    From: czarny <m...@f...art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Oddanie nieslusznie przyznanych pieniedzy
    Date: Thu, 14 Jul 2005 08:20:04 +0200

    Dzien dobry,

    chcialbym opisac pewna sytuacje:
    moja zona pracujaca w Urzedzie Pracy przyznala pewnej mlodej sobie
    zasilek, skutkiem czego wplacono tej osobie na konto 50 zl (za kilka
    dni). Po fakcie okazalo sie, ze zona pomylila sie- tej osobie nie
    nalezal sie zasilek. Coz, kazdy moze sie pomylic, do czego moja zona
    zreszta sie przyznaje.

    Skontaktowala sie z ta osoba i wyjasnila sytuacje proszac o zwrot
    nieslusznie przyznanych pieniedzy. W slad za tym poszlo pismo do tej
    osoby o tej samej tresci.

    Poczatkowo (aczkolwiek niechetnie) ta osoba powiedziala ze odda
    pieniadze, ale kiedy juz przyszla zmienila zdanie, twierdzila ze to nie
    jej wina, ze dostala te pieniadze, ze ona jest bezrobotna i potrzebuje
    pieniedzy, argumenty nie pomagały i nie dalo sie jej przekonac, byla
    coraz bardziej arogancka, opryskliwa i nieuprzejma.

    Coz, mozna i tak, widac polakomila sie na te 50 złotych, choc
    sadzac po jej ubraniu i ogolnym jej wygladzie nie nalezy ona do osob,
    ktore pierwszy raz w zyciu widzialy "az takie" pieniadze w kwocie 50 zł.

    Zona dala w koncu spokoj i liczy sie z tym, ze za swa pomylke sama odda
    ze swojej pensji pieniadze w kowcie 50 zł. I sprawa (mamy nadzieje)
    zostanie zamknięta.

    Ale zaciekawilo mnie to, czy w takiej sytuacji osoba, ktora nieslusznie
    otrzymala pieniadze np. na swe konto, moze odmowic oddania ich? Tak z
    ciekawosci pytam, czy jesli pani w banku pomylisie na jednej cyferce i
    np. 40 tys zł zamiast do kontahenta pojdzie na czyjes prywatne konto, to
    wlasciciel konta moze odmowic oddania tych pieniadzy i co gorsza- wydac je?

    Czy jest jakas podstawa prawna na ktora mozna sie powolac przy
    upomnieniu sie o oddanie nieslusznie przelanych pieniedzy ?

    Bardzo prosze o odpowiedz, badz namiar na ustawe (o ile istnieje taka)

    --
    czarny
    [:::: usun xxx z adresu :: mystique at free.art.pl ::::]