje Ci się właściwe jeśli najpierw zawracasz głowę sprzedawcom,
    > zużywasz ich czas, a potem kupujesz ten sam towar bezpośrednio od

    Niesamowity jesteś :)
    Wszystkie Mediamakrty i inne Saturny są nazywane potocznie macalniami.
    Bo ta można iść, obejrzeć towar i kupić go później o ok 30% taniej w
    internecie.

    Już widzę jak personel tych sklepów został w nocy zagoniony do
    zdrapywania wszelkich znaków pozwalających na identyfikację producentów
    kamer, aparatów fotograficznych i AGD, żeby ukrócić ten proceder :) "No
    bo panie, przyjdzie taki, pomaca, obejrzy, a na końcu i tak kupi w
    Internecie albo u tańszej konkurencji." :)

    Z resztą kolega Kuba już podał podstawę prawną. Pozwolę sobie zacytować:

    Art. 3. ust. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej

    1. Sprzedawca dokonujący sprzedaży w Rzeczypospolitej Polskiej jest
    obowiązany udzielić kupującemu jasnych, zrozumiałych i
    niewprowadzających w błąd informacji, wystarczających do prawidłowego i
    pełnego korzystania ze sprzedanego towaru konsumpcyjnego. W
    szczególności należy podać: nazwę towaru, _określenie_ _producenta_
    _lub_ importera_ (...)

    ZWI

  • 67. Data: 2009-07-02 08:39:47
    Od: r...@m...com

    > Na ekspozycji podane są jedynie - nazwa płytki, wymiar,

    Wpisz tę nazwę i wymiary w google - może znajdziesz nazwe producenta bez łaski
    sprzedawcy.

  • 68. Data: 2009-07-02 08:43:29
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    <r...@m...com> napisał

    > Wpisz tę nazwę i wymiary w google - może znajdziesz nazwe producenta bez
    > łaski
    > sprzedawcy.

    Problem w tym, że nazwa płytki to często coś w rodzaju "gres szkliwiony" ;-)
    Producentów takiego gresu jest bez liku, a po samym zdjęciu na stronie
    trudno być pewnym, czy to istotnie ta czy inna płytka.

    E.

  • 69. Data: 2009-07-02 10:55:23
    Od: to <t...@a...xyz>

    Robert Tomasik wrote:

    > Przecież jest w §3 zacytowanego przeze mnie przepisu. W odniesieniu do
    > płytek, to może być przykładowo nadmierna śliskość. Albo może zawierać
    > jakieś szkodliwe substancje. Można mnożyć domysły.

    Na tej zasadzie to każdy produkt jest produktem niebezpiecznym. Taka
    interpretacja jest całkowicie nieprzekonywująca.

    --
    cokolwiek

  • 70. Data: 2009-07-02 11:04:04
    Od: "Emka" <e...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Jak Ci nie odpowiada, to nie czytaj.

    Brakuje Ci już sensownych argumentów?
    Raczej trudno ocenić poziom merytoryczny wypowiedzi bez jej uprzedniego
    przeczytania.
    Tak więc to ja ponawiam prośbę - jeśli się nie znasz, to nie bierz udziału w
    dyskusji.

    E.