  • 171. Data: 2009-07-02 21:38:38
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Skąd to wiesz? Może wszystko robią sami, może tylko ciasto,

    Więc tym bardziej sami są producentem w całości.

    > a może w ogóle zamawiają gotowe produkty (zamrożone)?

    Nie chadzam do takich knajp. A jeśli się już zdecyduję, to na własne
    ryzyko.

    > A jak kupujesz benzynę to pytasz z jakiej rafinerii pochodzi?

    A po co mi ta wiedza? Tankuję na stacjach konkretnych firm, a nie na
    "nołnejmach".
    Z kolei firmy paliwowe nie biorą paliwa z dowolnie wybranych przez siebie
    rafinerii.

    Tyle w tym temacie, bo za chwilę dojdziesz do absurdu pytając czy kupując
    samochód mam prawo żądać nazwy producenta składnika barwnika, którym
    pofarbowano nici, których użyto do zszycia foteli :>

  • 172. Data: 2009-07-02 21:41:08
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > To dlaczego nie napisano, że należy "podać nazwę producenta" tylko "podać
    > określenie producenta"?

    Pewnie po to, by takie baranki jak Ty, miały się nad czym zastanawiać.
    Zapytaj jeszcze dlaczego napisano "podać" a nie "ujawnić" :>

    > Ale mniejsza o to, bardziej ciekawi mnie Twoja definicja producenta.

    A czy ja pisałem, że ją podam?

    > Doczekam się jej wreszcie?

    Nie, bo nie rozmawiałem z Toba na temat definicji producenta.
    Zresztą podano Ci ją już, a jeśli się z nią nie zgadzasz, to podaj własną.

  • 173. Data: 2009-07-02 21:42:57
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "to" <t...@a...xyz> napisał

    > Przecież zupełnie nie o to chodzi... Pisałem już o tym z pięć razy...

    Tak, już to wszyscy wiemy. Chodzi o to, że masz problem z chamską
    klientelą, która nie chce kupowac złomu u Ciebie, tylko bezczelnie Cię
    oszukuje przychodząc do Twego kramu i zadając Ci różne, męczące pytania, by
    potem kupić to samo, ale taniej w sieci.

  • 174. Data: 2009-07-02 21:49:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > To dlaczego nie napisano, że należy "podać nazwę producenta" tylko "podać
    > określenie producenta"?
    > Ale mniejsza o to, bardziej ciekawi mnie Twoja definicja producenta.
    > Doczekam się jej wreszcie?

    Producentem jest osoba, która w takiej roli występuje, czyli ostatecznie
    odpowiada za produkt. niekoniecznie musi go fizycznie zmontować, czy
    zapakować, bo może to komuś zlecić spokojnie.

  • 175. Data: 2009-07-03 06:03:03
    Od: spp <s...@o...pl>

    KRZYZAK pisze:

    > I certyfikat na krzywizne banana. Koniecznie z pieczatka. Bez pieczatki
    > niewazny.
    > Z jaka norma?

    A to trzeba się znać. :)

    "
    Artykuł 10 ust. 2 prawa budowlanego mówi, że materiały budowlane
    dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania powinny być właściwie
    oznaczone.
    Obowiązek znakowania wyrobów budowlanych wynika też z rozporządzenia
    ministra spraw wewnętrznych i administracji z 31 lipca 1998 roku, które
    weszło w życie 1 września 1999 roku.
    W praktyce oznacza to, że każdy wyrób budowlany znajdujący się na rynku
    powinien mieć albo:
    certyfikat zgodności z Polską Normą lub Aprobatą Techniczną;
    deklarację zgodności producenta z Polską Normą (lub Aprobatą Techniczną);
    certyfikat na znak bezpieczeństwa (jeśli wyrób znajduje się na liście
    wyrobów, które podlegają obowiązkowi takiej certyfikacji).
    "

    Tak więc w tym przypadku nie uniknę ujawnienia nazwy producenta
    (importera) bo na każdym takim kwitku ją znajdę. :)

    --
    spp

  • 176. Data: 2009-07-03 06:05:47
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Baloo napisał(a):

    > Przeczytałeś cały wątek dokładnie? Z pięć razy podany było konkretny
    > przepis.

    Gdybyś Ty dokładnie czytał to wiedziałbyś, że nawet zadawałem pytania
    konretyzujące cytat ;) I nadal podtrzymuję opinię, że sprzedawca płytek
    nie ma obowiązku podawania nazwy producenta, jednak sam w świetle prawa
    przyjmuje wtedy na siebie odpowiedzialność prawną jaką zwykle ponosi
    producent.

    j.

  • 177. Data: 2009-07-03 06:12:19
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisał(a):

> [...]
    > certyfikat na znak bezpieczeństwa (jeśli wyrób znajduje się na liście
    > wyrobów, które podlegają obowiązkowi takiej certyfikacji).

    Wydaje mi się, że cytujesz nieaktualny przepis bo w aktualnie
    obowiązujących przepisach Art. 10 ma zupełnie inną treść. Najwyraźniej
    Twój doradca prawny przegapił wejście Polski do UE ;P

    > Tak więc w tym przypadku nie uniknę ujawnienia nazwy producenta
    > (importera) bo na każdym takim kwitku ją znajdę. :)

    Zupełnie nie bo nic nie stoi na przeszkodzie aby odpowiednie deklaracje
    wypisał sprzedawca ;)

    j.

  • 178. Data: 2009-07-03 06:29:19
    Od: spp <s...@o...pl>

    januszek pisze:

    > Wydaje mi się, że cytujesz nieaktualny przepis bo w aktualnie
    > obowiązujących przepisach Art. 10 ma zupełnie inną treść. Najwyraźniej
    > Twój doradca prawny przegapił wejście Polski do UE ;P

    Możliwe (to był tylko cytat z pierwszego linku znalezionego w googlach),
    zwłaszcza że nowe brzmienie artykułu jest jeszcze bardziej jednoznaczne. :)

    > Zupełnie nie bo nic nie stoi na przeszkodzie aby odpowiednie deklaracje
    > wypisał sprzedawca ;)

    O, a tu poproszę o podstawę prawną. :)
    Zupełnie poważnie piszę, bo słyszałem że jest taka możliwość a nie mogę
    znaleźć żadnej szczegółowej regulacji którą mógłbym podeprzeć się w
    rozmowie z klientami. :)

    --
    spp

  • 179. Data: 2009-07-03 06:46:03
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    to wrote:

    > Przecież zupełnie nie o to chodzi... Pisałem już o tym z pięć razy...

    A o co? Masz skaner myśli, że wiesz, że jak klient przychodzi, i pyta, "kto
    produkuje te kafelki", to od razu z myślą : Dowiem się kto i kupię u niego".
    Justyna.

    PS. Znam takiego sprzedawcę, i "wrednego" klienta. Sprzedawca prezentuje
    Twój tok myślenia. "Wredny klient" idzie do sklepu, ogląda towar, grymasi i
    wychodzi z pustymi rękami. Co dziwne, takie akcje nie zdarzają mu się się u
    normalnych sprzedawców.

  • 180. Data: 2009-07-03 06:46:11
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    spp napisał(a):

    > O, a tu poproszę o podstawę prawną. :)
    > Zupełnie poważnie piszę, bo słyszałem że jest taka możliwość a nie mogę
    > znaleźć żadnej szczegółowej regulacji którą mógłbym podeprzeć się w
    > rozmowie z klientami. :)

    W realiach przed-unijnych w Polsce obowiązkowe były (dla wprowadzenia
    towaru do obrotu): Atest PZH i Certyfikat "B". Dobrowolne były
    certyfikaty z PN, znakiem ekologicznym oraz znakiem "Q" (znaki Polskiego
    Centrum Badań i Certyfikacji). Kiedy weszliśmy do Unii Europejskiej
    wszystko to uległo zmianie. W tej chwili jedyną obowiązkową certyfikacją
    jest Systm Oceny Zgodności (znak CE). Cała reszta (o ile jakieś przepisy
    szczególne dla konkretnej grupy towarów nie nakazują spełnienie jakiś
    specjalnych wymogów zgodności z normami lub takich które muszą zostać
    potwierdzone przez określoną w tych przepisach jednostkę certyfikacyją)
    jest całkowicie dobrowolna. W przypadku wyrobów budowlanych takim
    szczegółowym przepisem będzie ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o
    wyrobach budowlanych
    <http://isip.sejm.gov.pl/servlet/Search?todo=open&id
    =WDU20040920881>.

    Gdzie wysłać rachunek za poradę prawną? ;PPP

    j.