  • 121. Data: 2009-07-02 14:06:19
    Temat: Re: Odmowa podania nazwy producenta
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "KRZYZAK" <k...@g...com> napisał

    > Tylko niench sobie szuka taniej na wlasna reke.

    Czyżby kolejny sprzedawczyna ze spadającymi obrotami ;-)

    Są jakieś wytyczne w jaki sposób klient może, a w jaki nie może szukać na
    własną rękę?
    Bo dla mnie pytanie o producenta jest również sposobem szukania na własną
    rękę.

  • 122. Data: 2009-07-02 14:09:00
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Jaka pomoc??? Kobieta pyta o producenta. Faktycznie wielka łaska i
    > ogromny wysiłek umysłowo-fizyczny ze strony sprzedawcy, żeby tę nazwę
    > podać. Pewnie aż się spoci :>

    Taka pomoc, ze mogła obejrzeć towar na miejscu, zasięgnąć rady
    sprzedawcy, a nie zamówić na ślepo towar u producenta. Sam to zresztą
    napisałeś! "Po co ma jechać do fabryki (zresztą jakiej?? skoro nie wie,
    kto jest producentem), jeśli towar obejrzeć może na miejscu.". Rozumiesz
    chociaż to co sam piszesz?

    > Żeby było śmieszniej, to dziś z ciekawości podjechałem do sklepu z
    > kaflami i zagadnąłem o pochodzenie towaru. Bez problemu otrzymałem
    > odpowiedź, a dodatkowo bez żadnej łachy dostałem katalogi różnych
    > producentów. Czyli najwyraźniej Emka trafiła na wyjątkowo palancki
    > sklep. Kto wie, może to nawet Ty go prowadzisz ;-)

    Ależ ja bym takie informacje od razu podawał, ba, cieszyłbym się, że
    cwaniaczki chcące przyoszczędzić 5 zł poszły w cholerę kupić gdzie
    indziej i w przyszłości nie bedzię z nimi nieoczekiwanych problemów. ;-)

    --
    cokolwiek

  • 123. Data: 2009-07-02 14:09:51
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Gdzie? Bo jakoś nigdzie tego nie widzę.

    Jakoś mnie to nie dziwi. :-)

    --
    cokolwiek

  • 124. Data: 2009-07-02 14:10:19
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 2 Lip, 16:03, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Alez jest, a ze Ty tego nie widzisz, to juz Twój problem.

    Moj? To ty chcesz znac producenta plytek. Ja zadnego problemu nie mam.

  • 125. Data: 2009-07-02 14:11:40
    Od: KRZYZAK <k...@g...com>

    On 2 Lip, 16:06, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:

    > Bo dla mnie pytanie o producenta jest również sposobem szukania na własną
    > rękę.

    Oczywiscie. Nie widze nic niestosownego w pytaniu. Co innego jak chce
    sie sprzedawce zmuszac do udzielania odpowiedzi na pytanie.

  • 126. Data: 2009-07-02 14:16:54
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > LOL. Jasne, bo TY wiesz lepiej, o co JEJ chodziło.

    Potrafię czytać, widzę co napisała, więc mam właśnie takie przypuszczenie
    graniczące z pewnością, a Ty sobie tworzysz jakieś teorie z niczego.

    > A jak rózróżniasz ludzi, którzy nie podają powodów, dla których chcą
    > znać producenta?

    Ale po co mam ich rozróżniać? Stwierdziłem jedynie, że w moim przekonaniu
    takie zachowanie jest cwaniactwem, nie jest uczciwie wobec sprzedawcy i
    tyle.

    > A od kiedy to inne sklepy są producentami towaru sprzedawanego przez
    > sklep, w którym pytam?

    Przecież nie o to tutaj chodzi. Eh, szkoda czasu.

    --
    cokolwiek

  • 127. Data: 2009-07-02 14:19:04
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Łośku, jakbyś do tej pory tego nie zauważył, to nie jest grupa o etyce,
    > tylko o prawie.

    Co nie znaczy, że nie można wyrazić swojej opinii o etycznej stronie
    danego postępowania, szczególnie gdy z punktu widzenia prawa rzecz nie
    jest jednoznaczna. A "łośkami" to nazywaj swoich kumpli z lasu.

    --
    cokolwiek

  • 128. Data: 2009-07-02 14:21:09
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > A skąd sprzedawca ma wiedzieć o tym zamiarze? Klient ma jakiś obowiązek
    > uzasadniania swoich próśb?

    Widzisz w ogóle o czym piszę? Bo, że nie rozumiesz, to oczywiste, ale
    może po prostu nie spojrzałeś dokładnie?

    > Sprzedawca słyszy pytanie "Kto jest producentem" i koniec. Nie jego
    > interes, do czego klientowi potrzebna jest ta informacja. Ma ją po
    > prostu podać.

    Podaj podstawę prawną. :-)

    > A kogo to obchodzi, co Ty masz i co Ty o tym sądzisz?

    Przeczytaj jeszcze raz powyższe to może zrozumiesz, chociaż szczerze
    mówiąc nie liczę w tym temacie na wiele...

    --
    cokolwiek

  • 129. Data: 2009-07-02 14:22:37
    Od: to <t...@a...xyz>

    Baloo wrote:

    > Nie. Jest jedynie przejawem korzystania w pełni ze swoich praw.

    Dobrze, że nie wszyscy rozumują tak jak Ty i nie każdy kombinuje, jak
    innego wykorzystać zgodnie z literą prawa.

    --
    cokolwiek

  • 130. Data: 2009-07-02 14:32:07
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    KRZYZAK napisał(a):

    > Oczywiscie. Nie widze nic niestosownego w pytaniu. Co innego jak chce
    > sie sprzedawce zmuszac do udzielania odpowiedzi na pytanie.

    Dokładnie tak.

    j.